Oldal: 14 / 41 ElsőElső ... 4121314151624 ... UtolsóUtolsó
Eredmény: 131 - 140 (409) összesen

Téma: Ütős cikket írtál? Hadd olvassuk el mi is!

  1. #131
    robotstxt
    Vendég

    Alapbeállítás re: Ütős cikket írtál? Hadd olvassuk el mi is!

    Idézet esotanc eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A mobil algoritmus nagy területen lesz közepes hatása
    Idézet Emphus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    bukják a mobilos keresések 99%-át, mert a Google szerint nem mobilbarát az oldaluk
    Ezek a kinyilatkoztatások mire alapozódnak, 10-15 nappal az új algoritmus tényleges életbe lépése előtt?

    Leginkább azt demonstrálják, hogy a nyáj miként tudja előre beparáztatni saját magát - csak egy kis indítólökés kell hozzá.

    Ha nem készülsz fel időben a nagy "mobil-armageddon"-ra, akkor sincs semmi, mert ez nem egy potenciálisan hónapokig-évekig a honlapodon ragadó büntetés lesz, hanem egy olyan alulsúlyozás, ami a mobilbaráttá alakítást követő első újraindexelésnél megszűnik.

    Vagyis egy SEO-kísérlet lehetőségét nyújtja: mi lesz, ha nem csinálok semmit; mekkora földindulást okoz ez élesben (nem pedig az öngerjesztő előzetes rémhírkeltés alapján); a saját honlapom esetében miként viszonyul egymáshoz befektetés (mobilbaráttá alakítás) és hozadék (forgalom-/bevételváltozás)...



  2. #132
    Bölcs Gregory Stone logója
    Csatlakozott
    09-09-27
    Hely
    Nyíregyháza
    Hozzászólás
    1.319
    Begyűjtött 530 köszönetet
    317 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Ütős cikket írtál? Hadd olvassuk el mi is!

    Lehet nagyon jó reszponzív lapot csinálni, csak appot ne!! App szolgáltatásoknak jó ahol kijön az lőnye, pl futáshoz cuc, vagy játék vagy instagram facebook etc.



  3. #133
    'Say Hello To My Little Friend'
    Csatlakozott
    10-04-13
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.784
    Begyűjtött 863 köszönetet
    659 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Ütős cikket írtál? Hadd olvassuk el mi is!

    Idézet robotstxt eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ezek a kinyilatkoztatások mire alapozódnak, 10-15 nappal az új algoritmus tényleges életbe lépése előtt?
    Arra, amit a Google írt.

    Idézet robotstxt eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Leginkább azt demonstrálják, hogy a nyáj miként tudja előre beparáztatni saját magát - csak egy kis indítólökés kell hozzá.

    Ha nem készülsz fel időben a nagy "mobil-armageddon"-ra, akkor sincs semmi, mert ez nem egy potenciálisan hónapokig-évekig a honlapodon ragadó büntetés lesz, hanem egy olyan alulsúlyozás, ami a mobilbaráttá alakítást követő első újraindexelésnél megszűnik.

    Vagyis egy SEO-kísérlet lehetőségét nyújtja: mi lesz, ha nem csinálok semmit; mekkora földindulást okoz ez élesben (nem pedig az öngerjesztő előzetes rémhírkeltés alapján); a saját honlapom esetében miként viszonyul egymáshoz befektetés (mobilbaráttá alakítás) és hozadék (forgalom-/bevételváltozás)...
    Sokan ebből élnek, mármint a látogatókból (többen itt a fórumon is, vagy legalábbis jelentős részben a pénzforrásuk). Kíváncsi lennék, mi lenne akkor, ha mondjuk a főnököd bejelentené, hogyha egy fix. dátumig nem csinálsz meg eztmeg azt, akkor egészen addig fele izetést kapsz, amíg be nem fejezed. Megcsinálnád, vagy nekiállnál kísérletezgetni? És mit gondolnál arról, hogyha valaki csak úgy neked szegezné, hogy mégis mire alapozod az ilyen kijelentéseket, és miért vagy nyáj, hogy beparázol, miért nem kísérletezgetsz inkább egy kicsit? Munkahely-kísérlet.

    Persze itt több honlapod van, és lehet, hogy valamelyik nem olyan fontos. Azzal _talán_ még ki is kísérletezheted. Mondjuk minek, mert más úgyis megteszi. De a fő bevételtermelő weboldalakon ezt a lépést nem annyira érdekes megtenni szerintem. Miért kockéztassa a bevételeit?


