Oldal: 1 / 2 12 UtolsóUtolsó
Eredmény: 1 - 10 (18) összesen

Téma: Kétkezi vs szellemi munka

  1. #1
    Operálandusz
    Csatlakozott
    07-11-04
    Hozzászólás
    138
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás Kétkezi vs szellemi munka

    Előismeretként közzéteszem, hogy közgazdasági szakközépiskola informatika csoportjának 3. évfolyamában vagyok jelenleg. Direkt nem mondtam, hogy tanulok, mert csak tanítanak.

    Éppen aktualitás a fizikai-irodai munka górcső alá vétele, ugyanis nekünk, kollégistáknak (merthogy az is vagyok, bizony :-) ) előadást tartott egy szakiskolakomplexum „követe”. Nem fikázok, elemzek, nagytételben.

    Amellett, hogy még ilyen dögunalmas, egysíkú és monoton, előadásnak csúfolt brekegést vagy hozzá foghatót még nem hallottam, pár dologra ráébresztett, persze külön bejáratú gondolatmenet révén. (Nem volt fikázás, jó?) :-)

    Félreértés ne essék, az emberséges és tisztességes szakembereket nagyon is respektálom, ez nem szakmafüggő. Továbbá nem is ítélem el ezeket az egyéneket, csak az agyondicsért szakirányok jövője borzaszt el.

    A gépesítés (ami lassanként automatizálásba ível át) régóta felütötte a fejét és rendíthetetlenül tör előre. Úgy érzem, hogy a nem is olyan távoli jövőben gombnyomásra készülnek el az ebédlőasztalaink. (Vagy a jövő már itt lenne?)

    A másik adu ász jellegű érv a „férfias munka” volt. Habarcsban túrni igazán szívdöglesztő, mondhatom; szerintem a fizikai munka csillaga leáldozott és nemsokára a minimális szintre fog visszahúzódni. Megszűnni persze sosem fog, ebben egyetérthetünk.

    A tévedés jogát fenntartom. A terjengőssért külön elnézést, fájt volna, ha nem Veletek osztom meg gondolataim magasívű manifesztációit. Ki hogy vélekedik a témában? Láttok jövőt például az ácsmunkában? Van valakinek szembeállításra méltó tapasztalata, vagy világéletetekben keresőre optimalizáltatok?

    (Slusszpoén: szobatársammal rákerestünk a webfejlesztés kulcsszóra. Google 20200 találatot dobott ki. Aztán beütöttük a vasbetont. 71000 találat. Lehet, mégis inkább öntödében vállalok állást. )



  2. #2
    'Say Hello To My Little Friend'
    Csatlakozott
    07-10-21
    Hely
    Közös többszörös
    Hozzászólás
    4.216
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Kétkezi vs szellemi munka

    Míg világ a világ jó munlásemberekre mindig szükség lesz.Mint ahogy jó internetes szakemberekre vagy villanyszerelőkre.Az a jövő, ahol ezekre nem lesz szükség, nem 10 év múlva lesz.



  3. #3
    Bölcs Harder logója
    Csatlakozott
    07-05-05
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    1.873
    Begyűjtött 168 köszönetet
    109 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Kétkezi vs szellemi munka

    A minőségi kétkezi munkára szerintem mindig is lesz kereslet, aki igazán jó abban amit csinál, meg fogják fizetni rendesen.

    Mi pl. a bútorunkat egy vidéki asztalosnál csináltattuk anno, aki már akkor is kb 2-3 hónapra vállalta be, mert annyi volt a munkája (egy fiatal srác). Azóta hallottam, hogy annyira befutott a srác a munkájával, hogy most már sokkal nagyobb határidővel tud csak megbízást vállalni, mert annyian keresték meg. Nagyon jól keres, mert egyedi és minőségi munkát tud produkálni a megrendelőknek.

    Az ilyen szakemberekre mondtam, hogy szerintem mindig is lesz igény.



