Védjegyzett szavak az Adwordsben
Van egy ügyfelem, akinek az Adwords kampányában pont a legkeresettebb termékek jelentős részét nem tudjuk hirdetni, mivel védjegy oltalom van a termék nevére, ezért az Adwords nem engedi használni a hirdetésben az adott márkanevet. Mivel ezek külföldi termékek márkanevei és magának a védjegy tulajának kell beküldenie a Google felé az engedélyt, hogy hirdethessük, ezért az ügyfél ilyenkor inkább azt a terméket nem hirdeti, csak ne kelljen végigfutnia az engedélyezési procedúrát.
A problémám az, hogy általában akkor tudom meg, hogy védjegyzett szóval van dolgom, mikor már mindent beállítottam a hirdetéscsoportban (hirdetési szöveg, kulcsszavak, stb.). Tudtok valami lehetőséget arra, hogy a hirdetés elkészülte előtt ellenőrizzem, hogy az Adwordsben nem áll-e védjegy oltalom alatt az adott márkanév?
re: Védjegyzett szavak az Adwordsben
Ugyanezt kérdeztem a Google kapcsolattartónktól, és azt mondta, nincs ilyen eszköz, de nyugodtan lehet próbálkozni, azért nem büntet az adwords, ha sok hirdetést utasítanak vissza emiatt.
re: Védjegyzett szavak az Adwordsben
Szerintem nagyon egyszerű a dolog, beírod az adott szót a keresőbe és megnézed a hirdetéseket, általában a macerás védjegyeknél senki nem használhatja a szót, vagy ha igen akkor nagyon kevesen. Ilyen esetben egyébként először én mindig megkérdezem az ügyfelet, hogy mi a helyzet a védjegy használattal, ha csak himi humizik, akkor nem szoktam csak max egy próba hirdetést készíteni, ezzel megspórolva több órás munkát. ;)
re: Védjegyzett szavak az Adwordsben
Az adott szavakra magyar területen senki nem hirdet, de azokra sem, amelyek nem védjegyzettek. Ilyen módon egy nagyon jó terület, mert fillérekért tudok neki vevőket hozni (persze csak azokra, amelyek nem védjegyzettek). Amúgy van több száz termékük és a keresettebbeknek kb. 20-30%-a védjegyzett, a többi hozza a megrendeléseket. Csak jó lenne valahogy előre tudni, melyik az a 20-30%...
Sajnos az ügyfélnek gőze nincs róla, hogy melyek a védjegyzettek a Googlenál, pedig a védjegyek tulajaitól kapja az árut.
re: Védjegyzett szavak az Adwordsben
Nálunk van olyan márka amire nem kaptunk engedélyt. Ennek a márkának a nevét csak a megjelenített URL-ben tudjuk beírni, de így is elég jól működik, tehát megtérül.
Egy másik márka esetén írtunk a magyar forgalmazónak, akik szereztek egy dokumentumot a gyártótól, amit kitöltöttünk és visszaküldtünk. Kb. 1 hónap volt az egész buli, de teljesen megérte. Versenytársak labdába sem rúghatnak.
Persze vannak trükközések, de ha hosszútávon tervezel, akkor érdemes lefutni 1-2 kört.
re: Védjegyzett szavak az Adwordsben
Amit-e tekintetben nem ajánlok:
Trükközés a címsorral és a kreatívval. Gondolok itt arra, hogy például a:
"Nike cipők kedvezménnyel" (Nike védjegy) helyett a
"Nik.e cipők kedvezménnyel" használata.
Egy konkurenciánk panaszkodott, hogy lelőtték ilyen miatt a fiókját, és nem érti, hogy miért...
Mi is Portik úr megoldását alkalmazzuk:
Védjegy az url-ben megjelenítve.
Ráadásul nálunk az a probléma, hogy a védjegyoltalom alatt álló szót a magyar köznyelv általános értelemben használja. (Például rotring ceruza, gilette penge). Patthelyzet. A konkurencia (a példában a Gilette) hülye lenne engedélyt adni a konkurenciának (a példában Wilkinson penge :D ).
re: Védjegyzett szavak az Adwordsben
Sok esetben csak maga a szó van levédve, a ragozott alakjai nem.
Pl. Opel az védett szó, de az Opelhez, Opelbe, stb... Nem.