-
Webshop remarketing
Sziasztok!
Gyakran látom, hogy használják a remarketinget termékekre. Pl. Vaterán megnézek valamit, 1 perc múlva display hálózaton már az köszön vissza. Ugyanakkor AdWords-ben találtam is erre vonatkozó beállításokat, de egyből Google Merchant Center fiókot akar, az meg eddig úgy tudtam, hogy Magyarországon nem lehet még. Aztán most gondolkozok, hogy nem e arról van szó, hogy Google Merchant Center fiókot létrehozhatok én (mert már csináltam is), csak a Shopping-kampányokat (kereső) nem tudok csinálni Magyarországon? Akkor dinamikus remarketinget lehet, és azzal meg tudnám oldani azt, hogy Display hálózaton remarketingel hirdessek termékeket?
-
re: Webshop remarketing
Szia,
A Merchant Center itthonról akkor érhető el, ha olyan országba szállítasz, ahol már aktív a Google Shopping és a Shopping kampányok. Ahogy írod is, ez kell ahhoz, hogy a retail típusú dinamikus remarketinget használd, aminél így szintén meg vagy lőve itthon.
Amit használni lehet jelenleg, az az AdWords általános dinamikus remarketing funkciója, ahol többféle vertikum választható ki:
https://support.google.com/adwords/answer/6053288
Ebből ugye pont a retail esik ki, erre nekünk azt mondta anno a Google, hogy ki lehet próbálni a "Custom" lehetőséget, ami egyfajta "egyéb" kategória, csak ettől nem szabad azt a teljesítményt várni, mint amit a retail tud hozni. Gondolom más az ajánló algoritmus mögötte. De mivel más nincs, ezért marad ez :-)
Alternatíva lehet erre pl egy AdRoll, ahol viszont ahhoz, hogy dinamikus remarketinget tolj, kell legalább havi 60k egyedi felhasználó az oldalon és legalább $2000 havi költés vállalása. Cserébe nagyobb elérésed lehet, mert nem csak AdWords felé tudja kitenni a dinamikus kreatívokat, hanem Facebook felé is és sok más RTB alapú inventory felé is.
-
re: Webshop remarketing
Köszi a választ! Nézegettem, de egyelőre még kicsit küzdök az értelmezéssel, hogy pontosan hogyan kell ezt beüzemelni. Mindenesetre, ha jól értem, akkor ezzel a megoldással is el lehet azt érni, hogy ha van egy webáruházam, és azon valaki megnéz 3 terméket, akkor display hálózaton azt a 3 terméket (termék névvel, képpel, árral) reklámozzam neki? Csak mert az "Egyéni" vállalkozástípusban is látok ilyen attribútumokat.
Azt azt hiszem értem, hogy hogyan kell .csv fájlt létrehozni, van hozzá sablon, ez ok. Az ID-t még nem egészen értem, gondolom ez rendeli hozzá a táblázat egy sorát (amiben egy termék van) a webáruházam egyik termékoldalához. Ez alapján a .csv-ben használt ID-val meg kellene jelölnöm a termékoldalt is, erre olvastam is utalást, csak konkrét példát, nem, hogy hogyan? Ebben tudnál még nekem segíteni?
Mostanában nem olvastam semmi hírt a Google Shopping hazai bevezetéséről, pedig egy időben (talán egy éve) voltak pletykák, miszerint hamarosan jön, csak akkor nagyon támadták a Google-t érte, hogy kiszorítja a piacról az ár-összehasonlító oldalakat (vagy valami ilyesmi volt). Ezek szerint azóta sincs semmi előrelépés?
A Vatera gondolom akkor AdRoll-t használhat ugye? Jó cucc lehet, csak még "nőni" kellene hozzá :)
-
re: Webshop remarketing
Igen, ezzel is elérhető az, hogy adott terméket lásson GDN-en képpel, aktuális árral.
