PR cikkes oldalak értéke - hogyan árazzuk?
Sziasztok!
Véleményeteket szeretném kérni.
Elég sokan igényelnek PR cikkes linket, most a katalóguskorszak után., Arról ne nyissunk vitát, hogy ez jó-e avagy sem, vagy hogy mennyire kockázatos. Most egy dologra szeretnék koncentrálni ez pedig az árazás!
Ugye a mai napig a legtöbben PageRank érték alapon áraznak, de az utolsó PageRank export 2013 végén volt. Nyilván ez egy kényelmes megoldás, de valljuk be őszintén egyre kevésbé tükrözi egy oldal valódi erejét.
A másik megközelítés, amit néhányan már elkezdtek használni, az a Domain Authority értéken történő árazás. Ez már jobb, de itt is vannak problémáim. Egyrészt a Moz köztudottan vacakul találja meg a hazai linkeket. Ami ennél nagyobb gond, hogy a DA elég komolyan ingadozik, van úgy, hogy egyik hónapról a másikra 6-7 pontot is. És ugye, ha az ügyfél vesz 20 feletti DA-s PR cikket, ami a következő hónapban már csak 15 az elég gáz.
A másik ennél nagyobb gondom, hogy a katalóguslinkek eléggé felnyomják a DA-t, és a minőségi link ebben alig jelenik meg mint érték.
Az merült fel bennem, hogy jó lenne egy kicsit komplexebb mutató, olyasmi, mint az ITE Rang, ami súlyozva veszi figyelembe a DA, a hivatkozó linkek száma, a MozTrust, Trust Flow, Citation Flow, esetleg Alexa vagy más adatokat is. Így lenne egy mutató, ami kevésbé ingadozik, és több tényezőn alapszik, így az ügyfél számára is pontosabb adatot mutat egy domain linkerejéről.
Nyilván ahhoz, hogy ez működjön jó lenne, ha együtt dolgoznánk ki, vagy legalábbis többen alkalmaznánk, hogy idővel elterjedjen. Mit gondoltok róla? Ha kár ilyesmivel tölteni az időt azt is nyugodtan megírhatjátok, vagy ha van valakinek tuti módszere azt is szívesen fogadom.
Én szeretném újraárazni a PR cikkes oldalaimat (nincs sok) és ennek kapcsán gondolkodtam el a témán, jó lenne, ha ti is beleraknátok a véleményeteket, és esetleg kisülne belőle valami közösen használható.
re: PR cikkes oldalak értéke - hogyan árazzuk?
Engem 3 adat szokott érdekelni:
Mennyire vág témába
normál/"PR" cikk arány
az oldal esetleges látogatottsága (az érdekel, hogy jöhet-e átkattintás)
Bár én nem tudom mennyire vagyok releváns alany, mert leginkább fix témára épülő blogokon és magazinokon szeretek inkább cikket venni. A cikkgyűjtőktől nagyon ódzkodom.
re: PR cikkes oldalak értéke - hogyan árazzuk?
Amiket betennék egy ilyen értékbe pluszban:
- kimenő linkek száma összesen,
- kimenő linkek száma / posztok száma.
A DA-ról plusz infó, hogy okos trükkökkel 90+ értékre is fel lehet húzni domaineket (a MOZ nagyon sok mindent bekajál), ezért sem nagyon fogadják el nemzetközi szinten. Természetesen kivételt képeznek a tényleg elismert weboldalak, de egy sima noname új blogot 60+ DA értékkel körbenevetnek azok, akik linket akarnak venni.
re: PR cikkes oldalak értéke - hogyan árazzuk?
nekem még ez a DA és PA érték is kérdőjeles, van a fórumon átfogó topic erről? (nagy vonalakban vágom, mi a szitu)
Előbb-utóbb biztosan kell majd valami megbízható minősítő eszköz, de hogy csinálják ezt külföldön?
re: PR cikkes oldalak értéke - hogyan árazzuk?
Köszi a felvetéseket.
Az a helyzet, hogy ha elkezdünk belemenni olyanokba, mint kimenő linkek, meg relevancia, akkor jöhetnek olyan dolgok, mint:
- cikkek hossza
- cikkek minősége
- mti hírek, egyedi cikkek száma/aránya
- oldal kivitelezése (design,kapcsolat, stb.)
- SEO beállítások (pl WP oldalak esetén dátum, cimkeoldalak indexelése)
És még lehet sorolni.
Az a gondom ezzel, hogy a mezei ügyfél, ahogy Rita írta, már a DA-nál elakad, ha egy 20 oldalas kiskönyvet mellékelek, hogy mi alapján árazzuk a mezei cikkeket, akkor az már kontraproduktív.
Ha mérni akarom, mondjuk a kimenő linkeket, akkor már ahhoz egy robot kell, mivel nyilván cél az is hogy ez az egész gyorsan mérhető legyen.