  4. #4
    Bölcs szita logója
    Csatlakozott
    07-05-05
    Hely
    18.ker
    Hozzászólás
    867
    Begyűjtött 2 köszönetet
    2 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Kétkezi vs szellemi munka

    Ahh.. Szinte Én mindkettő vagyok:-)
    Szerelem az elektromos hálózatot, ha van időm meg menedzselem a lapjaimat, meg másét. Mondjuk még elég gyér a megrendeléseim villanyszerelés terén de még nincs szezon. Tavaly szeptembertől kezdtem el az egészet megélhetésből mert kipateroltak a cégtől, pedig 10 éve ott voltam anyagbeszerzőtől, kisfőnök, cégtulaj, majd profilváltás és cégnév váltás aztán megint kisfőnök,most meg időmillimos :-) 2 választás áll előttem alakalmazott legyek vagy vállalkozó?



  5. #5
    Adminisztrátor BagiZoli logója
    Csatlakozott
    07-04-26
    Hely
    8200, Királynék városa
    Hozzászólás
    3.855
    Begyűjtött 320 köszönetet
    154 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Kétkezi vs szellemi munka

    Én leginkább az agyamat használom pénzkeresésre, de időnként bánom, hogy nem mentem el asztalosnak. Imádom a fa illatát és ott aztán papírok helyett "maradandót" lehet alkotni. Hogy, te merre indulj az meg csak rajtad múlik, de tartsd észben, hogy akárhogyis döntesz, úgyis megbánod



  6. #6
    Új tag
    Csatlakozott
    08-01-31
    Hozzászólás
    29
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Kétkezi vs szellemi munka

    A fizikai munkának mindig is lesz becsülete.
    És gondold csak el, mi fontosabb a fizikai munka, vagy a szellemi?
    Persze a szellemi könnyebb, de ha belegondolsz mitől, van kenyér az asztalodon?
    A mezőgazdász termelő miatt, aki „csak” a földműveléshez ért – és ezt most a pozitívan mondom – vagy a netán egy könyvelő miatt?
    Be kell vallanom, én egy multi cégnél dolgozom pénzügyi osztályon, de nem volt ez mindig így. Pályafutásomat egy kézi autómosóba kezdtem, majd jött egy nyomda, (közben levelezőn a fősuli) aztán egy nagyobb cég, majd a jelenlegi meló. És tudod mit tapasztaltam? Minél kevesebbet dolgozik az ember, annál többet keres. Ha szétnézek az irodába, akkor csupa fiatal arcokat látok, akik most estek ki a főiskoláról, és nulla tapasztalattal azt hiszik és hirdetik, hogy ők a királyok. Nekik elvárás : kocsi, lakás meg – „én majd vezető leszek”. Hirdetik mindezt úgy hogy az eddigi legnagyobb felelősség a vállukon az volt hogy sikerül e a ZH vagy sem.
    Folyamatosan leszólják a gyártósoron 3 műszakba dolgozó embereket. Röhögnek rajtuk, fikázzák őket. Csak az nem jut eszükbe ezeknek a (ne káromkodjunk), hogy ha a fizikai dolgozók nem lennének, akkor nekik sem lenne munkájuk. Ha nincs termelés akkor adminisztrálni sem kell. Ha nem lennének cégek, akikben valaki fizikai munkát végez akkor nekünk sem kéne webet szerkeszteni.
    Másrészről a szellemi munkát sokkal gyorsabban fogja felváltani a technika. Gondolj csak bele! SAP – egy vállalatirányítási rendszer. A könyvelőknek csak egy gombot kell nyomnia és könyvel a progi, méri a raktárkészletet, és automatán rendel, ha csökken készlet. Vagy gondolj bele, s program amivel már egy titkárnő is tud weblapot készíteni, úgy hogy 4-et kattint. Amikor ránk már rég nem lesz szükség az öreg suszter még mindig tolni fogja az ipart, hisz egy jó szakmunkás többet ér mint akármelyik papír.