ID: prog. megközelítéssel ez az a unique key, amivel kapcsolja a weboldalon tapasztalt aktivitást a feltöltött táblázat adott sorával. Két fontos lépés van - ahogy írtad is -: ki kell egészíteni az oldal remarketing kódját a súgóban leírt dynx_ változókkal, amiből az egyik ilyen változóba kerül be a termék egyedi azonosítója. Ez lehet belső ID vagy cikkszám, a lényeg, hogy a terméket egyedileg azonosítsa.
A másik, hogy kell egy feed, ahol ehhez az egyedi azonosítóhoz megadod, hogy mi a termék neve, ára, képe, stb.
Merchant Center: folyamatosan pletykálnak róla :-) mindenki nagyon szeretné már, így időnként szárnyra kap, de hogy mikor lesz belőle valami, azt nem tudni :-) Ahol megjelenik ezzel, ott támadják az árösszehasonlítók miatt, de aztán valahogy mégis lenyugszanak a kedélyek. Most is dolgoznak asszem valami módosításon, amivel a keresőben megjelenő termék találatoknál az elfoglalt hely 50%-ba az árösszehasonlítók kerülnének. Szóval béke van (lesz) :-)
Vatera: nem biztos, több cég is foglalkozik ilyen dinamikus kreatívokkal, ott a Criteo, a Sociomantic vagy itthon a Gravity, ami ha jól látom a Vatera esetében volt a választás.
Üdv,
Tamás
-
re: Webshop remarketing
Helló!
Elvileg sikerült beállítani mindent az AdWords-ben, és a remarketing követőkódot is módosítottam dynx_ változókkal. Illetve csak 2-t vettem fel, a dynx_itemid -ba beletettem a cikkszámot (ugyanazt, amit a felimportált fájlba is tetem), meg a dynx_pagetype változóba beírtam, hogy product, amikor az oldalon szerepel cikkszám. dynx_totalvalue változót nem vettem fel, az nem baj? Amúgy sem értem, hogy az mire jó, hiszen az árak szerepelnek az import fájlban. Most, hogy látom, hogy minden jó? Pár nap múlva látszik, hogy elkezdenek megjelenni a hirdetések, vagy másképp is tudom most ellenőrizni, hogy minden jó e?
Van most AdWords-ben a Közönségek alatt egy "A(z) egyéni üzlettípusok esethez egyéni paraméterek nem észlelhetők (Google Analytics)" hibám, ez gondolom amiatt van, mert nem voltak felvéve a dynx_ változók ugye? Holnapra ennek el kellene tűnnie? Ha eltűnik, az egyértelműen jelzi, hogy minden oké?
Beállítottam az ecomm_prodid, és az ecomm_pagetype változókat is, de gondolom ezek akkor kellenének ha nem egyéni, hanem kiskereskedelmi üzlettípusom lenne, ami majd a Google Shopoing-al lesz jó egyszer (vagy soha). Jól sejtem? Okoz bármi galibát, ha most be vannak állítva?
Ha valami hülyeséget írtam, vagy csináltam, bocsi, kicsit ismerkedem még a dinamikus remarketing beállításaival, de remélem hamar belejövök :)
Amúgy Te meg nagyon penge vagy, már nem először segítesz nekem (más csatornákon), amiért nagyon hálás vagyok! :)
-
re: Webshop remarketing
Mindhárom dynx_ változóra szükséged lesz és minden oldalba be kell tenni, ott is, ahol nem termék jelenik meg.
Ez azért kell, mert a rendszer elemzi, hogy egy tipikus vásárló hol/merre jár az oldalon és ez alapján építi fel az ajánlásokat. Ezért kell jelezni a dynx_pagetype-ban, ha a főoldalon vagy, ha terméklistán vagy, stb.
A dynx_totalvalue-t lehet, hogy félreértelmezted: ezt alapvetően a kosár oldalon kell feltölteni értékkel, méghozzá a kosár értékével, mert ebből tudja a rendszer, ha valaki jó combos kosárral rendelkezik éppen, de mondjuk még nem zárta le a rendelését.
