Dinamikus keresési hirdetések - ismered?
Sziasztok!
Most találkoztam ezzel az újdonsággal:
https://support.google.com/adwords/answer/2471185?hl=hu
A lényege röviden:
- Nem kell hirdetést írnod
- Nincsenek kulcsszavak
- A webmaster toolból veszi ki az oldalad adatait
- Hírportáloknak, nagy tartalmú blogoknak ajánlott
- Az oldalaid cikkeit hírdeti automatikusan
- Akár 1 Ft ért hoz látogatókat a blogodba
Ismeri valaki, használja?
Jöhetnek a tapasztalatok, ötletek.
re: Dinamikus keresési hirdetések - ismered?
Ez engem is nagyon érdekelne.
re: Dinamikus keresési hirdetések - ismered?
Eddig ennyit tudtam meg:
"Elsősorban akkor lehet jól használni, ha nagy mennyiségű jól strukturlát tartalmad van. A struktúrátka nagyon logikusan és hierachiába rendezve kell kialakítani (általánostól a specifikus felé). Ezt a struktúrát 4 helyen érdemes nagyon jól megjeleníteni Breadcrumb, title, url, navigation (inkább a bal oldali környezetfüggő navigációnál9.
A "hagyományos" jól otimalizált hirdetésekehez képes - saját tapasztalat - 40-60%-on lehet hozni egy kattintást. FONTOS része a dolognak, hogy általában nagyon dob az organikus találatokon is!"
re: Dinamikus keresési hirdetések - ismered?
Sziasztok,
A dinamikus keresési hirdetések (Dynamic Search Ads; DSA) egy ideje már része a rendszernek, ki is próbáltuk már több ügyfelünknél, vegyes sikerrel. Főleg azoknál az oldalaknál jó, ahol nagy mennyiségű tartalom van, ami gyakran változik. Listing oldalak, webshopok, esetleg tartalomszolgáltatók az elsődleges felhasználói kör. Ilyen esetekben jól fel lehet építeni olyan kampány szerkezetet, ami szintén követi az oldal kategória rendszerét.
Pár oldalas céges oldalaknál inkább abban lehet hasznos, hogy felderítsünk olyan kulcsszavakat, amelyekre jó lenne hirdetni, de még nem gondoltunk rá.
A célzás itt (ahogy a neve is sugallja) nem kulcsszó alapú, hanem egy speciális szabály rendszer határozza meg, mikor jelenhet meg a hirdetésünk.
Idézet:
A webmaster toolból veszi ki az oldalad adatait
Ezt picit pontosítanám, mert félrevezető lehet ebben a formában: a funkció az oldal organikus indexére épül. Vagyis a felhasználás feltétele, hogy az oldal jó állapotban legyen a Google kereső indexében. A "jó" itt nem feltétlenól azt jelenti, hogy jó pozíciókban, hanem inkább azt, hogy ha egy website mondjuk 1000 oldallal rendelkezik akkor azért ebből legalább 900 oldal szerepeljen az indexben _valahol_.
Ha egy oldal tulaj (még) nem használja a WMT-t, az nem kizáró ok, ettől még a funkció élni fog. A legegyszerűbb módja, hogy megállapítsuk, egy oldal mennyire kvalifikált a DSA-ra, az egy "site:domain.tld" keresés végrehajtása. Ha itt a megjelenő találatok címsora, leírása, mennyisége jó, egészséges állapotot mutat, az elég az induláshoz.
A funkció beállításaival lényegében felépítünk a háttérben egy keresési URL-t ami alapján a Google elő fogja venni az oldalunk adatait a saját indexéből. A legelső beállítás ugyanis a nyelv és az oldal domainjének a kiválasztása, ami "virtuálisan" meghatározza, hogy a google.hu, google.de, stb. nyelvi változatok melyikéhez nyúljon a rendszer és beállítja a kereséshez a "site:" operátor tartalmát.
Adgroup szinten jellemzően URL szabályokkal dolgozunk, ha az oldal URL struktúrája ezt megengedi. Itt az "inurl:" operátor értékét variáljuk. Vagyis ha egy DSA adgroup célzásánál azt mondjuk, hogy "URL tartalmazza: 'mobiltelefonok/samsung'", akkor a háttérben egy keresés fut le ezekkel a beállításokkal
google.hu
site:domain.tld inurl:mobiltelefonok/samsung
Tipikus hibakeresés, amikor ezt magunk lekérjük, mert ha ez nem ad találatot vagy nem jó találati listát ad, akkor a DSA sem hozza majd a várt eredményt.
