Ez a részben kapcsolódik ehhez a topikhoz, csak itt inkább az önvédelem a téma.
Arra lennék kíváncsi, hogy ki hogyan védekezik a szélhámosok ellen. Aki webáruházat üzemetet, gondolom nem kell bemutatni amikor valaki utánvéttel rendel, majd nem veszi át a csomagot. Ilyenkor a postaköltség/futár díj bizony a webshop üzemeltető költsége.
Ne az óvatosságra próbálj inteni, ha direkt akarnak kicseszni veled, vagy azzal akinek a címére rendelik, úgy is végigcsinál egy regisztrációt.. A telefonnal pl. utoljára úgy szivattak meg, hogy kell megadjon tel. számot, de a rendelés után nem megvárta míg én felhívom visszaigazolni , hanem szám nélkül felhívott és azonnal igazolta.. Ezek után már nem hívtam fel azon a számon amit megadott, küldtem a csomagot, erre egy napra rá a mail cím tulaja írt, hogy ő nem rendelt semmit.
Van erre valami jogi/ bármilyen út, hogy elmenjen a kedve az ilyenektől?
Loggolom az ip-t, de az csak max gyanura adhat okot, ha debreceni ip-ről szombathelyre rendelnek..
Néha az is eszembe jut, hogy a konkurencia műve, mivel ő is tisztában van a postaköltség viselésének terhével. 1 kör minimum 1 ezres, de a szivatós általában többet rendel (főleg, ha ez a célja) ami 1500-2000 is lehet. Na ebből havi 10 db, az szép kis minusz csak azért, mert valaki vicces kedvében van.
Bele sem merek gondolni, hogy mit nyelhetnek a felnőtt játékszer árus boltok.. Ott mennyi birka lehet aki úgy akarja megszivatni a havert, hogy berendel neki valami brokit.
Néhány piszkos trükköm van, ha a szélhámos pl. véletlen a saját tel. számát/ mail címét adja meg.
Hasonló témák:
Könyvjelzők