- Garanciális buktatók?
-
Garanciális buktatók?
Sziasztok!
Nagyon égető és kellemetlen problémával fordulok hozzátok.
Adott egy teljesen új gép (másfél-két hetes), ami mellesleg piszkosul drága volt. Csak komplett gépet vettem szoftvert nem.
Az új gépen friss telepítéssel és újratelepítéssel is állandóan hibaüzenetet dobál fel:
A képernyőillesztő összeomlott, majd helyreállt. Eszerűen nem leeht dolgozni rajta, annyira kellemetlen.
Mindent, még egyszer hangsúlyozom mindent végigpróbáltam hardveres dolgokon kívül és semmi nem vezetett megoldásra.
A régi gépemen, ami összehasonlíthatatlanul gyengébb és olcsóbb, mint az új, minden program tökéletesen működött, egyebet nem raktam az újra sem.
Pár napja visszaküldtem gariba, de ma azt írták vissza, hogy náluk is jelentkezett a probléma, de szerintük szoftveres gond van vele. Én pedig ezt nem hiszem.
Mit tehetek, hogy garanciális jogomat érvényesítsem? Egyáltalán mit tehetek? Patthelyzet?
-
-
re: Garanciális buktatók?
Cégfüggő de van olyan, hogy x napig indoklás nélkül cserét kérsz, vagy pénzvisszafizetést..
-
Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:
-
re: Garanciális buktatók?
Jelen állás szerint ők is újrarakják rajta a Win7-et, mert szoftverhibára gyanakodnak.
Nekem újratelepítés, driverek cseréje nem segített, Furmark sípolt teszt közben, behalt a gép hatalmas adatmennyiség HDD-ről másolás közben, volt fagyás, és egyszer kékhalál is.
Olyankor mi van, ha a nyers Win7 NULLA DB telepített programmal jó náluk, de ha már itthon rárakok általános felhasználói programokat és használom akkor újra jönnek a hibaüzenetek? Tehát a hardver miatt nem tudom rendeltetésszerűen használni a szoftvert, vagy fordítva?
Félek, hogy utóbbit akarják kihozni a dologból.
-
-
re: Garanciális buktatók?
Internetes vásárlás esetén 8 napig van lehetőség az áru visszaküldésére és a vételár visszakérésére. Tudomásom szerint indoklás sem szükséges hozzá.
Vita esetén pedig a fogyasztóvédelemhez lehet segítségért fordulni, az általában meggyorsítja a dolgokat.
-
Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:
-
re: Garanciális buktatók?
Nekem 2x volt gondom high-end géppel, mind a kétszer alaplap csere lett, de az egyik 3 hónapnyi huzavona után, a másik pár hét. Mind a kétszer kb. kiröhögtek, hogy de hát ez jó, majd amikor egyszer náluk is csontra fagyott a gép minden előjel nelkül, akkor kezdtek csak vele foglalkozni (előtte szerintem meg se nézték rendesen, kb. bekapcsolták, meg ki). Két külön cég volt. Utólag kiderült, hogy mind a két alaplap kontakthibás volt. Ha bemelegedett, akkor random lefagyott.
Egyébként egy win telepítés nem terheli meg a gépet túlzottan, tehát az nem sokat számít. Az ilyet amúgy sem win telepítéssel szokás tesztelni. Linux, aztán mondjuk 10x kernel vagy gcc fordítás az összes magon. Vagy eressz rá egy memtesztet, de ne valami wines csodát és ne gyorstesztet. Ami még okozhat ilyet, az a hdd vezérlő, ha másoláskor halt meg, de az kábel is lehet, kideríteni kb. nem fogod tudni, csak a kábelt kicserélni próbából. A komolyabb másolás a chipet is megterheli, kérdés, milyen hűtő van rajta.
Csere már biztos nem játszik, mert max. 8 napon belül lehet kérni cserét vagy vissza a pénzt, ha webes rendelés, ha bolti, akkor meg úgy emlékszem 3 nap.
-
Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:
-
re: Garanciális buktatók?
Bocs, félreolvastam. Ha 8 napon belül volt a visszaküldés és netes rendelés (na meg azóta nem járt nálad), akkor indoklás nélkül el lehet állni a vásárlástól.
-
Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:
-
re: Garanciális buktatók?
Pont ezt nem értem, pl. Modern Warfare2-nél elő sem jött a hiba, fonttelepítésnél, másolásnál, böngészésnél, ilyen alap tevékenységeknél jött elő.
De minden egyes program, eszköz (pl. külső HDD) a régi gépemen flottul ment, ezért vagyok beparázva...
Tesztnek rányomtam a Furmarkot, legtöbbször hosszan szaggatott hangon sípolt, egyszer le is vágta a szünetmentest és a gépet is a vizsgálat közben.
Sapphire HD7970 5GB OC with Boost kari, gyári dupla hűtővel, tehát elméletileg a hűtéssel nincs gond, és hűtéstesztnél sem láttam problémát.
-
-
re: Garanciális buktatók?
Ezek a nehezen megfogható hibák a legrosszabbak, próbáld meg tesztprogramokkal hajtani a vasat, hátha kiderül, melyik hw komponens a ludas a megbízhatatlan működésért. Első körben egy alapos memóriatesztet javasolnék, ehhez szerintem a jól bevált ingyenes memtest86+ a legjobb program, bebootolod, és hagyod had dolgozzon, innen letöltheted iso-ban vagy pendrive-ra telepíthető verzióban is (de sok linux disztribűció telepítőjének is része): Memtest86+ - Advanced Memory Diagnostic Tool
-
-
re: Garanciális buktatók?
Nem csak a videokártya az, amit komolyan hűteni kell, hanem az alaplap is. Komolyabb io-nál igencsak tud melegedni. Így láttatlanban nem sokat tudok mondani, de az, hogy játék közben jól megy, nem sokat jelent. Az viszonylag állandó terhelés, persze függ a hibától is, hogy mi hozza elő. Ha a szünetmentest is kiüti, akkor az első körben táp. Ezzel sokat nem lehet amúgy kezdeni, mert az ilyesmit úgy szokás kideríteni (amire a szervízben kb. kizárt, hogy vállalkoznak), hogy egyesével kicserélni mindent és megnézni, mikor változik valami. Ez otthon nem nagyon megy, ráadásul elég lutri.
-
-
re: Garanciális buktatók?
Akkor ezek szerint valószínű, hogy hardver gond és ne hagyjam rájuk, ha visszaküldik nekem szoftveres hibával?
-
Hozzászólás szabályai
- Új témákat nem hozhatsz létre
- Válaszokat nem küldhetsz
- Fájlokat nem csatolhatsz
- A hozzászólásaidat nem módosíthatod
-
Fórum szabályzat
Könyvjelzők