A hirdetések egy DSA kampányban úgy épülnek fel, hogy a címsort és a cél URL-t a rendszer adja mindig a megjelenés során, mi a két leírást sort tölthetjük ki. Ezért is fontos minél kisebb részekre (adgroupokra) szegmentálni a kampányt, hisz hülyén néz ki, ha minden hirdetésünk címsora dinamikus, a leírás sorok pedig csak annyiról szólnak, hogy "mi vagyunk a királyok, vásárolj nálunk".
Idézet:
Akár 1 Ft ért hoz látogatókat a blogodba
Ez pontosan ugyanúgy a versenytől függ, mint a normál kereső hirdetések. Ha mondjuk pénzügyi témában használod a DSA-t, ne várj 1 Ft-os kattintásokat, a DSA nem teszi közvetlen olcsóbbá a hirdetést, max akkor, ha jól strukturálod a kampányt.
Idézet:
FONTOS része a dolognak, hogy általában nagyon dob az organikus találatokon is!
Ez továbbra sem igaz, az AdWords hirdetéseknek ebben az esetben sincs hatása az organikus pozíciókra, viszont ha jól indexelt egy oldal, csak a pozíciók nem túl jók még az organikus listában, akkor a DSA segíthet azzal, hogy kiemelni a célzott tartalmakat a hirdetések közé.
Sok sikert mindenkinek!
re: Dinamikus keresési hirdetések - ismered?
Enged meg, hogy tovább csillapítsam tudás szomjam.
Ha jól értem ez akkor jó, ha olyan sok oldalam van, amire nehéz lenne külön hirdetéseket csinálni ill. Olyan gyorsan frissül, hogy nehéz vele lépést tartani.
Ha a tartalom jól struktúrált, akkor az egyes kategória szintek legyenek a hirdetés csoportok. Így szegmentálom a kampányomat.
Adok hozzá kizáró kulcsszavakat és várom az eredményt.
Namost nekem van egy nagy tudásbázisom domain témában, ami jól struktúrált és bővül. Ha beállítom a DSA -t akkor csak úgy éri meg, ha long tail kulcsszóra jelenek meg. Mivel a blog nem hoz követlen bevételt, ezért sok pénzt nem ér a reklámozása.
Ha leviszem a bidet, akkor olyan kulcsszavakra fog tartalmat feldobálni, amire kevés a verseny?
Pl e-mail beállítás, ha van ilyen tartalmam, ami ezzel foglalkozik?
A DSA hirdetések első két sorában lehet használni dinamikus kulcsszót?
Megjelenéssel segítő konverziót lehet mérni ezeknél a hirdetéseknél?
Köszi
re: Dinamikus keresési hirdetések - ismered?
Igen, első sorban akkor jó, ha sok oldalad van, ami gyakran változik, bővül és mondjuk nincs meg a know how az API használathoz vagy AdWords Scriptshez. Hallottam már olyan jelzőt is a funkcióra, hogy "az egyszeri ember AdWords API-ja" :-)
Másrészről felfogható egyfajta keltetőként is: ahogy elkezd megjelenni a DSA kampányod, ugyanúgy elérhetőek lesznek kulcsszó statisztikák egy search query riportban, vagyis idővel kiértékelheted, milyen kulcsszavakból lehet érdemes normál kereső kampányt építeni.
Az egy kategória=egy adgroup csak egy általános vezérelv, egy kiindulási alap, ahogy a normál kulcsszavas kereső kampányokban, itt is célszerű jól szegmentált struktúrát kialakítani annak érdekében, hogy a hirdetési szövegeket is minél jobban illeszd. Az is jó stratégia lehet a gyors induláshoz, hogy kreálsz egy általános hirdetést és belövöd az egész oldalt, azt majd amikor látod a kulcsszó statisztikákat, elkezded célozni a kisebb részeket. De ha van időd az induláshoz, én mindenképpen azt javaslom, hogy már az indulásnál kezdj strukturálni a fiókban és erre jó alap a kategória rendszer. De ez mondjuk inkább az alfa és nem az omega :-)
Long tail célzásra ez kiválóan alkalmas, de csak longtailre az elején nem lesz jó. Figyeld minden nap a kulcsszavakat, amire a hirdetés megjelenik és a head/middle tail kulcsszavakat zárd ki pontos egyezéssel. Így idővel a kampány inkább csak a long tail keresésekre fog megjelenni. Az alacsony licittel csak azt éred el, hogy magas lesz a lost "impression share rank", ez hatással lehet a long tail eredményekre is.
