Oké, kicsit bulvárosra sikeredett a cím, de nálam foglalkozási ártalom, hogy gyűjtögetem a hazai online hírportálokat, és a szerkesztőségi adatokat és mindig megdöbbenek azon, hogy hány hazai hírportál működik.
És a döbbenet forrása igazából az, hogy ezek a portálok rendszeresen frissülnek és naponta tucatszámra ontják a híreket (sokszor egyedieket), magyarán nem egy SEO guru tölti fel fel az MTI-s híreket. És a szerkesztőségi adatok alapján ezek mögött a hírportálok mögött 3-10 újságíró is áll. Jó gondolom, hogy nem teljes munkaidőben, de azért a hírek mennyisége alapján nem kamu emberekről van szó.
Oké, és most jön a kérdés. Nem akarok senkinek a zsebében turkálni, de sac/kb. napi 10 ezer látogatás kell ahhoz, hogy egy hírportál egy azaz egy embert fenntartson, a járulékos költségekkel együtt. Így számomra hihetetlen, hogy ezek az új 2012-2013-as alapítású online magazinok, ilyen számban tudnak napi 10.000 látogatást produkálni.
És akkor nem is beszéltem még a női/életmód és millió szűkebb spektrumot megszólító portálokról.
Most ezekre tényleg ilyen igény van és tényleg ilyen nézettséget tudnak produkálni, vagy ezek zöme halott kísérlet, vagy éhbérért dolgoznak, vagy rosszul kalkulálam és elég kevesebb látogató. És egyáltalán hogyan jutnak el a tízezres látogatószámig?!
(Ha azt mondjátok, hogy ezeket ilyen könnyű felfuttani szóljatok és én is csinálok egyet. Bár az én helyesírásommal ez nagyjából esélytelennek tűnik...)
Könyvjelzők