Webáruház mobilos konverzió
Sziasztok!
Napról-napra növekszik a mobileszközökről netezők száma, amely erősen kihat a webshopos vásárlásokra is. Itt nagyon sokunkat érinti a téma, ezért gondoltam, hogy nyitok neki egy új topikot.
Idézet:
A topikban megoszthatnánk a tapasztalatainkat és javaslatainkat, tippeket adhatnánk a webáruház konverziójának növelésére egymásnak.
Köztudott, hogy témától függetlenül rosszabb konverzió érhető el a mobileszközökről vásárlók esetében. Ezt ti hogyan tudjátok javítani?
A projektem:
1 hónapja indítottam webshopomat, amely esetében leginkább a mobileszközösök vannak megcélozva, mivel mobileszközös kiegészítőket árulok.
Facebook-on hirdetek (több kampányt futtatok, sokszor alakítottam a hirdetéseket), de azt vettem észre, függetlenül attól, hogy milyen célközönséget állítottam be (új okostelefon tulajdonosok, vagy iPhone 7-ről FB-re belépők), hogy nagyon magas a mobilosok aránya, de elég alacsony konverzió is társul mellé. Ha csak az asztalisokat célzom meg, akkor a konverzió jobb, viszont így sokkal kevesebb embert érhetek el (22-es csapdája).
Mivel rendkívül fiatal oldalról van szó (nincs 1,5 hónapos) ezért nagyon csekély a direkt és az organikus találatokból érkezők aránya (össz.: 15-20 látogató naponta). Ebből kifolyólag nem tudok semmilyen messzemenő következtetést levonni az adatokból.
Az érdekelne, hogy ti mit tesztek, hogy a mobilos konverziót növeljétek? (Persze tudom, hogy ez sokmindentől függ, de mégis érdekelnének a tapasztalatok és trükkök, praktikák. Külföldi oldalakon sem találtam érdemi információt, vagy csak rossz helyen kerestem.)
Amit eddig megtettem, hogy növeljem a konverziót és csökkentsem a kosártörések (félbehagyott vásárlások) számát:
- reszponzív design
- cache beállítása (az oldalak általában 100-300 kb között mozognak)
- vendég vásárlás engedélyezése (regisztráció nélküli vásárlás)
- nem használok popup ablakot (egyenlőre)
- nem használok kötelező vásárlási limitet (minimum összegre vagy darabra kötelező vásárlást)
- a shopban részletes ajaxos termékszűrőt használók
- ajaxos kosarat használok (nem töltődik újra az oldal, ha a termék a kosárba kerül)
- a termékadatlapoknál próbáltam informatív lenni és használom az up sells funkciót (érdekelhetnek termékek ajánlása)
- a rendelés menete pár lépésben történik (a színben is eltérő ajaxos kosár a headerben állandóan látszik, onnan 1 kattra érhető el a kosár és/vagy a pénztár aloldal)
- fizetési eszközöknél próbáltam rugalmas lenni és az utánvétel és banki utalás mellett beépítésre került a bankkártyás fizetés (Barion-on keresztül) és Barion Tárca is
- pénztár részen csak a legfontosabb mezőket töltettem ki (számlázási és szállítási adatokat, illetve a szállítási és fizetési módot)
Amin agyalok, hogy a későbbiekben bevezetem:
- kupon adása automatikusan minden új vásárlónak a rendelés leadását követően (növelve a lojális vásárlók számát)
- közösségi megosztás utáni kedvezmény adása (valaki megosztja az adott terméket a közösségi oldalán és kap 10-20% kedvezményre feljogosító kupont)
- egy-egy adott termék mellé ingyenes (de mégis hasznos) termék adása (miután a kosárba kerül a termék, felugró ablakban választhat pár ingyenes termék közül a vásárló (már ha akarja, vagy nyom egy nem, köszönöm gombot)
Ti hogyan élitek meg a mobileszközösök folyamatosan növekedő arányát? Mennyire befolyásolja a konverziótokat? Mit szoktatok tenni a mobilos konverzió növelésére?
re: Webáruház mobilos konverzió
Kipróbálnám, hogy teszek az egyes termékekhez egy email értesítőt, amit magának küldhet el (akár a kosárra is mehet ilyen).
Sokan a mobilon csak nézelődnek, nem biztos hogy tudnak olyan zavartalanul foglalkozni vele, hogy egy megrendelőt kitöltsenek. (esetleg nem tud fejből minden adatot és nem tud könnyen utánanézni)
re: Webáruház mobilos konverzió
Én pedig a remarketinget javasolom. Állítsd be a legegyszerűbbet. Akik mobilon voltak és elhagyják a webáruházat vásárlás nélkül, azok lássák utána asztali gépről azt a terméket, amit korábban néztek.
Nagyon egyszerű és hatékony.
re: Webáruház mobilos konverzió
Idézet:
DomainFlotta eredeti hozzászólása
Én pedig a remarketinget javasolom. Állítsd be a legegyszerűbbet. Akik mobilon voltak és elhagyják a webáruházat vásárlás nélkül, azok lássák utána asztali gépről azt a terméket, amit korábban néztek.
Nagyon egyszerű és hatékony.
Köszi a tippet! Eddig én a konverzió tracking kódot (pageview, addtocart) használtam csak. Azt szeretném megtartani. Ki lehet azt még egészíteni a remarketing kóddal?
Erről lenne szó?
https://developers.facebook.com/docs...etting-started
Kiegészítés:
Megnéztem a Facebook Power Editor-ba a pixel részt, és én már a Facebook-képpontot használom a kezdetek óta, ami jó konverziókövetéshez, optimalizáláshoz és remarketingre.
re: Webáruház mobilos konverzió
Remarketing szót gyakorlatilag a Google találta ki, de annyira elterjedt, hogy minek használnék a retargeting kifejezést.
Szóval remarketinget tudsz használni adwords és facebok esetén is. Az egyikhez elég a Google analytics mérőkód, a másiknál pedig a Facebook pixelt kell az oldalba illeszteni.
Én mindkettőt használnám, hiszen amúgy is csak a kattintások után fizetsz, így mindegy kinek megy a pénz. Az a fontosabb, hogy a hirdetések álljanak le 7 nap után, mert aki nem tér vissza ennyi idő alatt, az nem is akar vásárolni.
Ha tovább akarod okosítani a rendszert, akkor a dinamikus retargeting kifejezésre keress rá. Vagy egyszerűen egy kedvezmény kupont reklámozol nekik.
re: Webáruház mobilos konverzió
Idézet:
DomainFlotta eredeti hozzászólása
Az a fontosabb, hogy a hirdetések álljanak le 7 nap után, mert aki nem tér vissza ennyi idő alatt, az nem is akar vásárolni.
Mi értesz az alatt, hogy álljanak le 7 nap után? Én az alap beállítást használom, azaz a konverziós intervallumnál a 7 nappal történő kattintás. Ez jó így?
Kiegészítés:
Megnéztem a Facebook Power Editor-ba a pixel részt, és én már a Facebook-képpontot használom a kezdetek óta, ami jó konverziókövetéshez, optimalizáláshoz és remarketingre.
re: Webáruház mobilos konverzió
Idézet:
repjegyutazas eredeti hozzászólása
Mi értesz az alatt, hogy álljanak le 7 nap után? Én az alap beállítást használom, azaz a konverziós intervallumnál a 7 nappal történő kattintás. Ez jó így?
A remarketingnél listákat építesz és a listának tudsz hirdetni, illetve több listával kizárásokat hozhatsz létre.
Egyszerű esetben a hirdetés azoknak jelenik meg, akik szerepelnek a listádban. Ha a listádban az emberek 30 napig szerepelnek, akkor a hirdetést 30 napig látják. Ha 7 napig, akkor csak 7 napig látják. Vagyis aki járt az oldaladon, de nem vásárolt lista élettartama 7 nap legyen.