160-nal száguldozni, úgy, hogy nem a kezedben van a volán? Nem is vétek, hanem hatalmas bűn
vidirita (2016-11-13)
Pedig nincs is jobb a vonatozásnál hosszú távon. Wifi, 160 km/h-val száguldás, kényelmes ülés, ihatsz sört, és baromira nem kell félni az ámokfutóktól a főbb utakon, nem jeges az út, nem tolnak le a kamionok.. Sajnos a MÁV még nem tart itt, a GYSEV elég jól közelíti, az ÖBB meg simán megugorja ezt a szintet.
Ha már téma, mibe kerülne mégis elérhetővé tenni egy olyan internetet, ami nem 3Kb/s -dal hasít? Ez nem technológia, nem is pénz, hanem igény kérdése. A telekomos script kiddie meg jól megmutatta, hogy ő itt a góré, bsszunk ki mindenkivel, tiltsuk le az összes protokollt, meg "a nagy sávszélességet igénylő oldalakat korlátozzuk". Legalább a gopher meg a wap működhetne. Szürreális élmény, amikor beér a vonatom Győrbe, és 8 vágánnyal arrébb a gysev wifiről végre meg tudom nézni a leveleimet, amit másfél órája próbálgatok. Esetleg kitehetnék az Európa táblát is.
#vonattalutazom
Utoljára módosítva: earnnet által : 2016-11-12 23:29
Alkoholmentest ihatsz
úúúú... vonatok... fél életemet vonatokra töltve vártam, meg azokon utazva (a családom generációkra visszamenőleg MÁV alkalmazott volt, de nem a klasszikus vasutas vonalon, hanem a műszaki és elektronikai vonalon...) mióta jogsim lett (15 éve), egyszer ültem vonaton, Bécsbe menet, meg onnan vissza, azt is megbántam :P csakis autó és csakis saját!
Hát akkor még nem utaztál a 4-es főúton, ahol minden tizedik autó román. Ami nem is lenne baj, csak mindegyikben 5-en ülnek, rogyásig van tömve csempész cuccossal, és ezekkel a lerohadt autókkal nyomnak le, vagy előznek hosszú sorokat nagy lazán. Én, míg Vas megyében laktam, nem is ismertem olyan embert, aki autóbalesetben halt meg, a feleségem szülőfalujából, Szolnok mellett meg fél évente meghal valaki a 32-esen vagy a 4-esen.
Autózni én is szeretek, de 400-500 kilométert levezetni vele sokkal kényelmetlenebb, mint egy modern vonaton utazni. Bár én az autópályát is utálom, ha tehetem, el is kerülöm, mert 130-cal vezetni 2 órán át, s közben korrigálni a hülyék hibáit, eléggé fárasztó dolog
Freedom (2016-11-13)
djarni (2016-11-14), Gregory Stone (2016-11-14)
Hát, autópályán elég nehéz megfelelő sebességgel menni. Vagy mész 140-nel a belső sávban, vagy mész 110-zel a külsőben, különben folyamatosan a kamionokat kell kerülgetned. Ráadásul 130-cal haladva azért erősen kell koncentrálni. Nem mellesleg elég gyakran van baleset mind az M5-ös, mind az M7-es autópályán, ekkor se előre, se hátra, s lehet izgulni, észreveszi-e mindenki a torlódást, vagy megtolja valaki a sort.
Ehhez képest 90-nel haladva lehet a kedvenc slágereket énekelni, majdnem bárhol megállni, és ha egy kisvárosban megállok kávézni, nem 10x átfőzött zaccból adják a kávét, mint az autópálya pihenőkben Nem beszélve arról, hogy a pl. 8-as út pl. majdnem végig 110-es, vadiúj 2x2 sávos, bárhol le lehet hajtani róla, ha baleset van.
Ott van még az a tény is, hogy az autópályák a fenébe vezetnek. Múltkor kipróbáltam a Szolnok-Szentgotthárd távot a 4-es főút-M5-M7 megoldással, ahol lehetett, 130-cal nyomtam, az autóm kétszer annyit evett. 2 percenként bementem a belső sávba, megelőztem egy kamiont, visszamentem a külsőbe, elengedtem egy BMW-t, bementem a belsőbe, megelőztem egy kamiont, kimentem a külsőbe, elengedtem egy Audit, baromi fárasztó volt ez a jojózás.
Utána meg az M7-es végén, a Zalai-dombságban 60-nal tökörészve a kanyarokban meg az emelkedőkön-lejtőkön elment az autópályán összeszedett előny. Ehhez képest Székesfehérvárnál felkanyarodva a 8-asra az elvisz Rábafüzesig, ahonnan 5 km Szentgotthárd. Egy vadiúj, jól vezet úttesten végig.
Az egy számjegyű autóutakkal semmi baj nem lenne, ha a rendőrök tennék a dolgukat. A veszélyesen előzőket, nagy sebességgel száguldókat, konvojban haladó kamionokat kellene szénné büntetni, aztán fél év alatt nagyon szépen helyreállna a közlekedés rendje. Persze amint elérhetővé válnak az önvezető autók, én azonnal eladom az autóm, s csak utazni fogok. Közben simán megtermelem az útiköltséget a laptopommal.
Könyvjelzők