Oldal: 2 / 6 ElsőElső 1234 ... UtolsóUtolsó
Eredmény: 11 - 20 (53) összesen

Téma: Házi feladat

  1. #11
    Mentor
    Csatlakozott
    11-02-23
    Hozzászólás
    410
    Begyűjtött 75 köszönetet
    57 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Házi feladat

    Idézet Bruk eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    OFF:
    Hát nem ma volt már, de erősen kétlem, hogy nekem 1. osztályban lett volna akár hasonló is. :-)
    Hát igen, én is csak színes korongokra emlékszem és örült a tanítónéni, ha a gyerek tudott összeadni és kivonni.
    A Mozaik kiadó tanmenetében sem találtam ilyen és ehhez hasonló feladatot: Mozaik Kiadó - Tantervek, tanmenetek, segédanyagok

    Ilyenek vannak:
    Házi feladat-kivonas.jpg

    Úgy emlékszem, hogy egyenletekkel általános iskola 5. osztályában kezdtem el foglalkozni, vagyis felső tagozatban.



  2. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    Bruk (2013-04-11)

  3. #12
    Plk
    Plk nem elérhető
    kakaó Plk logója
    Csatlakozott
    10-05-07
    Hely
    Farkashegy
    Hozzászólás
    295
    Begyűjtött 61 köszönetet
    42 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Házi feladat

    Idézet Aralk eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ilyenek vannak:
    Kattints a képre a nagyításhoz

Cím:  kivonas.jpg
Megnézték: 102
Méret:  12,4 KB
Azonosító:  2225

    Úgy emlékszem, hogy egyenletekkel általános iskola 5. osztályában kezdtem el foglalkozni, vagyis felső tagozatban.
    Itt is hasonlóak, csak ez valahogy jackpot-os. Legalábbis számomra. Pedig biztos kicsiknek csinálták, merthogy képes. Egy ötödikesnek szerintem már nem rajzolnak almát.

    Házi feladat-matek.jpg



  4. The Following 2 Users Say Thank You to Plk For This Useful Post:

    Aralk (2013-04-11), Bruk (2013-04-11)

  5. #13
    lexxx7
    Vendég

    Alapbeállítás re: Házi feladat

    Hétéves??? Elsős??? Hova jár az a gyerek? Ilyen felétek az általános iskola?

    Mi elsőben villanyoszlopokat számoltunk a képen. De van rá egy üveg pálinkám, hogy a humán nővérem nem oldja meg 5 perc alatt, de lehet, egy nap alatt sem...

    Amúgy Rendszergazda megoldása a legelegánsabb és számomra a legegyszerűbb, de hogy tolod be bármelyikünkét szilvába, almába és körtébe? Úgy hülyeség, ahogy van.

    Upd.: Kipróbáltam... nem tudja tudja megcsinálni.


    Utoljára módosítva: lexxx7 által : 2013-04-11 09:04

  6. The Following 3 Users Say Thank You to lexxx7 For This Useful Post:

    Bruk (2013-04-11), bubu001 (2013-05-08), Plk (2013-04-11)

  7. #14
    WordPress Maniac mahone logója
    Csatlakozott
    08-08-22
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    4.609
    Begyűjtött 249 köszönetet
    170 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Házi feladat

    Egyébként meg lehet máshogy is oldani.

    A+K=11
    A+S=9
    K+S=8

    A 2-3. sorból látszik, hogy A=K+1, mivel ha S-hez K-t adunk, eggyel nagyobb az eredmény, mintha A-t adnánk.
    1. Ezt behelyettesítve az elsőbe: K+1+K=11 => K=5
    2. Ezt behelyettesítve az elsőbe: A+5=11 => A=6
    3. Ezt behelyettesítve a másodikba: 6+S=9 => S=3



    Ellenőrzés:

    A+K=11
    6+5=11

    A+S=9
    6+3=9

    K+S=8
    5+3=8



  8. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    Plk (2013-04-11)

  9. #15
    Plk
    Plk nem elérhető
    kakaó Plk logója
    Csatlakozott
    10-05-07
    Hely
    Farkashegy
    Hozzászólás
    295
    Begyűjtött 61 köszönetet
    42 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Házi feladat

    Idézet lexxx7 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Hétéves??? Elsős??? Hova jár az a gyerek? Ilyen felétek az általános iskola?

