re: Zárjanak be a linkkatalógusok, linkgyűjtemények!
Nem értek egyet..
Nem mindenkinek éri meg az adwords ez egyértelmű. De gondolj csak picit kicsibe mondjuk elindítasz egy weblap készítéssel foglalkozó céget és nem akarsz fél-1 évet várni a megfelelő google eredményekre akkor hirdetsz. Viszonylag olcsón kijössz addig pedig próbálsz minőségi tartalmat feltölteni a lapra és jó pár linkel megtolni. Nem vagy rákényszerűlve a gyors linképítésre hiszen bár pénzbe kerül elől vagy. Véleményem szerint sokan azzal rontják el hogy belekezdenek és friss domén új minden, és az első 3 hónapban kap vagy 200-500 linket a lap..szerintem még használható a katalógus csak nincs akkora értéke mint volt és ez nem is baj.
A google szigorítás pedig bár nem szerencsés belegondolva jó dolog, túl könnyű volt 5 éve manipulálni az eredményeket, manapság meg? Igaz az hogy több profit érdekében is nehezítették meg a dolgot, de így esetek többségében persze jobban kitűnik az igényeség és a kemény munka-pénz kapcsolata és nem kerülsz be elől egy kis versenyre 2 hónap alatt pár száz katalógus linkel.
re: Zárjanak be a linkkatalógusok, linkgyűjtemények!
Idézet:
Benjamin eredeti hozzászólása
De én soha semmilyen esetben nem költenék százezreket adwords-re...
Akkor sem, ha a többszöröse jön vissza?
Nem volt ez egy kicsit meggondolatlan kijelentés? :)
re: Zárjanak be a linkkatalógusok, linkgyűjtemények!
Idézet:
Benjamin eredeti hozzászólása
De én soha semmilyen esetben nem költenék százezreket adwords-re...
Kb 50 font ertekus adwords hirdetes hozott 12 000 font erteku munkat. Szerinted megerte? :)
Nekem az adwords jobban megeri mint az organikus optimalizalas, mivel hiaba lennek mindig az elso a fontos kulcsszavakra, ha eppen nem tudom a melot bevallalni. Igy inkabb akkor futtatok Adwords kampanyt amikor latom hogy hamarosan kifutok a melobol az organikus talalatokkal meg nem foglalkozom.
Ugyhogy szerintem ez egyenenkent valtozik hogy melyikre erdemes idot/penzt forditani.
re: Zárjanak be a linkkatalógusok, linkgyűjtemények!
Idézet:
T.Gergely eredeti hozzászólása
Akkor sem, ha a többszöröse jön vissza?
Nem volt ez egy kicsit meggondolatlan kijelentés? :)
Nem, akkor sem. Azt kizárólag az organikus találati lista javítására költeném :)
Az, hogy százezrek jönnek vissza, eléggé kétes dolog.
Irdatlan a verseny már a legtöbb kulcsszóra, egekben vannak az árak, már-már 300-400 Ft-osak a javasolt árak egy-egy látogatóra, ami HORROR.
Hosszútávon csak a természetes lista a nyerő, az nem lehet bukta! (Persze ha a cég nem jól csinálja a dolgokat, akkor igen.)
Nyilván a hiteles cégek, ahol milliárdokról beszélünk, ott persze, hogy jó ez
Kisvállalkozóknak semmilyen körülmények között nem javasolnám, csak akkor ha kicsi a verseny, akkor ok, de ilyen témakört nehézkes találni :)
Felmerült az ismerettségi körben egy ékszeres webáruház nyitása, és természetesen az Adwords is, kegyetlen a verseny, a monitorrol folyik ki az adwords!
Ráadásul nem százezres arany, és ezüst ékszerekről volt szó, így a tulaj maradt az organikus találati listánál, amelyre felfogad egy céget. Hozzáteszem, hetekig keresett, mert durva, hogy milyen kóklerek vannak, de inkább maradt a minőség, és rábeszéltem egyik legnevesebb magyar optimalizáló cégre.
Ezzel csak jól járhat, bár a +15 ezer forintos Adwords kupont nem kihasználni hülyeségre vall. :)
Szóval Adwordsot majd én is használom, ha a termékeim súrolják a millió forintos szolgáltatásokat. Sajnos nagyon sok a csak érdeklődő látogató (ezért gyorsan felmehet az adwords költség), persze ez megint szintén másik téma, mennyire "erőszakoljuk" meg az alanyunkat a vásárlásra : ))
re: Zárjanak be a linkkatalógusok, linkgyűjtemények!
Persze, mindenhol más, hol éri meg, hol nem. Weboldal készítésnél, vagy programozásnál, ahol lehet szó százezres munkákról, persze, hogy jó.
Kisebb, pl kézműves termékeknél, divat áruknál, nem használnám. Más kérdés, hogy itt milyen az ár. Meg kell nézni. Lehet hogy pl itt alacsony.
Pont ezért hoztam fel az ékszeres példát, mivel ott óriási a verseny, és nem több százezres bevétel várható, a konkurenciától eltérő kisebb értékű termékek miatt :)
Azt viszont 100% elismerem, hogy valaki fél évig nem akar várni, hogy feljöjjön az első oldalra, és ilyenkor igénybe veszi, mert jó lenne valami bevétel is :)
Idézet:
Geri eredeti hozzászólása
Kb 50 font ertekus adwords hirdetes hozott 12 000 font erteku munkat. Szerinted megerte? :)
Nekem az adwords jobban megeri mint az organikus optimalizalas, mivel hiaba lennek mindig az elso a fontos kulcsszavakra, ha eppen nem tudom a melot bevallalni. Igy inkabb akkor futtatok Adwords kampanyt amikor latom hogy hamarosan kifutok a melobol az organikus talalatokkal meg nem foglalkozom.
Ugyhogy szerintem ez egyenenkent valtozik hogy melyikre erdemes idot/penzt forditani.
re: Zárjanak be a linkkatalógusok, linkgyűjtemények!
Idézet:
Benjamin eredeti hozzászólása
Nem, akkor sem. Azt kizárólag az organikus találati lista javítására költeném :)
Az, hogy százezrek jönnek vissza, eléggé kétes dolog.
Ez jó hír. Én addig örülök, amíg sokan így gondolkoznak. :)
re: Zárjanak be a linkkatalógusok, linkgyűjtemények!
Hát, mindenki máshogy gondolkodik, ez biztos, nincs ezzel baj :) Igazából nem volt bajom Adwords-el, míg nem horror árak voltak jelen :)
re: Zárjanak be a linkkatalógusok, linkgyűjtemények!
Mi a garancia arra, hogy egy weboldal majd többet fog értékesíteni a természetes találatokból, mint az adwordsből? Félre ne érts! Mi az optimalizálásból élünk, és az adwords nálunk a kiegészítő lehetőség, de ma már egyre drágább az optimalizálás is! Ezért szoktam én azt javasolni a friss netes vállalkozásoknak akik még nem tudják, hogy fognak-e tudni értékesíteni a neten vagy nem, hogy először építsünk nekik egy jó kis adwords kampányt és nézzük meg, hogy milyen konverziók lesznek és hogy mekkora lesz a megtérülés. Mert ha az adwords kampány költséget be tudja építeni az eladási árba, akkor van értelme a keresőoptimalizálásnak is, ha viszont az adwords kampány költségét sem tudja kitermelni akkor érdemes átszámolni mindent. Sajnos mi is tapasztaltuk, hogy nem mindent lehet gazdaságosan értékesíteni a neten egyenlőre.
A 3-400Ft-os kattintási ár nem is olyan sok a duguláselhárítás szóra már régóta 1000Ft fölötti árak vannak, és még mindig ott tiprodik egy csomó vállalkozó az adwords-ben. Bogyesz szokott bedobni angol nyelvterületről árakat, ott már egyáltalán nem meglepő a 3-4$ egy kattintásért, csak van egy nagy különbség a magyar piaccal szemben, ott a vállalkozók már rég rájöttek, hogy csak az ár csökkentésével nem érdemes versenyezni, ezért van fedezetük az adwords kampányra is.
re: Zárjanak be a linkkatalógusok, linkgyűjtemények!
Idézet:
Benjamin eredeti hozzászólása
Hosszútávon csak a természetes lista a nyerő, az nem lehet bukta! (Persze ha a cég nem jól csinálja a dolgokat, akkor igen.)
Ezzel vitába lehet szállni. Az organikus találati lista olyan szinten változhat 2-3 év alatt, hogy a több milliós befektetések is hasztalanok maradnak. Hogy a SEO-s cég nem jól végzi a feladatát? Lehet, de ez is relatív. Mondok egy példát.
2-3 éve sokan (innen a fórumról is) bagóért top3 helyekre hoztak olyan kifejezéseket, mint a szállás, személyi hitel, kgfb, stb. Ez a szolgáltatás megfizethető volt a legkisebb cégeknek is, sokan kihasználták és kaszáltak egy darabig (voltak, akik több 10 milliót). Majd jött a pingvin, ennek vége lett, jó nagy pofára esés. De addig a megbízó cégek begyűjthettek néhány milliócskát, ha ki tudták használni. Persze akkor is lehetett minőségi linképítést folytatni katalógusok nélkül, csak hát 20x annyiért és az eredmény sem mindig volt annyira fényes.
Továbbá mi garantálja, hogy a következő két-három évben nem borul minden? Rendben, hogy a minőségi tartalmak hasznosak és a mindenkori minőségi irányelveknek megfelelnek, de honnan lehet tudni, hogy az offsite elköltött milliók vagy csak százezrek nem mennek a levesbe? Mi lesz, ha a Google lecsökkenti a bejövő hivatkozások jelentőségét a rangsorolásban, netalán teljesen megszünteti? Vagy csak a szerzőségre hagyatkozik.
Vagy mi történik, ha a Google részesedése visszaszorul és 2016-ben már más keresőkre, netalán valami közösségi förmedvényre kell optimalizálni, amelyek egészen más elvek szerint rangsorolnak?
Ebből csak azt próbáltam kihozni, hogy az organikus találati listát megbízhatónak tekinteni túlzott optimizmus.
Az AdWords képlet szerintem egyszerű. Ha pozitív roi-t produkál, akkor csinálni kell minden a többi reklámeszköztől és a serp-től függetlenül.