Vásárlói vélemény (review) vásárlás
Sziasztok!
Egy kis hack jutott eszembe: hogyan tudnék Magyarországon véleményeket vásárolni? Pl Google vélemények, Tripadvisor, stb. Mit gondoltok? Ismer erre valaki egy jó kis szolgáltatót? Tesztelni szeretnék ilyeneket hogy milyen hatása van rankingre meg egy csomó másra.
Elvileg Google account vagy Facebook account kell hozzá.
Akár 20 darab is érdekes lehet, de 100 is jöhet.
Ötletek?
re: Vásárlói vélemény (review) vásárlás
Van ilyen szolgáltatás, de nem hirdeti senki nyilvánosan. Az a gond, hogy mögé valódi ember kell, mert egy hiteles fake adatlapot nehéz fölépíteni. A legjobb, ha valóban ő van Facebookon, ha valóban használja azt az e-mail címét (a Google nem hülye), így korlátozottak a lehetőségek. Mi csináltunk ilyesmit, de hát épp emiatt nem nagy számban (maximum a fórumposztokat).
Tervben van idén nyártól egy budapesti irodában legalább nyolc fő alkalmazása kifejezetten hasonló célokra, most épp a hátteret szervezzük, hogy profitábilis legyen.
re: Vásárlói vélemény (review) vásárlás
Nyilván élő G/FB accounttal érdemes ilyet csinálni. Ha elindul akkor érdekelni fog a dolog.
Idézet:
S. Zoltán eredeti hozzászólása
Van ilyen szolgáltatás, de nem hirdeti senki nyilvánosan. Az a gond, hogy mögé valódi ember kell, mert egy hiteles fake adatlapot nehéz fölépíteni. A legjobb, ha valóban ő van Facebookon, ha valóban használja azt az e-mail címét (a Google nem hülye), így korlátozottak a lehetőségek. Mi csináltunk ilyesmit, de hát épp emiatt nem nagy számban (maximum a fórumposztokat).
Tervben van idén nyártól egy budapesti irodában legalább nyolc fő alkalmazása kifejezetten hasonló célokra, most épp a hátteret szervezzük, hogy profitábilis legyen.
re: Vásárlói vélemény (review) vásárlás
Nem leszek népszerű a hozzászólásommal, de én marketingesként (és magánemberként is) az őszinteség erejében hiszek.
Csak egyszer derüljön ki, hogy fizetett aktivisták növelték a reputációt, és borul az egész. :)
Amit én jó megoldásnak tartanék: esetleg bátorítani és motiválni is lehet a (valós) fogyasztókat, hogy írják meg a véleményüket.
re: Vásárlói vélemény (review) vásárlás
Amikor megkértem a régi ügyfeleimet, hogy írjanak rólam véleményt, tízből kilenc írt. Szerintem ez a legegyszerűbb és a legolcsóbb :)
re: Vásárlói vélemény (review) vásárlás
Nem tudom hányan próbáltatok a Yelp-en értékelést írni, de nem egyszerű feladat és a Google is hasonló szűrést kezdett el alkalmazni tavaly. A kamu értékelés figyelő algoritmus figyeli, hogy:
- Milyen IP címekről jönnek az értékelések? Gyanús ha több értékelés érkezik egy adott internet szolgáltató IP készletéből vagy olyan IP címekről amik feltűnően messze vannak az adott bolttól.
- Milyen régi felhasználók írják az értékeléseket? Mikor nyitották ezeket az account-okat? Folyamatosan használják ezeket? Van interakció az értekelés íráson túl is? Google esetében pl. használ -e a felhasználó Gmail-t, naptárat, keresőt és milyen gyakran keres a térképen? Mi a keresések és értékelések aránya? Pl: harminc vagy százötven keresésből huszonnyolc értékelés?
- Valószínűleg minden felhasználónak van egy ún. User Authority (UA) értéke. Minél magasabb ez az érték, annál hihetőbb az értékelés.
A Yelp túl szigorú és gyakran szűri a hiteles értékeléseket is, de cserébe nagyon nehéz kamukat bent tartani. A Google még nem tart itt, de ebbe az irányba halad és nekik sokkal több "hitelesség vizsgáló" eszközük van. Hosszú távon a sok kamu értékelés negatív irányba billentheti a mérleget és több kárt okoz mint hasznot. Az algoritmuson túl, a konkurencia is gyakran vizsgálja és jelentgeti az értékeléseket. Ha a konkurencia Google felhasználójának magas a UA értéke, akkor a kereső sokkal inkább figyelembe veszi a térkép "javítására" irányuló javaslatait, és jobban utána néznek a jelentett (kamu) értékeléseknek.
re: Vásárlói vélemény (review) vásárlás
Magyarán meg kell találni a heavy G/FB/Yelp/Tripadvisor usereket és értékelést kell velük iratni :) Biztos van ilyen szolgáltató Magyarországon csak még a sötétben rejtőzik. Várom a tippeket/ajánlatokat.
Idézet:
BoGyesz eredeti hozzászólása
Nem tudom hányan próbáltatok a Yelp-en értékelést írni, de nem egyszerű feladat és a Google is hasonló szűrést kezdett el alkalmazni tavaly. A kamu értékelés figyelő algoritmus figyeli, hogy:
- Milyen IP címekről jönnek az értékelések? Gyanús ha több értékelés érkezik egy adott internet szolgáltató IP készletéből vagy olyan IP címekről amik feltűnően messze vannak az adott bolttól.
- Milyen régi felhasználók írják az értékeléseket? Mikor nyitották ezeket az account-okat? Folyamatosan használják ezeket? Van interakció az értekelés íráson túl is? Google esetében pl. használ -e a felhasználó Gmail-t, naptárat, keresőt és milyen gyakran keres a térképen? Mi a keresések és értékelések aránya? Pl: harminc vagy százötven keresésből huszonnyolc értékelés?
- Valószínűleg minden felhasználónak van egy ún. User Authority (UA) értéke. Minél magasabb ez az érték, annál hihetőbb az értékelés.
A Yelp túl szigorú és gyakran szűri a hiteles értékeléseket is, de cserébe nagyon nehéz kamukat bent tartani. A Google még nem tart itt, de ebbe az irányba halad és nekik sokkal több "hitelesség vizsgáló" eszközük van. Hosszú távon a sok kamu értékelés negatív irányba billentheti a mérleget és több kárt okoz mint hasznot. Az algoritmuson túl, a konkurencia is gyakran vizsgálja és jelentgeti az értékeléseket. Ha a konkurencia Google felhasználójának magas a UA értéke, akkor a kereső sokkal inkább figyelembe veszi a térkép "javítására" irányuló javaslatait, és jobban utána néznek a jelentett (kamu) értékeléseknek.
re: Vásárlói vélemény (review) vásárlás
Lehet érdemes lenne azokat megkeresni, akik távmunkában foglalkoztatnak sok embert vagy diákszövetségeket. Bár olyan kis összeg jönne ki egy posztért, ami miatt lehet senki meg sem mozdul.
Bár ha van 100 ilyen rendelés.
Lehet azokat kellene összeszedni, akik fizetnének egy ilyen szolgáltatásért és utána keresni rá 50-60 egyetemistát.
re: Vásárlói vélemény (review) vásárlás
Idézet:
Gergő(ke) eredeti hozzászólása
Nem leszek népszerű a hozzászólásommal, de én marketingesként (és magánemberként is) az őszinteség erejében hiszek.
Csak egyszer derüljön ki, hogy fizetett aktivisták növelték a reputációt, és borul az egész. :)
Amit én jó megoldásnak tartanék: esetleg bátorítani és motiválni is lehet a (valós) fogyasztókat, hogy írják meg a véleményüket.
[félig off]
Egyszer egy lapkiadónál dolgoztam, mellettem ült egy értékesítő akinek próbáltam segíteni, amikor időm engedte tippeket adtam, hogy kiket hívjon fel hirdetési lehetőséggel.
Ajánlottam neki, hogy hívja az üvegest akinél előző nap voltam.
Az üveges elhárította az ajánlatot, azt mondta 30 éve dolgozik már a szakmában és egyetlen hirdetést sem adott fel és nem is fog.
Az értékesítő visszakérdez: mégis hogy találják meg Önt az ügyfelei?
Azt mondja az üveges: Jól kell dolgozni.
Azzal lerakta a telefont.
A következő héten az értékesítő megrendelte ennél az üvegesnél a bútoraihoz az üvegeket.
[/ félig off]
Ha van elégedett ügyfél bázis, szerintem érdemes lehet feldobni valami kisebb nyereményt azoknak akik írnak pár sort amit publikálni lehet, az emberek szeretik az ilyesmit, lehet olcsóbban kijön az x db valódi értékelés, mint ha úgy kellene megvenni a falsot.