re: Marketingel foglalkozó cég
Idézet:
Vittore1982 eredeti hozzászólása
Hadd szóljak bele a társalgásba én is! Miről van szó? Melyik weboldalról? Mivel foglalkozol, mi a célod? Enélkül felesleges ajánlatot kérni. Ráadásul 90%-ban azt merem állítani, hogy neked nem is linképítés kell, hanem tartalomfejlesztés. A legtöbb ember megfizeti a programozót, lesz egy csini weboldala, amin kint a címe, 2 A/4-es oldalnyi szöveg és máris linket akar építtetni.
Blog van az oldalon? Szakmai tanácsok, a profilhoz kapcsolódó minőségi szöveg? Enélkül felesleges linket építeni.
Webáruházról van szó. Blog részt napi egyedi cikkekkel töltjük fel, megosztás FB, G+, (néha TW és PT). Napi 5 terméket felteszünk.
Havi 2-4 hírlevél megy ki.
A linképítést eddig tényleg hagytuk a természetes módján futni. (Az első két évben - 6 éve a linkkatalógusokat még megszórtuk, de azóta semmi).
Az oldal (amennyire engedi - bérelt webáruház UNAS), ONSITE SEOzott, tehát H1, H2 stb tagolt.
Tehát egy tudatosan gondozott oldalról van szó, csak nem jönnek azok a számok, amik benne rejlenek.
Ezért gondolkoztam elsősorban linképítésen, majd konverzió javításon.
re: Marketingel foglalkozó cég
Idézet:
...abban szeretnék segítséget kérni, hogy kinek milyen tapasztalata volt marketinges cégekkel?
Idézet:
Ezért gondolkoztam elsősorban linképítésen, majd konverzió javításon.
Nem tudom, igazából mit keresel, de ha rendes linkmarketingre van szükséged, akkor arra is van módod. Ebben az esetben nagy forgalommal rendelkező honlapokra kerülnek ki az "origósan" szenzációhajhász címek és relatív érdekes tartalmak. Van olyan oldal, ami napi 100.000 feletti látogatóval rendelkezik, a többi honlap napi néhány 10 ezres...
Ezekre az oldalakra már nem kerülnek ki a 20 perc alatt összelökött cikkek (nem is lenne értelme, hiszen nem csak a link a fontos), így a megjelenés mellett a cikkek elkészítésének is van egy bizonyos költsége. A megjelenés ára viszont "szolgáltatón" keresztül töredéke a médiaajánlatokban leírt áraknak...
re: Marketingel foglalkozó cég
Hogy hogyan lehet tudni egy linképítő cég hogyan dolgozik?
1. nem titkolja el milyen módszereket használ
2. a módszerei elárulják milyen minőségben dolgozik
3. tud mutatni referenciát
4. kereszt kérdésekre milyen választ fog adni a linképítő
Idézet:
seos eredeti hozzászólása
Ok, akkor ezek szerint külön kell választanom.
Hogyan lehet "tudni", hogy mondjuk egy linképítő csapat jól dolgozik és nem csak előre elkéri a pénzt?
Adatbányászattal a konverzió javítható, igen ezzel tisztában vagyok.
https://vwo.com/ - ezt egyszer komolyan szeretném tesztelni.
re: Marketingel foglalkozó cég
Idézet:
seos eredeti hozzászólása
Yatoo, igazat kell adnom.
Tehát első kör, amit szeretnék, hogy minőségi backlinkeket kapjak, tehát itt nem linkparkokra gondolok. Ha valaki ilyent ajánl fel... hát messze elkerülöm.
De azért a szakma java tudja, hogy ilyennel nem tud megvenni, ezért kapok PR cikkeket olyan oldalakon, aminek a PRja nagy, de "fantom" oldal.
Ez egy ideig jó megoldás lehet, de ha a Google ezeket később szűri, akkor már nem lesz akkora móka.
Persze tudom, hogy akkor az ember nyúljon a zsebébe és vegyen PR cikkeket PR 4-5-6-os oldalakról..., de ez az opció most még annyira nem vonzó.
Egyrészt, a PR cikknek alapvetően nincs köze a PageRankhez, a PR itt a "Public relations"-re utal. Másrészt a PageRanket fölöslegesen nézed, két éve nem frissült, és aki PR érték alapján épít linkeket, ó eséllyel rakat olyan oldalra kikerül, ami elég spammy, de két éve még valamiért magas volt a PR-je, most már kuka lenne - elég sok ilyen van, de PR-ből ez nem látszódik. Nézz más értékeket: DA, mozrang stb., együttesen.
re: Marketingel foglalkozó cég
Linképítés: lehet csakúgy vakvilágba beleépíteni a linkeket, szerintem téma felmérése és stratégia készítés nélkül kicsit lutri a dolog; szerződéskötés előtt szerintem minden lényeges információt meg kell kapnod (ha valaki nagyon titkolni akarja, akkor max. egy előzetes titoktartási nyilatkozat ami kitöltethető lenne)
Konverzióoptimalizálás: ha már van látogatottság (havi 500+), kézzel fogható bevétel és maga a weboldal lehetőségei engedi, akkor rögtön érdemes belevágni; aranyat ér
(tartok tőle bérelt áruháznál ez nem lesz könnyű)
re: Marketingel foglalkozó cég
Idézet:
lexxx7 eredeti hozzászólása
ha rendes linkmarketingre van szükséged, akkor arra is van módod. Ebben az esetben nagy forgalommal rendelkező honlapokra kerülnek ki az "origósan" szenzációhajhász címek és relatív érdekes tartalmak.
Nem bulvárosan akarom, de egy ilyen látogatottságú oldalakat elfogadnék.