A hibaüzenet nekem picit zavarosnak tűnik, mert Te most nem Google Analytics féle remarketinggel dolgozol (?) akkor nem értem, miért erre panaszkodik. Pár nap múlva el kellene, hogy tűnjön, ha nem, akkor érdemes az AdWords telefonos supportot keresni.
ecomm_ változókat inkább kivenném. Nem állítom, hogy tuti galibát okoz, de inkább ne is adjunk rá esélyt :-)
Köszönöm a kedves szavaid, remélem, hogy hasznos dolgokat mondok :-)
-
re: Webshop remarketing
Rendben, akkor az ecomm_ változókat kiveszem, és minden oldalon elhelyezem a dynx_itemid, a dynx_pagetype, és a dynx_totalvalue változókat. Az elsőnek gondolom csak termékoldalakon kell értéket adni, mégpedig a cikkszámot. A harmadiknak pedig csak a kosár oldalon a kosár értéket kell megadni. Vagy mehet a termékoldalakon is a termék árával? A dynx_pagetype értékeivel kapcsolatban még szeretnék pontosítani, csakhogy nehogy félreértsek megint valamit (meg hátha másnak is segít majd), tehát a lehetséges értékei a következők (egyéni ágazathoz):
- home (ezt a főoldalon kell megadni, ez ok)
- searchresults (a találati listán, ez is ok)
- offerintent (ezt a termékoldalon ugye? Esetleg a kosár oldalon?)
- conversionintent (ezt a konverzió előtti oldalra kell elvileg tenni, tehát a rendelést ellenőrző oldalon? Vagy a checkout lépéseire is mehet?)
- conversion (ezt a köszönőoldalra ugye?)
- other (minden más oldalra? Vagyis úgy jó lehet, hogy ha nincs definiálva érték, akkor ez legyen?)
Bocs, amiért ilyen részletekbe menően belemegyek, de a lényeg a részletekben van, és vagy én keresek rosszul, vagy nem tudom, de nem találok neten egyértelmű leírást arra vonatkozóan, hogy ezeket pontosan hogyan kellene használni. Gondolom azért is van ez, mert webáruházhoz mindenki a kiskereskedelmi ágazatot használja, és nem sok szó esik angolul az egyéni ágazat kiskereskedelmi felhasználásáról. Magyarul meg aztán végképp nem találok ilyen leírásokat.
-
re: Webshop remarketing
Igazából a legtöbb dolog egyértelműnek tűnik, csak a conversionintent nem, hogy azt mely oldalak esetében kell felvenni dynx_pagetype értékének. Gondolom az a munkamenet, ahol a dynx_pagetype változó megkapja a conversionintent értéket, sokkal fotnosabb lesz, mint a többi munkamenet (így ennek a felhasználónak is jobban megy majd a reklám), hiszen ez azt jelzi, hogy már majdnem leadta a rendelést (értékesebb vásárló jelölt). A kérdés az, hogy akkor a kosártól a teljes checkout folyamat végéig az összes oldalt megjelöljem e ezzel, vagy csak a legutolsó lépést, ahol már a "Leadom a megrendelést" gombot lehet megnyomni?
-
re: Webshop remarketing
Na, saját logikám szerint megcsináltam úgy, hogy a kosár oldalon még other értéket kap a dynx_pagetype váltózó, sőt még azon az oldalon is, ahol meg kell adni a szállítási, és számlázási adatokat, majd az ezt követő oldalon (szállítási mód, fizetési mód, rendelés ellenőrzése) adok neki conversionintent értéket, mert ha már beírta a címeket, az komolyabb szándékot jelez. Remélem jó lesz így.
A kosár, és annak értéke mindig fix-en látszik az oldal header részében, így a dynx_totalvalue változó mindig ennek értékét kapja, amikor még nincs bent termék, akkor 0-t. Tehát pl. termékoldalon is 0-t, mert csak a kosárértékét teszem bele.
A dynx_itemid változó ugye csak termékoldalakon releváns, jó úgy, hogy a többi oldalon üres értéket adok neki, vagy azokon inkább ne is definiáljam?
-
re: Webshop remarketing
Szia,
Hadd kérjem pici türelmed, tegnap és ma is egész nap oktatok, ez eléggé lezsibbaszt.
Hétvégén válaszolok, de vannak itt más szakik is, hátha addig valaki besegít :-)
Üdv,
Tamás