re: Webáruház, új rendelet
Idézet:
14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is
Ez az a rész, amit nem fogok betartani. Miért fizessem én a fuvarköltséget a visszaküldött termékért?
Ha ezentúl a személyesen visszaviszek pl. a Tescoba egy terméket, akkor elkérhetem benzinköltségemet? Ugye nem.
re: Webáruház, új rendelet
Idézet:
brendi2 eredeti hozzászólása
Ez az a rész, amit nem fogok betartani. Miért fizessem én a fuvarköltséget a visszaküldött termékért?
Ha ezentúl a személyesen visszaviszek pl. a Tescoba egy terméket, akkor elkérhetem benzinköltségemet? Ugye nem.
A visszaszállítás költségét nem, de a kiszállítás költségét a jogszabály szerint vissza kell fizetned neki.
re: Webáruház, új rendelet
Idézet:
S. Zoltán eredeti hozzászólása
Sziasztok!
Bár magam nem üzemeltetek webshopot, köztetek sokan igen, ezért jelzem azoknak, akik esetleg nem követik a híreket, hogy európai uniós jogegységi határozat miatt megváltozott a távollévők között megkötött szerződéseket szabályozó kormányrendelet. Ennek keretében a friss 45/2014. (II. 26.) Korm. rend. hatályon kívül helyezi a 17/1999. (a távollevők között kötött szerződésekről) és a 213/2008. (VIII. 29.) kormányrendeletet (az üzleten kívül a fogyasztóval kötött szerződésekről).
Az elállási jog 8 napról 14 napra nőtt, ami pedig fontos, ha elfelejtitek tájékoztatni a vásárlót, akkor ez 12 hónappal meghosszabbodik (tehát akár egy évig visszakérheti a pénzét). A kormányrendelet mellett volt nyilatkozatminta, ezeket célszerű a csomagba tenni (kitöltés után), és akkor nem lehet baj. Itt elérhetitek:
http://szovegiras.kreativkontroll.hu...ajekoztato.doc http://szovegiras.kreativkontroll.hu...yilatkozat.doc
Használjátok egészséggel!
Fontos még, hogy a rendelet külön kiemeli, hogy a megrendelési leadásnál egyértelműsíteni kell a vásárló számára, hogy a cselekménye fizetési kötelezettséget jelent, tehát a gomb szövege vagy alatt egy felhívás legyen arra hivatkozva, hogy ez szerződéskötés, vásárlás és fizetési kötelezettséget von maga után. Ha nem így tesztek, a szerződés megtámadható lesz.
Ugyanezt vagy hasonmlót láttam hirdetbe egy ügyvédi irodától 38.000 FT + áfa összegért.
Minden webáruházas hálával adózhat neked.
Hogyan népszerűsíthetem? Elég a linket vagy inkább ezt a fórum bejegyzést?
re: Webáruház, új rendelet
Akkor engem sokan fognak feljelenteni. Mindig meg tudtam egyezni a vevőkkel, bármi gond volt, elnézte, mást akart. Ha az én hibámból ment valami rosszul, vagy vissza kellett venni az árut valamiért - a weben zöld volt ő pirosat kapott -, akkor természetesen még a vissza-költségét is kifizettem. Az azonban, hogy valaki meggondolja magát, és visszaadja a terméket, és én fizessem az ezer forintokat a passziójára az nem fér bele.
Erre írtam azt a példát, hogy visszaviszek valamit a multiba, és nem csak az árát kérném vissza, hanem az odaút költségét is beleszámolom, amikor megvettem.. Úgy elküldenének a sunyiba.
re: Webáruház, új rendelet
Idézet:
DomainFlotta eredeti hozzászólása
Ugyanezt vagy hasonmlót láttam hirdetbe egy ügyvédi irodától 38.000 FT + áfa összegért.
Minden webáruházas hálával adózhat neked.
Hogyan népszerűsíthetem? Elég a linket vagy inkább ezt a fórum bejegyzést?
A link annyival jobb, hogy abban benne van a doménnevünk, hátha lesz belőle egy-két érdeklődő :) Szóval annak örülnék. De nem nagy titok, amit tettem: a kormányrendelet mellékletét alakítottam kinyomtatható formába.
re: Webáruház, új rendelet
Köszönjük!
Úgy egyébként érdekes ez a jogszabály. A vevőnek a nyilatkozattól 14 napon belül kell elküldenie (feladnia is elég, nem kell hogy akkor megérkezzen) a terméket, az eladónak meg éppen 14 napja van visszatéríteni az árát. Így aztán amennyiben a vevő az utolsó napokon adja fel, vagy csak nyilatkozik és fel sem adja, hisz a nyilatkozat egy dolog, másik dolog hogy vissza is ér-e a termék, ha igen akkor milyen állapotban, summa summárum ezekben az esetekben előbb kell visszaadni a vételárat, mint hogy az eladó visszakapná, megnézhetné a terméket egyáltalán megkapja-e, tőle származik-e, megvannak a fődarabok, stb.
Lehet persze mondani, hogy erre kicsi az esély, de ahol napi 10-100 rendelés van ott bizony heti téma, hogy valaki ATM -nek kívánja nézni a kereskedőt és bizony vannak olyan vevők akik, hát hogy fogalmazzak, nem mondanak igazat. Azt hiszem nincs is olyan jogszabály, hogy igazat kell mondani.
Persze nyilván a jogszabály egy dolog, lehet annál többet is adni, mi is olyan módon igyekszünk rendezni minden gondot, hogy azzal az ügyfél maximálisan elégedett legyen (a normálisaktól vissza is hozatom a saját költségemen, ha valamivel gond van) és eleve dupla határidőt adunk az elállásra - a normálisak kedvéért, hogy ne kelljen senkinek a napokat számolgatni, ha nálunk vásárol.
re: Webáruház, új rendelet
Ha nem gond, én így adom tovább!
re: Webáruház, új rendelet
Mi is írtunk erről és minden más egyéb megváltozott jogszabályról cikket. Én jól elfelejtettem itt is közzétenni. S.Zoltán figyelmesebb volt! :)
Nálunk is le van frissítve a "Felhasználási feltételek" menüpont, ami segítségül szolgálhat.
(Az ügyfeleinket (akiknek mi készítettük a weboldalát) mi hírlevélben tájékoztattuk a változásról még 1,5 hónapja.)
re: Webáruház, új rendelet
Idézet:
Infoartnet_Szila eredeti hozzászólása
Mi is írtunk erről és minden más egyéb megváltozott jogszabályról cikket. Én jól elfelejtettem itt is közzétenni. S.Zoltán figyelmesebb volt! :)
Nálunk is le van frissítve a "Felhasználási feltételek" menüpont, ami segítségül szolgálhat.
(Az ügyfeleinket (akiknek mi készítettük a weboldalát) mi hírlevélben tájékoztattuk a változásról még 1,5 hónapja.)
Nem véletlenül foglalkozom tartalommarketinggel. Ez az anyag nemcsak itt jelent meg, más formában hírlevéllistára is kiküldtem, és más, online marketinges fórumon is megjelent. Hamarosan pedig cikket publikálok róla, hogy lám, ennyit kell tenni: adsz és cserébe kapsz megjelenést. Nem egy nagy titok, csak mivel én mindennap ezzel foglalkozom, eszembe jut :)