Szóval jók a felvetések, de kérdés, hogy szabad-e, kell-e bonyolítani ennyire? Ha belegondolunk eddig a PR simán elfogadták az ügyfelek...
re: PR cikkes oldalak értéke - hogyan árazzuk?
jó lenne, ha nem kellene bonyolítani a dolgokat, de a PR érték az mennyire korrekt?
Nekem nagyon szimpatikus a sok adat alapján minősítés és árazás, csak
1.) Kell-e ez a piacnak egyáltalán?
2.) Ha megértik, hogy kell-e nekik, nem lesz-e túl drága?
Kamuadatokra épülő iparágaktól már hányhatnékom van, és szuper lenne, ha nem lennének kamu adatok.
Nyilván nem csak magyarországban kell gondolkodni.
re: PR cikkes oldalak értéke - hogyan árazzuk?
Idézet:
esotanc eredeti hozzászólása
Az a helyzet, hogy ha elkezdünk belemenni olyanokba, mint kimenő linkek, meg relevancia...
Akkor épp a lényeget nem veszed figyelembe, sajnos. Mondok egy példát és mindenki olyan következtetést von le, amilyet szeretne.
Van X ország és Y ország. X országban annyira nehéz egyedi megjelenéseket leszervezni, hogy fogom a fejem, ha valaki linkmarketing árajánlatot kér, Y országban viszont le tudjuk szervezni az egyedi megjelenéseket rendes honlapokon.
És mi a különbség? Van egy oldalacskám, ami Y országban Y nyelven készült és kapott 10 ilyen linket. Tízet. Azok közül is a legolcsóbbakat, illetve amit ingyen adtak, a partnerüknek...
Eredmény: top helyekeken olyan kulcsszavak, mint a férfi ékszerek, női ékszerek, arany ékszer, arany ékszerek, ezüst ékszerek, arany gyűrűk, arany medálok...
És semmi kulcsszavas linkelés.
Nem hiszem, hogy 10 pr cikkes oldal tud ilyet.
re: PR cikkes oldalak értéke - hogyan árazzuk?
Idézet:
esotanc eredeti hozzászólása
Ha mérni akarom, mondjuk a kimenő linkeket, akkor már ahhoz egy robot kell,
Ha ehhez robot kell, akkor az két dolgot jelent:
- Rengeteg a link, mert vacak az oldal (pl. linkkatalógus) >>> Kuka
- Rengeteg a link, mert jó az oldal (hírportál, magazin) >>> Jó lehetőség
De ha a tulaj elmondja, hogy van egy domainje, amin van kb. 20 kimenő link, és 80-100 poszt, akkor azért az jelent valamiféle odafigyelést.
re: PR cikkes oldalak értéke - hogyan árazzuk?
Ha cikkhelyet veszek, nálam a fő szempont továbbra is az oldal minősége. Ha linképítésről van szó, az teljesen más. A PR cikk volt régen az (x)-es cikk ugye, ezek arra mentek ki, hogy valami friss információt átadjon az üzletről. Maga a cikk szövegezése és a megjelenési lehetőség sokkal többet ér, mint egy kósza link. Már ha jól van megírva és ha van mit reklámozni.
Linket sok helyről lehet szerezni és cikket is sok helyre lehet írni. Épp ezért nem fogok felesleges energiát fektetni, hogy a jó kis cikkek béna oldalakon jelenjenek meg függetlenül attól, hogy az most magasabb értékekkel rendelkezik, csak a kutya nem látogatja.
re: PR cikkes oldalak értéke - hogyan árazzuk?
Nem biztos hogy ebbe nekem bele kellene szólnom de!
Azt elmondhatom, hogy nálunk a Page Rank 2-4-es vegyes cikkekből rendelnek a legtöbbet(40% PR2, 40% PR3 és 20% PR4), ezek mindegyikének van legalább egy DA 14-es értéke és kb egy 5 millióig bezárólagos Alexa értéke. Van rá lehetőség, hogy csak bizonyos PR alapján rendeljenek, ezeknek az aránya kb 20%, van olyanra is lehetőség, hogy csak DA20 fölötti domainek legyenek, ezek aránya kb 2%. Vannak kategorizált oldalaink is, az ilyen megrendelések aránya kb 0,5%. És néha előfordul, hogy kapunk olyan kérést is, hogy legalább napi 1000 látogató fölötti oldalról szeretne cikket linkkel, ezeknek az aránya kb 0,01%.
És egyszer már olyan is előfordult, hogy egy meglévő partnerem ügyfele kért olyan cikkeket, ahol látogatók is vannak és csak az adott kategóriából kerülnek cikkek az oldalra, természetesen ő sem szeretne 30000Ft-nál többet fizetni egy cikkért!
Csak szeretnélek emlékeztetni, hogy összesen nincs több mint 15 millió ember aki magyarul beszél! Ez Párizs lakossága, vagy azé a kínai városé ahol a mai robbanás volt és még soha nem hallottunk róla!