    Utoljára módosítva: Emphus által : 2015-04-11 15:30

  4. #134
    robotstxt
    Vendég

    Alapbeállítás re: Ütős cikket írtál? Hadd olvassuk el mi is!

    Idézet Emphus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Arra, amit a Google írt.
    A Google jelentős hatást említett - ez nálatok már konkretizálódik olyan kijelentésekké, hogy közepesen erős hatás illetve forgalom 99%-ának elbukása. Ennek az alapját kérdeztem - de vélhetően csak extrapoláltatok, ami elegáns megfogalmazása az ön-beparáztatásnak.

    [A Google hitelessége a webmesterek felé folytatott kommunikáció terén az elmúlt évtized tapasztalata alapján nem éppen 100%-os; és profitorientált cégként kb. olyannyira önérdekvezérelt kommunikációt folytat, mint például a politikusok. Az ő érdekeik és a te érdeked között lehet (és van is) átfedés, de ettől még ők elsődlegesen nem a te érdekedet szolgálják. Ezt minden döntésnél figyelembe kell venni. Éppen ezért szólt régebben a keresőoptimalizálás arról, hogy miképp tudsz a Google szabályai, algoritmusának valós és túlmitizált képességei, illetve a saját érdekeid között optimálisan lavírozni. Úgy tűnik, mára ez a fajta gondolkodásmód megy ki a divatból, és átveszi a helyét a "keresőoptimalizálás = mindent tegyünk úgy, ahogy a Google mondja" megközelítés.]

    A másik része a dolognak: a Google honnan tudhatja, mekkora hatása lesz az új algoritmusnak? A februári bejelentés és az áprilisi életbe léptetés között rengeteget változhat a web, amit ők sem láthatnak előre (a kétségkívül valószínűtlen szélső esetben még az is előfordulhat, hogy addigra mindenki mobilbaráttá teszi a honlapját, és zéró hatása lesz a mobil-algoritmusnak...).

    Nem azt állítom, hogy nem lesz következménye április 21-ének. Hanem azt, hogy a tényleges horderejét még nem tudhatja senki. Innentől pedig minden olyan kategorikus kijelentés, mint amilyeneket ti tesztek, megalapozatlan rémisztgetés.

    Idézet Emphus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Sokan ebből élnek, mármint a látogatókból
    Igen, éppen ezért kell minél többet tudni a Google működéséről. Ennek egy eszköze lehet az említett kísérlet, amiből potenciálisan információkat tudsz leszűrni, ráadásul a Google történetében először tervezhetően és kockázatmentesen.

    Általában miért nem lehet érdemi kísérleteket végezni keresőoptimalizálóként? Mert soha nem tudod:


    • ténylegesen mikor és mennyit változik az algoritmus a háttérben
    • melyik módosításod, SEO-tevékenységed hatása mikortól és hogyan tükröződik a rangsorolásban
    • ha hibázol, mikor állhatsz talpra; összességében mennyit kockáztatsz


    Ezek a hátráltató tényezők most - erre az egy alkalomra - eltűnnek. Lehetőség nyílik arra, hogy belekukucskálj a fekete dobozba.

    Idézet Emphus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Kíváncsi lennék, mi lenne akkor, ha mondjuk a főnököd bejelentené
    A hasonlatod ott sántít alapvetően, hogy a munkahelyi feladatod el nem végzéséből alkalmazottként semmit nem profitálnál - honlapok üzemeltetőjeként (vállalkozóként, vállalkozói szemlélettel) a most levonható következtetésekből igen.

    Van egy lehetőséged közvetlenül megtapasztalni a következményeket (nemcsak marketingkutatók összesített adataiból); és mindezt vállalható költséggel.

    Mert az, hogy a bevételeid egy része (nem az összes, hiszen legrosszabb esetben is csak a mobil-rangsorolásban kerülsz hátra) kiesik 1-2 hétig, az akár vállalható költség is lehet. Az alternatíva (mobilbaráttá tétel) sem ingyenes: annak is idő- és költségigénye van.

    Idézet Emphus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    még ki is kísérletezheted. Mondjuk minek, mert más úgyis megteszi
    És persze az ő következtetései a te konkrét helyzetedre is helytállóak lesznek.

