re: webshop - optimalizálás
Nem vállal senki ilyen munkát? :)
Bármilyen megoldás érdekel :)
re: webshop - optimalizálás
Kevesen vállalnak már sikeralapú optimalizálást mert sok felelősséggel jár és sok fejfájással ha nem jönnek az eredmények. Olyat igérni pedig hogy elől lesz valaki nehéz már ott ahol a google hetente változtat valamit és kitudja mit hoz a holnap. Én nálam komolytalan aki helyezést ígér és én sem vállalok ilyet az ügyfeleimnek. Becsülni saccolni lehet és ezt tudasítani kel minden megrendelővel.
re: webshop - optimalizálás
most úgy tűnhet, hogy kötekedek, de nem.
------------------------------------------------
ha nem sikeralapú optimalizálást vállaltok(vállalnak), akkor milyet? Engem, mint megrendelőt, mégis mi más érdekelne (mi másért fizetnék), mint adott kulcsszavak adott helyezéseiért (az leboltolható, hogy nem ígértek 1., vagy 3. helyet, hanem mondjuk első oldalt, vagy első 10 találatot)? A többi csak szemfényvesztés(nek tűnik, lehet, hogy tévedek)
re: webshop - optimalizálás
Idézet:
Contu eredeti hozzászólása
most úgy tűnhet, hogy kötekedek, de nem.
------------------------------------------------
ha nem sikeralapú optimalizálást vállaltok(vállalnak), akkor milyet? Engem, mint megrendelőt, mégis mi más érdekelne (mi másért fizetnék), mint adott kulcsszavak adott helyezéseiért (az leboltolható, hogy nem ígértek 1., vagy 3. helyet, hanem mondjuk első oldalt, vagy első 10 találatot)? A többi csak szemfényvesztés(nek tűnik, lehet, hogy tévedek)
Elég nagyot tévedsz!
1. Ha valaki csak két szóra kér optimalizálást, akkor az azt jelenti, hogy egyáltalán nem tudja miről szól ma a keresőoptimalizálás.
Amíg 2012-ben nem jöttek meg az algoritmus váltások, addig akár egy kulcsszóra is lehetett optimalizálni(akkor ez egyenlő volt a linképítéssel).
Ma ha valaki 2 szóra optimalizál, és nem ír egyedi szövegeket az oldalára, akkor először elkaszálja Pingvin, majd a Panda, és még ki tudja épp hány állatka.
2. ha valaki ezeket a dolgokat nem érti meg, akkor van egy-két elég nagy szolgáltató aki pontosan addig fog így optimalizálni, amíg a következő algoritmus frissítés el nem kaszálja - majd amikor elkaszálta, akkor azt fogják mondani, "hogy nekik egyébként is csak akkor kell fizetni, ha jók a pozíciók" - ezt a szolgáltatást ilyen formában, csak olyan országban lehet eredményes ahol a megrendelők csak ingyen szeretnének munkát végeztetni. Angol nyelvterületen nem is ismerik a sikerdíjas SEO fogalmát ilyen formában.
3. Két kulcsszóra optimalizálni olyan mintha valaki céltáblát tenne az oldalára ezzel a felirattal. "ide lőjetek". Egy alap kulcsszókutatás általában kiad neked 30-50 olyan kulcsszót amire van keresés. Az összes kulcsszónak a keresési számai jóval magasabbak lesznek, mint a két alap kulcsszónak a keresési számai. Ha átlagosan azt mondjuk, hogy kb kétszer annyi a keresések száma, akkor az elég közel áll a valósághoz. (nem kell példának hozni a duguláselhárítás szót, mert összesen nincs tíz ilyen szó a magyar nyelvben).
4. ha csak 20 szóra optimalizálunk, akkor is szinte biztos, hogy nem fogsz Pingvin büntit kapni, illetve mivel ehhez egyedi szövegek kellenek, nem fogsz Panda büntit sem kapni, hogy csak a legfontosabbakat említsem.