Idézet:
lexxx7 eredeti hozzászólása
A megjelenés ára viszont "szolgáltatón" keresztül töredéke a médiaajánlatokban leírt áraknak...
Nos, azt hiszem ezt még nem csináltam, ennek a folyamatát szívesen megismerném.
Volt, hogy egy tartalommarketinges csapat készített blogbejegyzést. Közel 10.000 látogatottsága volt, mert kikerült a főoldalra, de azt a hibát elkövették, hogy nem volt link az oldalamra vagy hírlevél feliratkozási lehetőség. Tudom, hogy a cikkeknek nem ez volt a célja, de itt a feliratkozási lehetőséget és az átkattintást, mint lehetőséget megadtam volna a látogatóknak.
re: Marketingel foglalkozó cég
Idézet:
1. nem titkolja el milyen módszereket használ
- van olyan cég, aki kiadja a know howját? - főleg, ha sikeresek.
Ha meg nem, akkor azért.
Bocsánat, hogy ennyire szkeptikus vagyok, ezek lehet, hogy csak a rossz tapasztalatok következményei. A csalán, azért csalán...
Köszönöm a segítséget, megizzasztom ezekkel a kérdésekkel.
re: Marketingel foglalkozó cég
Idézet:
Emphus eredeti hozzászólása
Egyrészt, a PR cikknek alapvetően nincs köze a PageRankhez, a PR itt a "Public relations"-re utal. Másrészt a PageRanket fölöslegesen nézed, két éve nem frissült, és aki PR érték alapján épít linkeket, ó eséllyel rakat olyan oldalra kikerül, ami elég spammy, de két éve még valamiért magas volt a PR-je, most már kuka lenne - elég sok ilyen van, de PR-ből ez nem látszódik. Nézz más értékeket: DA, mozrang stb., együttesen.
PR és PR közötti különbséget ismertem. Itt a fórumon is volt olyan lehetőség, hogy 30.000-ért 10 2-3-4 PageRankü oldalon kap a megrendelő linket.
Ezek nem fantom oldalak, de igazából semmi tudatosan épített tartalom nincs rajta.
DA után utána fogok olvasni, mert ez eddig kimaradt a tudásomból. Köszönöm!
re: Marketingel foglalkozó cég
Idézet:
Baross Ferenc eredeti hozzászólása
Konverzióoptimalizálás: ha már van látogatottság (havi 500+), kézzel fogható bevétel és maga a weboldal lehetőségei engedi, akkor rögtön érdemes belevágni; aranyat ér (tartok tőle bérelt áruháznál ez nem lesz könnyű)
Feri, nagyon megdobogtatta a szívemet, amit itt írtál.
A látogatottság havi 500+-nál lényegesen nagyobb, tehát ez nem lenne akadály.
100.000+ÁFÁért végeznek egy ilyen konverzió elemzést, ami még önmagában nem sok, csak itt is az a bizonytalan faktor, hogy aki készíti, azt mondja, hogy: "megpróbáljuk".
Ami nem gond, mert teszt a lelke a mindennek.
De én nem a munkáért, hanem az eredményért szeretnék fizetni.
Saját munkáimban is mindig törekedtem arra, hogy akkor kértem pénzt, amikor hozta azt, amit láttam benne. Ha nem jó a project, akkor meg nem szabad elvállalni.
Volt egy olyan tapasztalatom, hogy egy rendszert felállítottam egy srácnak, mikor kész lettünk, kiderült, hogy nincs mögötte olyan háttér, hogy a megnövekedett kapacitást tudja biztosítani.
Így volt egy 1 hónapos önkéntes munkám. :)
re: Marketingel foglalkozó cég
Idézet:
seos eredeti hozzászólása
De én nem a munkáért, hanem az eredményért szeretnék fizetni.
Ez valamilyen szinten jogos, csak az a gond, hogyha neked a konverzió az eredmény, akkor az egy nagyon sok összetevőből álló projekt.
Csak gondold végig, én behozom neked a látogatót az oldaladra, ezek után még lehet pár tényező amin elbukhat a vásárlás, vagy az hogy egy vásárló vissza jöjjön:
- nincs olyan termék amit keres vevő
- nem találja meg egyből a telefon számot, hogy felhívjon
- ha megtalálta a telefonszámot és felhív, nem veszi fel senki
- nem hívja vissza az ügyfélszolgálatos
- ha sikerül vele beszélni, az ügyfélszolgálatos nem tudja a vevőt olyan irányba terelni ahol vásárolni tudna
- az ügyfélszolgálatos kommunikációja nem elégíti ki a vevő bizalmát
- sikerül a megrendelés - túl sokáig tart a feldolgozás
- több nap a kiszállítás
- sérült termék kerül kiszállításra
- nem kezelik a vevő problémáját
stb stb stb
Tehát a lényeg az, hogy egyáltalán nem csak azon műlik, hogy van-e beérkező látogató az oldalra, viszont az összes többi tényezőről ilyenkor nem beszélünk.
Van nekem olyan válságmenedzser ismerősöm aki bármilyen céget át tud világítani és meg tudja mondani, hogy mit kell másképp csinálni, csak hogy az Ő díját kevés webáruház tudná ma megfizetni! Aki pedig meg tudná fizetni, annak meg már nincs rá szüksége! :biggrin:
Nálunk pl van sikerdíjas konstrukció is(megtalálod a topikot az aláírásomba), itt a beérkező látogatók után kell fizetni. Ezt a konstrukciót azért választják kevesen, mert sok kulcsszóra optimalizáljuk az oldalt(legalább 50 kulcsszó), és a legtöbb webáruház tulaj még mindig ott tart, hogy neki max 3-4 kulcsszóra kellene elöl lennie!