    Nekem pl. van egy olyan honlapom, amely bár távolról sem megkerülhetetlen a világ működésében, de azért egy konkrét területen az egyik legismertebb weboldal. Többen találják meg a neve alapján, mint a legfontosabb kulcsszavára keresve (pedig arra is elöl van).

    Én személy szerint kiváncsi vagyok rá, hogy ez a honlap a maga jelenlegi állapotában mennyire nyeklik meg április 21-e után; vagyis a tartalmi minősége, ismertsége mennyire tudja ellensúlyozni, hogy nem megy át a mobil-barát teszten.

    *****

    Néhány kérdés még, ami bennem felmerült ezzel a mobil-algoritmussal kapcsolatban; persze lehet, hogy téged cseppet sem foglalkoztat.

    Miért jelentette be előre a Google, és miért adott kb. 2 hónapos haladékot?

    Ha az új mobil-algoritmus jobb rangsorolást nyújt, akkor miért várnak a bevezetésével két hónapot? Másként megfogalmazva miért nyújtanak legalább két hónapig a lehetségesnél rosszabb szolgáltatást a felhasználóknak? A Google soha nem arról volt híres, hogy a webmesterekkel jófejkedik a felhasználók rovására - márpedig itt látszólag valamiért mégis erről van szó.

    Lehet, hogy a web februári állapota szerint még olyan sok fontos honlap bukott volna meg a bináris mobilbarát-tesztjükön, hogy annak a találati listák minősége látta volna kárát? Ez vajon megoldódik április közepére, és gond nélkül bevezethető lesz az új algoritmus?

    Lehet, hogy maga a Google folytat egyfajta kísérletet? Megnézi, hogy a honlapok mekkora hányada válik mobilbaráttá a kéthavi kegyelmi időszak alatt. Amennyiben azt tapasztalják, hogy elegendően nagy hányad - más szóval "a Google füttyent, az internet haptákba vágja magát" - akkor bátran jöhetnek az újabb egzecíroztatások. Következő körben lehet büntetni a nem-https honlapokat, aztán valami mást...



  5. #135
    'Say Hello To My Little Friend'
    Csatlakozott
    10-04-13
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.784
    Begyűjtött 863 köszönetet
    659 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Ütős cikket írtál? Hadd olvassuk el mi is!

    Idézet robotstxt eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A Google jelentős hatást említett - ez nálatok már konkretizálódik olyan kijelentésekké, hogy közepesen erős hatás illetve forgalom 99%-ának elbukása. Ennek az alapját kérdeztem - de vélhetően csak extrapoláltatok, ami elegáns megfogalmazása az ön-beparáztatásnak.
    Onnantól kezdve, hogy az sem sikerült érdemben értelmezned, amit leírtam, és hogy mire vonatkozik a 99% (ami amúgy btw nyilván nem egy pontos szám, csak annak az érzékeltetése, hogy sok), ezt a része el sem olvastam, mert fals infókra alapozol.

    Idézet robotstxt eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Igen, éppen ezért kell minél többet tudni a Google működéséről.
    Ezt megtudod mások weboldalának megnézésből, elemzéséből is, akik nem állnak át mobilbarát verzióra. Miért kockáztasson egy webmester nagy bevételt olyan informácit, amit amúgy is megszerezne? És btw még jobb is lesz az oldala. Másrészről én egy szóval nem írtam, hogy ne végezze el a kísérletet, úgyhogy a továbbiakban szintén érdembeli értelmezés hiányából adódó fals információkra építesz.

    Idézet robotstxt eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A hasonlatod ott sántít alapvetően, hogy a munkahelyi feladatod el nem végzéséből alkalmazottként semmit nem profitálnál - honlapok üzemeltetőjeként (vállalkozóként, vállalkozói szemlélettel) a most levonható következtetésekből igen.
    Hogyne. Az időt, amit nem fektetsz bele, belerakhatod másba is. Ha ez neked nem profit, akkor nincs miről beszélnünk.

    Idézet robotstxt eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Van egy lehetőséged közvetlenül megtapasztalni a következményeket (nemcsak marketingkutatók összesített adataiból); és mindezt vállalható költséggel.
    Amúgy is van lehetőséged, anélkül, hogy kockáztasd a bevételeid. Nem marketingkutatók adataiból (nem is tudom hogy jöttek ide, itt van a fórum, nem épp marketingkutatókkal + van két szemed, amivel körbenézel).

    Idézet robotstxt eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Mert az, hogy a bevételeid egy része (nem az összes, hiszen legrosszabb esetben is csak a mobil-rangsorolásban kerülsz hátra)
    Igen? Honnan tudod ilyen biztosra, hogy csak mobil rangsorolásnál csúszol hátra? Mert a Google ezt mondta? Nocsak. És mi van azokkal az oldalakkal, amik főként mobil látogatóval rendelkeznek? Több helyen is bukik az elmélet.

    Idézet robotstxt eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    kiesik 1-2 hétig, az akár vállalható költség is lehet. Az alternatíva (mobilbaráttá tétel) sem ingyenes: annak is idő- és költségigénye van.
    Nem tudhatod, hogy 1-2 hét lesz. Vagy megint a Google bejelentésre aapozol? Miközben pont azt mondod, hogy ezt ne tegyük? Egy weboldal mobilbaráttá tétele nem egy jelentős költség, én pedig magas bevételű weboldalakról beszéltem, ahol sokkal többet kockáztatsz, mint egy mobilbaráttá tétel költségei. Másrészről blődség ezzel érvelni, hiszen ahhoz, hogy a teljes információt megszerezzed, mindenképpen előbb-utóbb át kell állnod mobilbarátra, hisz nem csak a te oldalad mozgott. Tehát csak akkor kapsz pontos képet a "kísérletednél", ha egy ideig nem állsz át, majd igen. Akkor pedig szintén megjelenik az átállás kötlsége. Ezt meg nagyvonalúan beseperted a szőnyeg alá.

    Elegendő weboldal van szerencsére, amiből le lehet szűrni a változások következményeit, és ebből kitalálható a "mi lett volna, ha...". Viszont engem pl. cseppet sem érdekelne egy nagy bevételt szerző honlapnál, hogy mennyivel csúszna vissza a találati listán, mert már egy helyezés elvesztése is rossz (főleg, ha ebből élek). Tök mindegy, hogy 1, 10 vagy 100 helyezést csúszna vissza, akkor is megéri a mobilbarát verzió. Nem csak a Google miatt, a felhasználók miatt is. Így teljesen irreleváns, hogy a a Google bejelentette, miért jelentette be stb., az a releváns, hogy megcsinálom => jó lesz; nem csinálom meg => nem lesz jó (nem feltétlenül lesz amúgy rosszabb, de jelenlegi információk alapján igen). Így nem, nem vállalható költségért kapsz olyan információt, amivel amúgy btw sokat nem tudsz kezdeni.

    De te azt csinálsz a weboldalaiddal, amit akarsz. Nem akarlak meggyőzni, igazából nem érdeklnek az oldalaid. Te sem fogsz engem, mert amit írsz, elég nagy baromságnak tartom, de ez személyes vélemény. Mindenki eldönti magának, hogy neki mi éri meg és miért. Az a tippem, hogy nem azért merült fel a téma itt, az Entityn is, mert a webmesterek kísérletezetnek majd a fő bevételt termelő oldalaikkal.



  6. #136
    robotstxt
    Vendég

    Alapbeállítás re: Ütős cikket írtál? Hadd olvassuk el mi is!

    Idézet Emphus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Miért kockáztasson egy webmester nagy bevételt olyan információt, amit amúgy is megszerezne? [...] Elegendő weboldal van szerencsére, amiből le lehet szűrni a változások következményeit
    Nem a helyezések, hanem a látogatottság és bevétel módosulásáról van szó, amit más honlapjáról nem szerzel meg. (A marketingkutatók úgy jöttek ide, hogy ilyen változások után szoktak különböző cégek összesített elemzéseket közzétenni - különösebb egyéb mondanivaló nem volt mögötte.)

    Idézet Emphus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Hogyne. Az időt, amit nem fektetsz bele, belerakhatod másba is.
    Ez viszont az égvilágon mindenre igaz. Ha nem végzed el, megmarad a rá szánt időd - így gyakorlatilag bárminek az elspórolásán profitálsz valahol. Csakhogy a munkahelyi munka elspórolásán pusztán X óra "szabadidőt" nyersz; amit említettem, azon talán valami pluszt is.

    Idézet Emphus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Honnan tudod ilyen biztosra, hogy csak mobil rangsorolásnál csúszol hátra? Mert a Google ezt mondta? Nocsak. [...] Nem tudhatod, hogy 1-2 hét lesz. Vagy megint a Google bejelentésre alapozol? Miközben pont azt mondod, hogy ezt ne tegyük?
    Végül is jogos észrevétel. De azért én azt is mondtam, hogy a mobil-algoritmus esetében még a Google sem tudhatja a tényleges hatást.

    Idézet Emphus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    És mi van azokkal az oldalakkal, amik főként mobil látogatóval rendelkeznek?
    Vélhetően már rég mobilbarátak.

    Idézet Emphus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    mindenképpen előbb-utóbb át kell állnod mobilbarátra ... Akkor pedig szintén megjelenik az átállás költsége. Ezt meg nagyvonalúan beseperted a szőnyeg alá.
    Lehet, hogy nem kell átállnom, mert mégsem esik vissza annyit a bevétel. Lehet, hogy elég lesz később, a saját ütemezésem/időm/költségvetésem szerint átállni. Már ez is egyfajta nyereség.

    Idézet Emphus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Az a tippem, hogy nem azért merült fel a téma itt, az Entityn is, mert a webmesterek kísérletezetnek majd a fő bevételt termelő oldalaikkal.
    A keresőoptimalizálás eredetileg kísérletezésről is szólt. Akár a számodra fontos weboldalakkal is. Még a "mindenki csináljon egy saját webkatalógust" pár évvel ezelőtti - szerintem elég értelmetlen - divatja is ilyen kísérletezés volt.

    Az is egy reális megközelítés persze, amit te említesz - csak az inkább "helyes implementálás az aktuális best practice szerint a kockázatminimalizálás érdekében", amit a mai elvárások szerint felkészült profi webfejlesztő is el kell hogy tudjon végezni.

    Én SEO-kísérletről beszéltem - és szerintem a keresőoptimalizálásnak kockázatvállalási aspektusa is volt/van (meg marketing, kreativitás, célzott tartalomfejlesztés stb. - tehát számos nem-technikai elem).

    Talán ott beszélünk el egymás mellett, hogy téged elsősorban a "profin üzemeltetett weblap", engem inkább a "lehetőségek feltárása" szempontja ambicionál.


    Utoljára módosítva: robotstxt által : 2015-04-13 18:45 Oka: egy kifejezés módosítása

  7. #137
    Bölcs esotanc logója
    Csatlakozott
    11-02-08
    Hely
    Törökszentmiklós
    Hozzászólás
    2.000
    Begyűjtött 1.245 köszönetet
    640 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Ütős cikket írtál? Hadd olvassuk el mi is!

    Bocs hogy újra én (ki is veszem a linket), de szerintem ez hasznos lehet, és viszonylag ritkán publikálok esettanulmányokat:
    hxxp://ite.hu/google-helyezes-igy-urald-a-top-poziciokat-4-lepesben/



  8. #138
    a zsolti
    Vendég

    Alapbeállítás re: Ütős cikket írtál? Hadd olvassuk el mi is!

    Komolyan azon vitáztok, hogy kell-e mobilverzió? 2015-ben ez egy szakmai fórum szintje? Jézus... Az algoritmus-változástól függetlenül is alap. Ha meg nem termel annyi profitot a site-od, amiből megvan a reszponzív designra való átállás, akkor az a legjobb jele annak, h be kéne zárnod az oldalt.



  9. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    Freedom (2015-04-22)

  10. #139
    Bölcs earnnet logója
    Csatlakozott
    12-08-15
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    1.820
    Begyűjtött 812 köszönetet
    576 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Ütős cikket írtál? Hadd olvassuk el mi is!

    nem én írtam, ilyen jól még nem láttam körüljárni ezt a témát
    landing page tesztek
    Landing Page Optimization: the Complete Guide



  11. The Following 2 Users Say Thank You to earnnet For This Useful Post:

    Gregory Stone (2015-04-22), morta (2015-04-22)

  12. #140
    Szerkesztő
    Csatlakozott
    08-02-21
    Hely
    Debrecen
    Hozzászólás
    267
    Begyűjtött 55 köszönetet
    43 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Ütős cikket írtál? Hadd olvassuk el mi is!

    A cikk röviden arról szól, hogy az USA-ban mely oldalak voltak a nyertesei és vesztesei a 2015.04.21. mobil algoritmusnak. A cikkben említést is tettem a fórum társak beszámolójáról is.

    Mobilegeddon: nyertesek és vesztesek az Egyesült Államokban - kulcsszo.hu blogjában olvasható



Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •