Adwords javasolt ajánlat (CPC)
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy ha az adwords-ben egy bizonyos kulcsszóra 5 Ft a javasolt ajánlat (CPC), és egyébként senki nem hirdet az adott szóra, milyen árat érdemes megadnom? Tudom, hogy ez az 5 Ft is kirívóan alacsonynak számít, viszont nem véletlenül nem hirdet rá senki, nekem is csak nagyon alacsony áron érné meg. Szóval, mivel nincs verseny, egy másik hirdető sincsen, megadhatok-e mondjuk 1 forintot? Komoly a kérdés!:) Tehát mit javasoltok mennyire állítsam be az ajánlatomat? Ha 1 forintot adok meg, akkor meg fogja jeleníteni a google a kulcsszóra a honlapomat fent a hirdetés részen az első oldalon? Mennyire térhetek el az 5 Ft-os javasolt ártól, hogy azért meg is jelenjen? Általánosságban is kérdezem, mennyire lehet eltérni a (lefelé:)) az ajánlott javaslattól, ha nincs más hirdető is versenyben?
re: Adwords javasolt ajánlat (CPC)
Az elmúlt években már többször előfordult, hogy még a javasolt CPC környékén sem jelent meg a hirdetett kulcsszó, tehát magasabbra kellett állítani. Az a baj az ilyen típusú kulcsszavakkal, hogy ezek jó esetben is csak látogatót hoznak, de ezeknek a visszafordulási aránya is igen magas, akkor meg nem biztos, hogy megéri rá költeni. Gondolom hogy ebben az esetben nem fogsz külön érkezési oldalt építeni egy ilyen szónak, amitől a minőségi mutatója egyébként is alacsony lesz. És mivel még az ajánlottnál is alacsonyabbra akarod állítani a CPC-t, így még alacsonyabb lesz a minőségi mutató, aminek az lesz a vége, hogy még 10Ft-s CPC-t sem fog megjelenni. Egy szóban a válasz: tapasztalat!
re: Adwords javasolt ajánlat (CPC)
Idézet:
yatoo eredeti hozzászólása
Gondolom hogy ebben az esetben nem fogsz külön érkezési oldalt építeni egy ilyen szónak, amitől a minőségi mutatója egyébként is alacsony lesz
Külön önálló érkezési oldal lesz. Szóval a minőségi mutatóval nem lesz baj szerintem. Igaz, nem hirdet rá senki, de releváns érdeklődőkről lenne szó, akik meglátogatnák az oldalt. Akkor szerinted a javasolt 5 Ft-t adjam meg ajánlatnak? A hirdetett kulcsszó, amiről írtál, hogy még a javasolt CPC környékén sem jelent meg, nagy versenyben volt vagy verseny nélkül. Gondolom van különbség.
re: Adwords javasolt ajánlat (CPC)
Fura, én amikor új kampányt indítok - nagyon sok kulcsszóval dolgozok, külön hirdetésekkel és érkezési oldalakkal - elsőre olyanokat ír ki, hogy első oldali ajánlat 700 Ft, meg 900 Ft. Én meg beírok neki 13 - at, rövid idő után megnyugszik és megjelenik a hirdetés annyiért is.
re: Adwords javasolt ajánlat (CPC)
Szerintem le kell tesztelni. Próbáld ki 1 HUF-fal, max. nem jelenik meg a hirdetés, egy-két hét után emelsz rajta. Addig emeled, míg jó nem lesz. Ennyi.
re: Adwords javasolt ajánlat (CPC)
Idézet:
SzG eredeti hozzászólása
Fura, én amikor új kampányt indítok - nagyon sok kulcsszóval dolgozok, külön hirdetésekkel és érkezési oldalakkal - elsőre olyanokat ír ki, hogy első oldali ajánlat 700 Ft, meg 900 Ft. Én meg beírok neki 13 - at, rövid idő után megnyugszik és megjelenik a hirdetés annyiért is.
és ezzel hol jelenik meg a hirdetés? és mire megjelenik addigra milyen alacsonyra megy le a minőségi mutató? nem azt mondom hogy add meg a 700Ft-t amit ajánl, de ha már az elején magas lesz a minőségi mutató, akkor az hosszú távon több látogatót és alacsonyabb kattintási költséget eredményez.
Mi általában a 3-4. helyre lőjük be a szavakat, oda már rendszeresen a jóval alacsonyabb ár is elég, és az átkattintási arány még mindig 10% körüli.
re: Adwords javasolt ajánlat (CPC)
Kulcsszava válogatja. És büdzsé kérdése is. A kezdeti ajánlott 7-900 Ft irreális, de tény, hogy előfordul ilyen. Szerencsére órák alatt "megnyugszik" a rendszer és tényleg lehet, hogy 13 Ft is elég lesz. De ennyire szerintem kár túlkonkretizálni, kulcsszava válogatja.
Azt kell látni, hogy amikor felveszel egy kulcsszót, csak egy átlag/becsült min. mutatót fogsz kapni a kulcsszó piaci előzményeiből, és a te fiókod előtörténetéből. Ez alapján fogja adni neked az 5 Ft-ot a rendszer. Viszont hogy ténylegesen, kis futási idő után mennyit fog kérni, az a tényleges minőségi mutatód függvénye lesz: a CTR, a landing oldal a legfontosabb faktorok ennek a meghatározásában már.
re: Adwords javasolt ajánlat (CPC)
Idézet:
yatoo eredeti hozzászólása
és ezzel hol jelenik meg a hirdetés? és mire megjelenik addigra milyen alacsonyra megy le a minőségi mutató? nem azt mondom hogy add meg a 700Ft-t amit ajánl, de ha már az elején magas lesz a minőségi mutató, akkor az hosszú távon több látogatót és alacsonyabb kattintási költséget eredményez.
Mi általában a 3-4. helyre lőjük be a szavakat, oda már rendszeresen a jóval alacsonyabb ár is elég, és az átkattintási arány még mindig 10% körüli.
Most éppen visszanéztem, amelyik kampányt 12 -én indítottam annál fél nap alatt lenyugodott és most 5 nap átlagával 8,12 Ft -os CPC jött ki. Amikre elsőre azt írta ki, hogy első oldali ajánlat 700-900 Ft. Amire több a kattintás ott 7 -es, amire kevesebb ott 6 -os a minőségi mutató. Átlagos pozíció 3,4.
re: Adwords javasolt ajánlat (CPC)
Tényleg vannak olyan kulcsszavak , amik max 1-2 Ft-ok? Ha igen, akkor ezeket hol lehet megnézni? Persze a kulcsszavak ára országonként is változik ezt tudom.
re: Adwords javasolt ajánlat (CPC)
senki semmi? próbáltam keresni a neten, hogy olcsó cpc szavak , de csak tippeket találtam, hogy hogyan tudom csökkenteni a kulcsszó árát. Viszont engem az érdekelne, hogy melyek a legolcsóbb kulcsszavak akár globálisan