Kulcsszavas hirdetés és remarketing kapcsolatának mérése
Van egy hirdetési fiók, szépen fel van építve egy csomó kampány és hirdetéscsoport. Van remarketing hirdetés is.
Vannak kulcsszavas hirdetések, amik nem tűnnek túl optimálisnak konverzió tekintetében, a remarketing lista viszont jól teljesít. Ebből azt feltételezem, hogy a kulcsszavas hirdetésre kattintva körülnéznek, majd pár óra múlva a remarketing hatására meghozzák a vásárlási döntést.
Tudom valahogy azt mérni, hogy melyik kulcsszavas hirdetéscsoportból jönnek a vásárlók, akik később a remarketing hatására vásárolnak? Van tippetek?
re: Kulcsszavas hirdetés és remarketing kapcsolatának mérése
nincs jelentősége.
Azt tudod mérni, hogy melyik kulcsszónál van megjelenés által segített konverzió. Abból látszik, hogy melyik értékes és melyik nem.
re: Kulcsszavas hirdetés és remarketing kapcsolatának mérése
Van jelentősége :-)
Tisztán AdWords eszközökkel nem tudod mérni.
Ha használsz Google Analytics-et és az össze van jól kapcsolva AdWords-el és a goal-ok is jól vannak beállítva, akkor az ún. több csatornás útvonalak (multi-channel funnels) lesz a barátod. Ügyes cucc, javaslom mindenkinek :-)
re: Kulcsszavas hirdetés és remarketing kapcsolatának mérése
Ez nagyon jó, nem is értem, hogy maradhatott eddig ki :)
Ezért legalább 2 köszönöm járna :)
re: Kulcsszavas hirdetés és remarketing kapcsolatának mérése
Idézet:
morta eredeti hozzászólása
Ez nagyon jó, nem is értem, hogy maradhatott eddig ki :)
Ezért legalább 2 köszönöm járna :)
megadtam a második köszönömöt :D
re: Kulcsszavas hirdetés és remarketing kapcsolatának mérése
Idézet:
DuracellTomi eredeti hozzászólása
Van jelentősége :-)
Tisztán AdWords eszközökkel nem tudod mérni.
Ha használsz Google Analytics-et és az össze van jól kapcsolva AdWords-el és a goal-ok is jól vannak beállítva, akkor az ún. több csatornás útvonalak (multi-channel funnels) lesz a barátod. Ügyes cucc, javaslom mindenkinek :-)
Tényleg nagyon jó a multi-channel, de kinek van rá ideje nézegetni? :)
Alapvetően én abból indulok ki, hogy ha egy kulcsszó produkált x kattintást és nem volt konverziója és megjelenés által segített konverziója se, akkor az jelenleg nem értékes kulcsszó és érdemes leállítani. Mert vagy a hirdetés szövege rossz, vagy a céloldallal van a hiba. (feltételezve, hogy amúgy releváns kulcsszó)
A céloldali problémát pedig elég jól mutatja a visszafordulási arány és az oldalon töltött idő.
Ezt pedig már jól lehet automatizálni így, csak akkor kell foglalkozni vele, ha az automata jelez, hogy teendő van.
Nálunk ez jól bevált, azért adtam ezt a tanácsot. De ha valamit elnéztem, kihagytam, akkor írd meg kérlek. Szeretek tanulni mások tapasztalataiból.
re: Kulcsszavas hirdetés és remarketing kapcsolatának mérése
Köszönöm mindenkinek a köszönömöt :-)
Idézet:
de kinek van rá ideje nézegetni?
Ne vedd kérlek rossz néven tőlem, de ez pont az a riport szerintem, amit érdemes nézegetni. Ráadásul ha az első alkalommal levonod a következtetéseket, akkor utána elég lehet 1-2 hetente újra meglesni, hogy változott-e ez valamit. Szóval elsőre nagy meló, de üzleti szempontból hihetetlenül hasznos válaszokat ad (pl hova költsünk, ahol olyan felhasználók jönnek, akik később lehet, hogy máshol, de konvertálnak)
Visszatérő gond, hogy Display jellegű megjelenéseket alul értékelünk, mert a konverzió jellemzően nem ott, hanem egy kereső kampányban csapódik le. Ez a riport segít ebben is. Egyszerűen el kell felejteni ma már a silókat és egyben nézni a puzzle teljes képét. Az AdWords féle attribúciós oszlopok egyik hátránya jelenleg, hogy csak a Kereső kampányok között nézi az összefüggéseket, tehát ha egy kulcsszó 0 megjelenés által segített konverziót hozott, az még csak fele a teljes igazságnak :-)
Idézet:
A céloldali problémát pedig elég jól mutatja a visszafordulási arány és az oldalon töltött idő.
Ezzel alapvetően egyet értek, de ezzel is nagyon vigyázni kell, mert könnyen félre lehet értelmezni ezt a két metrikát, különösen, ha a landing oldal egy egy oldalas sales page:
Visszafordulási arány - tegyük tisztába - JabJab Online Marketing