    (Látod én is itt filozofálok munkaidőben, lent a gyárban meg már időközben elkészítettek kb. 15 db műszerfalat a lefikázott dolgozók. Na ezért szar ez a világ)


    Utoljára módosítva: g-easy által : 2008-02-29 08:53 Oka: ne káromkodjunk

  7. #7
    real rock'n rolla
    Csatlakozott
    08-01-30
    Hozzászólás
    178
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Kétkezi vs szellemi munka

    Én úgy látom,hogy egyre több a diplomás munkanélküli és egyre kevesebb az igazán jó szakember .És nincs igazad a kétkezi munkára mindig szükség lesz
    Rengeteg pénzt lehet keresni ha a szakma mesterévé válsz pl ruháknál a luxus darabok készítése,az a utógyártásban a kézzel szerelt autók,vagy a fentebb említett asztalosmunka ,szobrok restaurációja és még mondhatnék egy csomó ilyet .Persze ehhez is sokat kell tanulni ,és rengeteg gyakorlatot igényel



  8. #8
    Operálandusz
    Csatlakozott
    07-11-04
    Hozzászólás
    138
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Kétkezi vs szellemi munka

    Idézet Bagi Zoltán eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    akárhogyis döntesz, úgyis megbánod
    Igazából nem saját döntésem volt, hogy ezen a mondatodon infó órán felröhögjek, de ezt is megbántam.

    Köszönöm amúgy, hogy ennyien válaszoltatok, nem gondoltam volna, hogy relatíve ekkora népszerűségre tesz szert az agymenésem.

    Idézet Cyborg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    És nincs igazad a kétkezi munkára mindig szükség lesz
    Na, nem is cáfoltam, ne ferdíts. Tisztelem a mesterembereket, de abszolút nem érzem sajátomnak ezt az irányt, lehet akármilyen „férfias a munka”, vagy „jóillatú a fa”. Becsülöm a fizikai munkát, az tart el egy egész társadalmat, de nekem a gondolati világ lesz a kenyerem.


    Utoljára módosítva: pestaa által : 2008-02-29 09:11 Oka: gyorsak vagytok ;)

  9. #9
    állandó tag Tibi logója
    Csatlakozott
    07-05-02
    Hely
    ojjektum
    Hozzászólás
    1.673
    Begyűjtött 8 köszönetet
    6 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Kétkezi vs szellemi munka

    1 dolgot tudok elmondani ezzel kapcsolatban !
    10 évet dolgoztam épitöiparban, pár éve hagytam abba ez most kényelmesebb, de akkor 10x több pénzem volt mint most !
    "na jó nem 10x .... csak 2-3x"



  10. #10
    Tag Zsuzsanna logója
    Csatlakozott
    08-02-22
    Hely
    Budapest / Dunakeszi
    Hozzászólás
    53
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Kétkezi vs szellemi munka

    Épp tegnap beszélgettünk erről. Demján Sándor nyilatkozta valahol nemrégiben, hogy Magyarországon, ciki, szégyen kétkezi munkával keresni a kenyeret, míg a térség más országaiban a jó szakmunkás nagy megbecsülésnek örvend.
    Évek óta halljuk, hogy kevés a szakmunkás, aki meg van, az sokszor külföldön hasznosítja inkább a tudását - ennek okát valószínüleg mindannyian ismerjük. A pénz.
    Én is sokáig éltem fizikai munkából, dísznövénykertész családba születve, és bizony nő létemre hordtam a földdel teli diszperzites vödröket, vagy tele virágládákat, 40 fokos fóliasátorban. Akkor az volt a bajom, hogy szellemileg nem volt igazán kielégítő. Most napi nyolc (10,12) órában növesztem a seggem a gép előtt, és időnként nagyon is visszavágyom. Ha a ráfordított energia nagyságával egyenes arányban lenne a fizetség, elgondolkodnék, hogy a pixelvadászatot megtartom agymozgató hobbinak.



Oldal: 1 / 2 12 UtolsóUtolsó

A téma címkéi:

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •