Jogaim a hosting szolgáltatóval szemben
Sziasztok!
Vállalkozásunk egyik fő oldalát a hosting szolgáltató minősíthetetlen hozzáállása miatt folyamatos hátrány éri. Az utóbbi hetekben 94-95%-os rendelkezésre állás (ezt pingdommal, uptime robottal kimértem.) mellett "dolgoznak". Sem vezetékes, sem mobiltelefonon nem elérhetőek (van megadott elérhetőség, de ki sem cseng, hangposta, stb.)
Az ÁSZF-jük szerint 99.9% havi rendelkezésre állást vállalnak (az általuk mért adatok szerint), viszont teljesen világos hogy ez az elmúlt 1-2 hónapban ez messze nincs meg. Korábban sem volt problémamentes a szolgáltatás, de az elmúlt 1-2 hónapban totálisan vállalhatatlan lett, több órás leállások, stb. Világossá vált, hogy költözni kell, mihamarabb. A cél az lenne, hogy minél gyorsabban és problémamentesebben lezavarjuk ezt, viszont ehhez kell jelen szolgáltató is. Pl. az adatbázishoz phpmyadminon kívül nem tudok hozzáférni. Mivel igen nagy db-ről van szó, phpmyadminon le sem tudom tölteni.
Érdeklődnék, hogy kerültetek-e hasonló szituációba? Mi a teendő ilyenkor? Elsősorban nem az a cél, hogy kompenzáljanak, hanem azt kikényszeríteni, hogy az adatbázisainkat, fájljainkat elérhetővé tegyék az új szolgáltató felé olyan formában, hogy azok közvetlen át tudják migrálni magukhoz, minimális kieséssel.
Válaszaitokat előre is megköszönöm....
re: Jogaim a hosting szolgáltatóval szemben
Melyik szolgáltató ez?
2525252525
re: Jogaim a hosting szolgáltatóval szemben
Készíts biztonsági mentést, ha nem lehet, (bár szerintem ez már mindenhol alap szolgáltatásnak kéne hogy legyen) akkor kérj a szolgáltatódtól egy backup-ot.
Ha valami csoda folytán ez sem lenne lehetséges, akkor keress egy MySQLDumper-t és azzal biztosan menni fog.
re: Jogaim a hosting szolgáltatóval szemben
Idézet:
stevy80 eredeti hozzászólása
Sziasztok!
Vállalkozásunk egyik fő oldalát a hosting szolgáltató minősíthetetlen hozzáállása miatt folyamatos hátrány éri. Az utóbbi hetekben 94-95%-os rendelkezésre állás (ezt pingdommal, uptime robottal kimértem.) mellett "dolgoznak". Sem vezetékes, sem mobiltelefonon nem elérhetőek (van megadott elérhetőség, de ki sem cseng, hangposta, stb.)
Az ÁSZF-jük szerint 99.9% havi rendelkezésre állást vállalnak (az általuk mért adatok szerint), viszont teljesen világos hogy ez az elmúlt 1-2 hónapban ez messze nincs meg. Korábban sem volt problémamentes a szolgáltatás, de az elmúlt 1-2 hónapban totálisan vállalhatatlan lett, több órás leállások, stb. Világossá vált, hogy költözni kell, mihamarabb. A cél az lenne, hogy minél gyorsabban és problémamentesebben lezavarjuk ezt, viszont ehhez kell jelen szolgáltató is. Pl. az adatbázishoz phpmyadminon kívül nem tudok hozzáférni. Mivel igen nagy db-ről van szó, phpmyadminon le sem tudom tölteni.
Érdeklődnék, hogy kerültetek-e hasonló szituációba? Mi a teendő ilyenkor? Elsősorban nem az a cél, hogy kompenzáljanak, hanem azt kikényszeríteni, hogy az adatbázisainkat, fájljainkat elérhetővé tegyék az új szolgáltató felé olyan formában, hogy azok közvetlen át tudják migrálni magukhoz, minimális kieséssel.
Válaszaitokat előre is megköszönöm....