5. Azon kívül, hogy a sok szöveg miatt, rengeteg long tail szóra fogsz releváns látogatókat kapni, ne felejtsük el, hogy az adwords-ben is az a tendencia, hogy mindenki a legerősebb szavakra harcol - majd elvérzik, ezért a long tail szavakra kevesebb a hirdetés. Így sűrűn előfordul, hogy összesen 1-2 hirdetés van elől, és nem NÉGY!!!
6. "Mi másért fizetnél?" ez tényleg egy komoly kérdés? Ha jól emlékszem Neked napi több százezer látogatód van. A látogatókért kell fizetni, olyan látogatókért akik utána vásárolnak!
7. Szerinted szemfényvesztés az a havi több tízezer leütésnyi szöveg amit havonta egy megrendelőnek írunk? Ezt fizikailag látni is lehet! ;) A kulcsszókutatás, a helyezés vizsgálat, vagy esetleg a linképítések is szemfényvesztés??
Azért köszi, hogy leírhattam! ;)
re: webshop - optimalizálás
Idézet:
ha nem sikeralapú optimalizálást vállaltok(vállalnak), akkor milyet?
Általános optimalizálást, tartalomépítést, linképítést, marketinget. Attól, hogy a megrendelő x kulcsszóra szeretne y találat lenni, még lehet hogy arra a kulcsszóra alapból kicsi a verseny és a SEO-s meg dörzsöli a markát. 5 éve lehet, hogy elment azonos horgonyszövegű linkekkel bombázni egy oldalt, most már sokkal nehezebb feltérképezni, hogy milyen intézkedésnek melyik kulcsszavakra lesz hatása. Aki azt ígéri, hogy ezt meg tudja csinálni, azt elkerülném. Viszont lehet garanciát vállalni általánosabb dolgokra, például hogy legalább x arányban megnő a keresési forgalom. A végeredmény ugyanaz, nem?
re: webshop - optimalizálás
yatoo: szerintem teljesen félreértetted, hogy hogy értettem a kérdésem :) Egy szóval nem mondtam, hogy 2 kulcsszóról van szó (sőt, egyáltalán szó sem volt semmilyen számszerűsítésről). A többi leírt ponttal még egyet is értek, csak azt nem látom világosan, hogy hogy jöttek ide. Én csak arra voltam kíváncsi, hogy ilyen esetben a szolgáltató fél (általánosságban) mire vállal garanciát. Semmi másról szó sem volt. De köszönöm, hogy leírtad.
earnnet: "Viszont lehet garanciát vállalni általánosabb dolgokra, például hogy legalább x arányban megnő a keresési forgalom"
pontosan erre voltam kíváncsi, köszönöm.
re: webshop - optimalizálás
Idézet:
yatoo eredeti hozzászólása
Elég nagyot tévedsz!
1. Ha valaki csak két szóra kér optimalizálást, akkor az azt jelenti, hogy egyáltalán nem tudja miről szól ma a keresőoptimalizálás.
Amíg 2012-ben nem jöttek meg az algoritmus váltások, addig akár egy kulcsszóra is lehetett optimalizálni(akkor ez egyenlő volt a linképítéssel).
Ma ha valaki 2 szóra optimalizál, és nem ír egyedi szövegeket az oldalára, akkor először elkaszálja Pingvin, majd a Panda, és még ki tudja épp hány állatka.
2. ha valaki ezeket a dolgokat nem érti meg, akkor van egy-két elég nagy szolgáltató aki pontosan addig fog így optimalizálni, amíg a következő algoritmus frissítés el nem kaszálja - majd amikor elkaszálta, akkor azt fogják mondani, "hogy nekik egyébként is csak akkor kell fizetni, ha jók a pozíciók" - ezt a szolgáltatást ilyen formában, csak olyan országban lehet eredményes ahol a megrendelők csak ingyen szeretnének munkát végeztetni. Angol nyelvterületen nem is ismerik a sikerdíjas SEO fogalmát ilyen formában.
3. Két kulcsszóra optimalizálni olyan mintha valaki céltáblát tenne az oldalára ezzel a felirattal. "ide lőjetek". Egy alap kulcsszókutatás általában kiad neked 30-50 olyan kulcsszót amire van keresés. Az összes kulcsszónak a keresési számai jóval magasabbak lesznek, mint a két alap kulcsszónak a keresési számai. Ha átlagosan azt mondjuk, hogy kb kétszer annyi a keresések száma, akkor az elég közel áll a valósághoz. (nem kell példának hozni a duguláselhárítás szót, mert összesen nincs tíz ilyen szó a magyar nyelvben).
4. ha csak 20 szóra optimalizálunk, akkor is szinte biztos, hogy nem fogsz Pingvin büntit kapni, illetve mivel ehhez egyedi szövegek kellenek, nem fogsz Panda büntit sem kapni, hogy csak a legfontosabbakat említsem.
5. Azon kívül, hogy a sok szöveg miatt, rengeteg long tail szóra fogsz releváns látogatókat kapni, ne felejtsük el, hogy az adwords-ben is az a tendencia, hogy mindenki a legerősebb szavakra harcol - majd elvérzik, ezért a long tail szavakra kevesebb a hirdetés. Így sűrűn előfordul, hogy összesen 1-2 hirdetés van elől, és nem NÉGY!!!
6. "Mi másért fizetnél?" ez tényleg egy komoly kérdés? Ha jól emlékszem Neked napi több százezer látogatód van. A látogatókért kell fizetni, olyan látogatókért akik utána vásárolnak!
7. Szerinted szemfényvesztés az a havi több tízezer leütésnyi szöveg amit havonta egy megrendelőnek írunk? Ezt fizikailag látni is lehet! ;) A kulcsszókutatás, a helyezés vizsgálat, vagy esetleg a linképítések is szemfényvesztés??
Azért köszi, hogy leírhattam! ;)
Azért nem teljesen így van ám..
Lehet sikerdíj alapon is fizetni, ha valakinek ez megéri, de nyilván bele kell nyúlni a zsebbe..
Az meg, hogy adott ügyfél fizet nekem egyetlen szóért havi 50 ezret, az nem azt jelenti, hogy csak arra a kulcsszóra van optimalizálás. Mint ahogyan te is írod: akkor lehet akár 1 db kulcsszó hosszútávon jó helyezésen, ha nem csak arra az egyre megy az optimalizálás. Elméletileg tehát 1 szóért fizet, de gyakorlatilag ez tartalmazza a többi long tail kulcszót is, különben büntetés miatt azért az egyért sem fizetne..
Üdv.: Arni
re: webshop - optimalizálás
Senki sem fog sikerdíjért dolgozni, főleg tartalomfejlesztésben nem. Jelenleg nagyon sokan keresnek tartalomírást, de egy kezemen meg tudom számolni, rajtunk kívül hányan csinálják ezt komolyan. Egyszerűen nincs író, mert vagy a jelentkezők alkalmatlanok, vagy olyan árakat kérnek, amit még a megbízó sem fizet meg, s hol van akkor még a nyereség .. Egyszerűbb az angol piacra dolgozni, az ottani bagónak számító árak itthon káprázatos fizetésnek számítanak.
re: webshop - optimalizálás
Ezen a piacon vevőként az a tapasztalatom, hogy a sikerdíj nem nagyon működik. A rendszer valami olyasmi, mint amikor régen a varázslók esőt próbáltak csinálni. Sejtették, hogy mi kell hozzá csinálták is, de ha nem sikerült, akkor kénytelenek voltak búcsút mondani a fejüknek :). Tehát szerintem kb. annyit lehet csinálni, hogy próbálod ellenőrizni az elvégzett munkát és bízol jól konvetáló látogatókban.