AZ, hogy az alapjáték ingyenes, a szerverek amin futnak relative olcsóak, és a prémium szolgáltatásokért már fizetni kell, igy ha a játék kifejlesztése megtörtént, akkor már elég kevés pénz elég a nyereséghez.
Mondjuk vegyük alapul, hogy a játék megvan.
Egy világ egy szerver ami olyan 1-1.2 M forint körül van és havi olyan 20e forint a hostingja és még 50e forintot költesz az adminisztrációra.
Mondjuk egy évet tekintve: egy világ durván 2 M forint.
Most az ikariamban olyan 2600 Forint körül van a minimum csomag. Ehhez képest olyan 800 premium előfizetést kell eladni, hogy az üzemeltetési költség vissza jöjjön. 1 év alatt. MOndjuk az ikariam Alpha szerveren van olyan 4000-5000 aktiv játékos.
Összességében nagy tételben csinálva ez egy igen jó üzlet. És minél egyszerübbre tudod csinálni a tanulási fázist, és minél hosszabbra az aktiv játék időt annál több felhasználót tudsz elcsábitani, megtartani.
A gameforge kb 30 országban üzemelteti a játékait, minimiális helyi személyzettel. Igy a fejlesztési költségek elég sokfelé szétoszlanak.
Az ikariam fejlesztése szerintem 4-5 programozó 5-6 hónapi munkája. A framework adott, a szerverek adottak, tapasztalat adott, nem hiszem hogy sokkal több idő lenne egy ilyen cégnek egy játék fejlesztése. Mivel a cég üzemeltet 7-8 játékot, ezért nem kell rövid távon nyereségesnek lennie egy játéknak.
Ha lennének GameForge részvények vennék.
Update:
Ha valakinek van egy jó világ elképzelése, esetleg szabály rendszere ami 100 - 1000 játékosnál müködik, akkor nagyon szivesen segitek neki játékot épiteni bellőle.
Könyvjelzők