    Mi elsőben villanyoszlopokat számoltunk a képen. De van rá egy üveg pálinkám, hogy a humán nővérem nem oldja meg 5 perc alatt, de lehet, egy nap alatt sem...

    Amúgy Rendszergazda megoldása a legelegánsabb és számomra a legegyszerűbb, de hogy tolod be bármelyikünkét szilvába, almába és körtébe? Úgy hülyeség, ahogy van.

    Upd.: Kipróbáltam... nem tudja tudja megcsinálni.
    Szerintem a sulinak nincs jelentősége, gyanítom, hogy több iskola is használja ezt a matematika füzetet. (hogy kérdésre is válasz, ez a Klébi, de a sulival semmi gond).

    Milyen érdekes az is, hogy többségünknek még számtant tanítottak elsőben, majd később matematikát, és még azt is elmagyarázták, hogy mi a különbség a kettő között.
    Szerintem ma már ilyen nincs.

    (nekem is rendszergazda megoldása ugrott be később, Emphus és tied megoldása olvasása közben, azt szem így tanították)



  10. #16
    Bölcs roszi logója
    Csatlakozott
    09-08-29
    Hely
    close to the end of the beginning
    Hozzászólás
    746
    Begyűjtött 179 köszönetet
    129 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Házi feladat

    Gondolom szöveges feladat, ha almákról, körtékről és szilvákról van szó. Gyerek aggyal próbálva gondolkodni az alábbi úton lehet szerintem legegyszerűbben eljutni a megoldáshoz.

    Ha almából és körtéből egyszerre 11 van, almából és szilvából pedig egyszerre 9, akkor körtéből 2-vel több kell, hogy legyen, mint szilvából.
    Ha viszont szilvából és körtéből egyszerre 8 van, akkor csakis 5 körte és 3 szilva lehet nálam az előzőek szerint, amiből már jön hogy 6 almám is van.

    Nem bonyolult ez, csak képzeld magad a gyereked helyébe.



  11. #17
    scs
    Vendég

    Alapbeállítás re: Házi feladat

    Furcsa, hogy első osztályba bevették a többismeretlenes elsőfokú egyenletrendszerek megoldását (mert ez az). Ezt nekem annak idején 6. osztályban kezdték oktatni, holott elit gimnáziumba jártam akkoriban. Eleve egyenletek megoldása, ahol az egyenlőségjel két oldalán lévő értékeket kell manipulálni, nem alsó tagozatos szint.
    Hogy hogyan lehet ezt elmagyarázni egy elsősnek, aki még csak összeadni és kivonni tanul? Pláne nem is kettő, hanem egyből három ismeretlennel? Jó kérdés.

    Egy matektanárom annak idején azt a módszert alkalmazta, hogy első lépésben elmagyarázta a szabályokat. Vagy megértettük, vagy nem - ő mindenképpen továbblépett. Második körben elkezdtünk feladatokat megoldani. Először persze nem ment, de a 10. feladatnál valahogy megértettük a korábban elmagyarázott szabályt. Egyszerűen csak arra ment rá, hogy a feladatok megoldásával megérti a diák a szabályokat. És igaza volt, tényleg meg tudta tanítani, és meg is értettem mindig.

    Másik megoldásként azt próbálnám meg a helyedben, hogy csinálnék neki feladatokat, de nem 3, hanem csak 2 ismeretlennel. Teszem azt:
    A+B=8
    A-B=4
    /Megoldás: A=6 ; B=2/
    És ha a kétismeretlenes már megy (mert az mégiscsak könnyebb), utána lehetne áttérni a háromismeretlenesre.

    Egyébként első osztályhoz ez a feladat nagyon nehéz. Biztos van gyerek, aki megérti. Viszont tuti, hogy egy tetemes részük nem fogja érteni a miértjét, amivel aztán jól keresztbe is vágják a további fejlődését. Érdekes ez az oktatási rendszer.



  12. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:


  13. #18
    Bölcs roszi logója
    Csatlakozott
    09-08-29
    Hely
    close to the end of the beginning
    Hozzászólás
    746
    Begyűjtött 179 köszönetet
    129 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Házi feladat

    A dolgok sokszor csak attól bonyolultak, illetve tűnnek bonyolultnak, mert bonyolulttá tesszük azokat.

    Eszembe jutott még egy helyes történet:

    Ha a boltban 7 forintért lehet zsömlét kapni, akkor az átlag felnőtt a nála lévő összesen 20 forintból ebből vesz 3 zsömlét és azt széttördeli a 4 gyerekének. Ezzel szemben az okos elsős gyerek egyenként megveszi a 4 zsömlét és minden gyereknek jut egy egész zsömle.


    Utoljára módosítva: roszi által : 2013-04-11 11:35

  14. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    mahone (2013-04-12)

  15. #19
    'Say Hello To My Little Friend'
    Csatlakozott
    10-04-13
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.784
    Begyűjtött 863 köszönetet
    659 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Házi feladat

    Idézet Plk eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    (gyerek logikája annyi volt, hogy az első két sorból kiderül, hogy a körte kettővel több. mint a szilva, majd ennek függvényében kezdte kitalálgatni a harmadik sort. ekkor jött „okos apa” gyerek meg el aludni) én meg azóta ezen merengek
    Én szerintem ezt a gondolatot hagyd egy kicsit virágozni a gyerek fejében. Itt már nagyon közel jár, hogy az egyiket kiszámolja, és ha magától megcsinálja egyszer, jó eséllyel többször is menni fog,és a lényeg, hogy a saját logikája alapján.

    Idézet mahone eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Egyébként meg lehet máshogy is oldani.
    Igen. És meg lehet mátrixba felírva is Gauss-eliminációval. :P

    Amúgy ez tényleg nem első osztályos feladat. Játékos bemutatás ide vagy oda, ez olyan 3.-4. osztály. Az ilyen feladatoknál énszerintem nem jó elmondani a gyereknek, hogy hogy kell megoldani. Elvégre "Jackpotos" (szorgalmi?!) feladat, ahogy írtad. Ha meg tudja magától oldani (esetleg 1-2 segítséggel megtoldva, ha elakad, de semmi lényegi, inkább rávezetés), akkor oldja, ha nem, akkor szerintem nem érdemes erőltetni. Ha magától megoldja az többet ér, mintha negyvenet megoldotok közösen.


    Utoljára módosítva: Emphus által : 2013-04-11 11:48

  16. #20
    Mentor
    Csatlakozott
    12-01-21
    Hozzászólás
    452
    Begyűjtött 63 köszönetet
    57 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Házi feladat

    Szerintem ennél egyszerűbb a megoldás. Elsőben még csak a megoldásra kíváncsiak, de arra nem, hogy jutott arra a végeredményre. Egyszerűen azt várták el, hogy próbáljon végig annyi verziót, amíg végül kijön neki a jó eredmény. pl.: Ha A = 10 és K=1, akkor az a második egyenletben nem jó, tehát A kisebb kell, hogy legyen ...
    Ha jól tudom, csak 3-4. osztály körül kell leírniuk a megoldás mellé azt is, hogy jutottak el a megoldáshoz.



Oldal: 2 / 6 ElsőElső 1234 ... UtolsóUtolsó

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •