Vásárlási konverzió növelése - kosárelhagyás csökkentése
Vizsgálgattam a vásárlási konverzió csatornaábrázolását és igen sok kosárelhagyást tapasztaltam. Ami érthető hiszen sokan elhagyják a kosarat, amikor rájönnek arra, hogy nem értek el azt a limitet ami fölött már ingyenes a szállítás vagy valamilyen ajándék jár. Persze sokan csak azért pakolják meg és jutnak el az utolsó pontig, hogy megnézzék mennyit fizetnének, mennyi a szállítás és egyebek. Ezeknek egy része vissza is jön az oldalra, de most nem ez a lényeg.
Arra vagyok kíváncsi, hogy szerintetek érdemes lenne-e az egész "vásárlási mizériát" egy oldalon végrehajtani? Tehát minden egyes adatot egy oldalon kérnénk be, ahol időközben kiszámolja a teljes összeget stb.
Ez növelheti a konverziós arányt? Esetleg hátrányunk származhat ebből, olyan tekintetben, hogy nem tudunk pontosan mérni?
Mi a véleményetek? Mik a tapasztalatok?
re: Vásárlási konverzió növelése - kosárelhagyás csökkentése
Több tanulmányt olvastam arra vonatkozóan, hogy minél kevesebb lépésből áll a checkout annál nagyobb a konverzió.
Továbbá a régi és az új ügyfeleket válogasd le.
Az újaktől a lehető legkevesebb infomrációt kérd be.
Az adatok megadása egyben a vásárlás is legyen és ha aktiválja magát e-mailben akkor a regisztráció is.
Külföldön már az 1 lépéses checkout a divat, de nálunk szerintem kell a 2 lépés.
De nézd meg a videót:
http://youtu.be/AyY2a2iRQLI
OFF:
Nagyon durva, hogy ennél a videónál felkínálta a youtube az átíratot (interaktív átírat) és automatikusan időzítve leírta a videó szövegét.
re: Vásárlási konverzió növelése - kosárelhagyás csökkentése
Nalunk van 3 meg 1 lepeses.
Tippelsz az aranyra ? :)
re: Vásárlási konverzió növelése - kosárelhagyás csökkentése
Gondolom az egy lépés a nyerő. OpenCart-hoz van valami vállalható plugin vagy érdemesebb megírni ha van kéznél programozó?
re: Vásárlási konverzió növelése - kosárelhagyás csökkentése
Engem igazából az érdekelne, hogy mi van akkor, ha 2 lépéses a vásárlás. Vagyis bekérem a fizetési és szállítási módot és a következő oldalon kérem be az adatait.
Nekem az 1 lépésesből nagyon hiányzik az upsell és szerintem elég átláthatatlan.
Idézet:
akarmi eredeti hozzászólása
Nalunk van 3 meg 1 lepeses.
Tippelsz az aranyra ? :)
re: Vásárlási konverzió növelése - kosárelhagyás csökkentése
Upsellnek szerintem nem ezen a részen kell megtörténnie.
re: Vásárlási konverzió növelése - kosárelhagyás csökkentése
Amennyit én foglalkoztam a témával, ott azt írták, hogy a checkout résznél már ne legyen upsell, sőt a legjobb, ha nem látszik se kategóriafa, se akciós termékek, se reklámok, semmi. Csak a checkout. Hogy ne vonja el semmi a figyelmet. Egyre többen használják az internetet vásárlásra, de sokan emailezni sem tudnak egyszerűen. Így a több lépéses: regisztrálok, aktiválok, megrendelem checkout halálra van ítélve náluk.
meNtha: valahogy növeld a bizalmat a folyamat során. Tegyél ki telefonszámot, amin tudnak kérdezni vagy legyen ott legalább a törvényileg kötelező visszaküldési lehetőség jól megfogalmazva.
re: Vásárlási konverzió növelése - kosárelhagyás csökkentése
Igazán megírhatnád már azt az arányt.! :001_rolleyes:
re: Vásárlási konverzió növelése - kosárelhagyás csökkentése
Idézet:
meNtha eredeti hozzászólása
Upsellnek szerintem nem ezen a részen kell megtörténnie.
Te hova tennéd az upsellt egy 2 lépéses checkoutba?
Ha 1 lépés van, akkor pedig nem használsz?
re: Vásárlási konverzió növelése - kosárelhagyás csökkentése
Nem tudom, annyira "borotvaél" ez a checkout dolog, hogy sok-sok tesztelés után tudnék csak válaszolni.