Adott egy oldal, 150-200 körüli címkével és 20-30 ezer bejegyzéssel. Minden oldalra szabad címkefelhőt tenni? Úgy értem, hogy minden oldal sidebar/footer részébe tenném ki. Jelenthet ez problémát?
Printable View
Adott egy oldal, 150-200 körüli címkével és 20-30 ezer bejegyzéssel. Minden oldalra szabad címkefelhőt tenni? Úgy értem, hogy minden oldal sidebar/footer részébe tenném ki. Jelenthet ez problémát?
Nem az szokott lenni a probléma, hogy minden aloldalra ki van téve a címkefelhő, hanem az hogy a címkéket nem használják jól az emberek. Egy cikkbe sokszor 6-8 címkét is bele tesznek, olyat is ami nem is szerepel a cikkbe, és ezzel elrontják az egész címkézésnek a lényegét.
Ha csak 1-2 címkét használsz cikkenként és még meg is variálod a címkefelhőt, hogy ne mindig ugyan azok jelenjenek meg, akkor biztosan segíteni fog!
1-2 címke az kevés nem? 1 kategória, és 3-4 címke inkább?! bár függ persze, hogy milyen hosszú egy adott cikk, egy hosszabbra több címkét is rá lehet húzni mint egy nyúlfarknyira.
Átlagban 1-2 címke jut egy-egy cikkre. Minimum 1, nem ritka a 3, de van amelyikhez 7-8 is. Ezek releváns címkék. Nekem az a bajom, hogy a 150 címke első ránézésre kész káosz. Az én szememnek kellemes, mert tudom, hogy mind mögött ****a kis tartalom van, de a látogatót szerintem nem hatja meg.
A random 20 darabban sem látok nagyon fantáziát, mert az szerintem összezavarja a júzert. A Google meg franc tudja, hogy nem nézi-e valami spamtengernek a rengeteg linket.
Csináljak neki egy külön gyűjtő oldalt? De azt meg ki nézi meg? Ki kíváncsi egy tartalomjegyzékre?
Sztem senkinek nem hasznos egy nagy általános címkefelhő. Kevés címke, és valami logika szerint legyen tovább szűrve, tehát pl. az utóbbi egy hónap leggyakoribb 10 címkéje. Vagy ha egy rovatoldalon/címkeoldalon vagy, akkor az adott rovathoz/címkéhez kapcsoló további címkékből az x leggyakoribb... Egyébként meg próbálj ki többféle verziót, mennyiséget, és mérd (pl. ga event trackinggel), hogy melyiket hogyan kattintják.
Címkéknél én a manuális szűrést létesítem előnyben, tehát szinte majdnem úgy bánok velük, mint a kategóriákkal, de mégis kicsit másként, mivel egy fokkal alsóbbrendűként használom őket, de ettől még az oldal szerves és hasznos részét képezik a felhasználók számára is. Ez annyit tesz, hogy minden címke okkal legyen ott ahol van és egy jól felcímkézett weboldalnál nagyon jól össze lehet kapcsolni az összeillő cikkeket. Igaz erre már az oldal kialakításánál gondolni kell és úgy címkézni, de még később is simán meg lehet oldani a jó címke elhelyezést, csak kicsit melózni kell vele. A nagy címkefelhő szerintem felejtős.
Több oldal statja alapján is mondhatom: az emberek nem igazán használják a címkéket navigálásra; viszont kapcsolódó cikkekhez, kereséshez stb. hasznos lehet.
Ugyanúgy jó lehet kiemelt, kézzel válogatott címke linkek használata is.
Landing page-nek is ritkán muzsikálnak jól, Google is ritkán terel rá forgalmat; én inkább valami ilyesmi felépítést adnék a címke oldalaknak:
Nokia Lumia 930 with Windows Phone 8.1
Önmagában informatív, örökzöld; kiemelt cikkek mellett ugyanúgy elérhető az összes felcímkézett cikk. Ilyen fejlesztett címkeoldalt szívesebben linkelnék a cikkből, vagy kapcsolódó anyagként.
(Persze jóval melósabb ilyen oldalakat összehozni és a legtöbb esetében nem is éri meg ezzel vesződni / úgy-ahogy értelmetlen.)
Sztem, van létjogosultás a cimkeoldlknak és hoz is Google forgalmat, de általában a cimkeoldalak 5%-ára igaz ez. Ezeket kell kiválogatni, és indexelni, a többi akár mehet noindexre is. ezt az Analyticsből ki tudod bányászni melyikkel mit érdemes csinálni.
Nálam pl ilyen egy címkeoldal: van egy kis bevezető utána a cikkek, ezt sok WP sablon alapból tudja: hxxp://ite.hu/tag/pingvin-algoritmus/
A 250-es cimkefelhő sztem is felejtő, jobban jársz, ha az adott cikkben helyezel el a relevánc cimkeoldalakra mutató linket. A kiemelten érdekes cimkeoldalak mehetnek az oldalsávba.
A jelenlegi tapasztalat azt mutatja (felnőtt oldalakon próbálva), hogy a tartalomhoz rendelt releváns cimkék (nem random hanem fix) jól hatnak az adott oldalra a keresők szemszögéből, de legfőképp a látogatók szempontjából. Ez néhány releváns cimke esetén jól műxik, ahogy látom a statban.
Ha ez mellé csinálsz egy cimke oldalt (több száz cimkével) az jó lehet néhány látogatónak, meg ugyan nem tudom bizonyítani de valszeg a keresőknek is, mert használják (és rátalálnak).
Egyébként most is menő az "F" nézet (ahogy tanultuk), tehát bármilyen okosságot csinál is az ember, az oldalon belüli klikkelés aránya jobb lesz, ha a bal navigáció alá kiraksz jó pár cimke hivatkozást is. Mondjuk én fix "egyenértékű" cimkékkel próbáltam.
Szintén meg tudom erősíteni, hogy Google-ból érkező forgalom szempontjából is hasznosak a címkék (tehát landing page-ként a címkeoldalak).
Persze ez alapvetően a viszonylag egyedi, célzott címkékre igaz, amik alatt van érdemi (több cikknyi) tartalom.
Google szempontjából gyakran logikus ezekre küldeni látogatót: ha valaki a 'pingvin algoritmus'-ra keres, nem sok relevánsabb találat lesz, mint egy szakmai magazin erről szóló cikkjeinek listája (ld. esotanc fentebb említett példája).
Ha nem általános portálod, hanem valamilyen területre célzott honlapod van, akkor majdnem biztosan lesznek olyan címkéid (vagyis téma-dimenzióid), amelyek más tematikus oldalakon kissé elsikkadnak - így az ez irányban keresgélők a te honlapodat fogják megtalálni.
---
A címkefelhő viszont a hasznosságához képest túl sok helyet foglal el - igazából csak (egykor-)divatos designelem. Ugyanakkor kétlem, hogy a Google 'spamtengernek' nézné, hiszen mindegyik belső link.
Megtarthatod minimalizált helyigénnyel, amennyiben legördülő menübe teszed a címkéket. Így aki szeretne, még mndig tud böngészni köztük.