A hirdetés két leírás sorában nem tudsz dinamikus kulcsszó beillesztést (DKI) használni, hisz nincs az adgroupban kulcsszó, nem ez váltja ki a megjelenést. Az egy tévhit sokakban, hogy a DKI azt illeszti be, amire keresett a felhasználó. Nem, a DKI azt a kulcsszót illeszti be, ami a fiókodban kiváltotta a hirdetés megjelenését. Megfelelően sok kulcsszónál és rendszeres felülvizsgálattal ez egyre inkább az a kifejezés lesz, amire keresnek, de ettől még a DKI a fiók kulcsszavát illeszti be, nem a keresési kifejezést.
Ha a "megjelenéssel segítő konverzió" alatt a keresési csatornák "impression assisted conversion" értékét érted, akkor azt szerintem igen, ugyanúgy megjeleníti ad group szinten.
Üdv,
Tamás
re: Dinamikus keresési hirdetések - ismered?
Én ezt elég régóta használom, kb. amióta megjelent.
Van az a pont amikor elfogy az ember ideje, türelme amikor már több ezer hirdetést kellene megírni. A lustaság csodákra képes, az ember rábízza magát a rendszerre. Számomra ezek az automatikus dolgok általában garantáltan nagyobb költséget jelentenek, aztán több ügyfelet nem mindig :)
Nekem a tapasztalatom az, hogy azok a kampányok jobban működnek aminél magam írom a hirdetéseket külön-külön, ennek eleve oka lehet a jobban egyedire szabott hirdetés minden terméknél, meg az is hogy a fontosabb termékekre jobban koncentrálunk minden szempontból és nyilván jobban teljesítenek.
Ami viszont zavar - lehet én rontok el valamit, ha ez derülne ki örülnék - hogy nem látom melyik kulcsszóra volt kattintás, melyikre mennyi. Összesítésben látom a számot, de a kulcsszavaknál nem írja ki.
re: Dinamikus keresési hirdetések - ismered?
Idézet:
DuracellTomi eredeti hozzászólása
Igen, első sorban akkor jó, ha sok oldalad van, ami gyakran változik, bővül és mondjuk nincs meg a know how az API használathoz vagy AdWords Scriptshez. Hallottam már olyan jelzőt is a funkcióra, hogy "az egyszeri ember AdWords API-ja" :-)
Másrészről felfogható egyfajta keltetőként is: ahogy elkezd megjelenni a DSA kampányod, ugyanúgy elérhetőek lesznek kulcsszó statisztikák egy search query riportban, vagyis idővel kiértékelheted, milyen kulcsszavakból lehet érdemes normál kereső kampányt építeni.
Az egy kategória=egy adgroup csak egy általános vezérelv, egy kiindulási alap, ahogy a normál kulcsszavas kereső kampányokban, itt is célszerű jól szegmentált struktúrát kialakítani annak érdekében, hogy a hirdetési szövegeket is minél jobban illeszd. Az is jó stratégia lehet a gyors induláshoz, hogy kreálsz egy általános hirdetést és belövöd az egész oldalt, azt majd amikor látod a kulcsszó statisztikákat, elkezded célozni a kisebb részeket. De ha van időd az induláshoz, én mindenképpen azt javaslom, hogy már az indulásnál kezdj strukturálni a fiókban és erre jó alap a kategória rendszer. De ez mondjuk inkább az alfa és nem az omega :-)
Long tail célzásra ez kiválóan alkalmas, de csak longtailre az elején nem lesz jó. Figyeld minden nap a kulcsszavakat, amire a hirdetés megjelenik és a head/middle tail kulcsszavakat zárd ki pontos egyezéssel. Így idővel a kampány inkább csak a long tail keresésekre fog megjelenni. Az alacsony licittel csak azt éred el, hogy magas lesz a lost "impression share rank", ez hatással lehet a long tail eredményekre is.
A hirdetés két leírás sorában nem tudsz dinamikus kulcsszó beillesztést (DKI) használni, hisz nincs az adgroupban kulcsszó, nem ez váltja ki a megjelenést. Az egy tévhit sokakban, hogy a DKI azt illeszti be, amire keresett a felhasználó. Nem, a DKI azt a kulcsszót illeszti be, ami a fiókodban kiváltotta a hirdetés megjelenését. Megfelelően sok kulcsszónál és rendszeres felülvizsgálattal ez egyre inkább az a kifejezés lesz, amire keresnek, de ettől még a DKI a fiók kulcsszavát illeszti be, nem a keresési kifejezést.
Ha a "megjelenéssel segítő konverzió" alatt a keresési csatornák "impression assisted conversion" értékét érted, akkor azt szerintem igen, ugyanúgy megjeleníti ad group szinten.
Üdv,
Tamás
Köszönöm a válaszodat. Elindítottad a vazérhangyát egy másik irányba.
Az adwords api -val meg tudom valósítani profibban azt, amit a DSA kampánnyal?
Mert ugye a probléma az, hogy honnan tudom melyik kulcsszóra melyik érkezési oldalam a legjobb. Ha nem akarok mindegyiknek landing page oldalt csinálni, akkor az iszonyat munka pl.: egy webáruház esetén.
Ezt ki lehet váltani apival? Vagy nem erre gondoltál?
Mert mondjuk WMT ből össze lehet szedni az oldalakat, de attól még nem tudom, hogy milyen kulcsszóra lenne érdemes hirdetni, mondjuk egy hírportál esetén.
Idézet:
SzG eredeti hozzászólása
Én ezt elég régóta használom, kb. amióta megjelent.
Van az a pont amikor elfogy az ember ideje, türelme amikor már több ezer hirdetést kellene megírni. A lustaság csodákra képes, az ember rábízza magát a rendszerre. Számomra ezek az automatikus dolgok általában garantáltan nagyobb költséget jelentenek, aztán több ügyfelet nem mindig :)
Nekem a tapasztalatom az, hogy azok a kampányok jobban működnek aminél magam írom a hirdetéseket külön-külön, ennek eleve oka lehet a jobban egyedire szabott hirdetés minden terméknél, meg az is hogy a fontosabb termékekre jobban koncentrálunk minden szempontból és nyilván jobban teljesítenek.
Ami viszont zavar - lehet én rontok el valamit, ha ez derülne ki örülnék - hogy nem látom melyik kulcsszóra volt kattintás, melyikre mennyi. Összesítésben látom a számot, de a kulcsszavaknál nem írja ki.
Gondolom ott, ahol egyébként. Kulcsszavak, részletek, keresési statisztika
re: Dinamikus keresési hirdetések - ismered?
Nekem sajnos ott ahol egyébként ott nem írja ki. Nullát ír minden kulcsszóra, az oszlop tetején meg ott van, hogy összesen és ott ír egy kattintás számot.
re: Dinamikus keresési hirdetések - ismered?
Idézet:
DomainFlotta eredeti hozzászólása
Az adwords api -val meg tudom valósítani profibban azt, amit a DSA kampánnyal?
Mert ugye a probléma az, hogy honnan tudom melyik kulcsszóra melyik érkezési oldalam a legjobb. Ha nem akarok mindegyiknek landing page oldalt csinálni, akkor az iszonyat munka pl.: egy webáruház esetén.
Ezt ki lehet váltani apival? Vagy nem erre gondoltál?
Egy webáruházban azért jellemzően tudható, hogy milyen keresésre milyen oldalt érdemes mutatni, ráadásul bizonyos webáruházakban (pl műszaki) elég jól felépíthetőek az adgroupok: "Brand + terméktípus", "Brand + termék", "csak terméktípus" és hasonló. Egy jól felépített webshopban ezekre megvannak a megfelelő céloldalak.
API-val lehet LP alapján kulcsszó ötleteket is lekérni:
https://developers.google.com/adword...ingIdeaService
De én inkább arra használnám az API-t, hogy megadott szabályrendszer szerint generálja a kulcsszó listákat.
Ugyanakkor az eddig általam hallott/látott API fejlesztések elég nehézkesek voltak, folyton követni kell a verziókat, saját szerver erőforrások kellenek, épp ezért inkább az AdWords Scripts mellett tettem le a voksom. Kisebb funkciókészlet, de jóval kényelmesebb Írtam már scriptet, ami XML feedből frissíti be a hirdetésekben az árat, azt, hogy elérhető-e az adott termék, adgroupokat kapcsolgatott, szóval azért itt is elég nagy a mozgástér.
Viszont nem váltja ki teljesen a DSA-t, hisz ez pont azt tudja egyszerűen, ami API-val le kellene programozni. Lehet, hogy nem volt jó korábban a hasonlatom, talán közelebb áll a DSA jellemzéséhez, ha azt mondom, hogy picit olyan, mint a "broad match": kapsz egy jó nagy merítést, ami azért félre is vihet nem kicsit, de ha odafigyelsz rá főleg az elején, akkor helyre lehet rakni a működését.