Nincs olyan cég, akinél ne lennének időszakosa problémák. A fontos inkább az, hogy ezeket hogyan kezelik és kommunikálják.
Ismertem olyan céget, akinek egyszer csak leálltak a szerverei és soha többet nem indultak újra és a cég is eltűnt.
Még csak nem is garázscég volt.
Annyit lehet tudni, hogy valami rendőrségi razzia során elvittek pár szervert, rajta minden adattal. Ez pedig akkora veszteséget okozott, hogy nem bírták fizetni tovább a szerver hostingot, alkalmazottat, rendszergazdát ezért csendben eltűntek. No komment.
re: Jogaim a hosting szolgáltatóval szemben
Charlie: nem akarom leírni a nevüket, még engem perelnének be a végén.... :(
Tapi: Köszi, a dumperes megoldás valóban nagyon jó jelen helyzetemben.
DomainFlotta: Igen, elfogadom azt, hogy egy osztott környezetben lehetnek bajok, problémák, na de azt, hogy heteken keresztül és egyre csak romló tendenciák mellett.... Azt is elfogadom, hogy az oldalunk kinőtte a szervert, ezért fordultam hozzájuk azzal, hogy adjanak ajánlatot VPS-re. Erre elvileg kaptam is árat, el is fogadtam. Megígérték, hogy november végén kész a VPS, költözhetünk át. Ehhez képest semmi visszajelzés, az oldalunk is tegnap (karácsonyi előtt, legnagyobb forgalomnál) 5-6 órát állt. A megadott mobilos elérhetőség is elérhetetlen. Na mindegy nem dühöngök tovább mert az sehová sem vezet, csak felbosszant ez a hozzáállás... :mad:
re: Jogaim a hosting szolgáltatóval szemben
Idézet:
stevy80 eredeti hozzászólása
Ehhez képest semmi visszajelzés, az oldalunk is tegnap (karácsonyi előtt, legnagyobb forgalomnál) 5-6 órát állt.
Na ez már az az eset, amikor megfontolnám a személyes felkeresésüket.
re: Jogaim a hosting szolgáltatóval szemben
Szia!
Véleményem szerint az, aki havi szinten 99,9% elérhetőséget ajánl, úgy, hogy ebben még a karbantartások ideje is benne van, az vagy villámkezű és gondolatával tudja irányítani a gépeket vagy nem mérte fel teljesen a technikai lehetőségek realitását. A mai számítógép alkatrészek úgy készülnek, hogy bizonyos darabok már az első pár hónap után elhasalnak, ezeket ránézésre nem tudja megállapítani senki előre, tehát szinte biztos, hogy megfelelő mennyiségű gép esetén belefutsz olyan hibába, ami a legjobb felkészültségedet is próbára teszi majd! A hardware gyártók jellemzően nem vállalnak felelősséget az okozott kárért, valamint a tárhely piac is igen nyomott áron dolgozik, így sajnos a hoszting cégek nagy része nem engedheti meg magának, hogy ilyen esetben akár egy teljes havi bevételtől elessen, hiszen az a működésüket sodorná veszélybe. Lehet tehát hogy kapnál egy jelentősebb jóváírást, de hogy a következő hónapban már nem lenne működő weboldalad az is biztos. Ilyen esetben többnyire időarányos, de méginkább egy közösen megállapított kártérítést kaphatsz, ha korrekt a szolgáltató. Fontos viszont, hogy ha úgy érzed, hogy már hónapok óta problémád van, valamint a cég felé sincs már bizodalmad, akkor használd a leginkább érvényesíthető jogodat és ne a jóváírást várd: válassz másik szolgáltatót! :)
A szolgáltatók alapvetően nem úgy indulnak neki ennek az iparágnak, hogy meg akarnak károsítani bárkit is, csak inkább a tapasztalat hiánya miatt vagy a buta árverseny miatt, olyanokat ígérnek, amiket nem szabadna, a kedves ügyfél pedig ezt be is akarja/fogja vasalni rajtuk! :)
Idézet:
stevy80 eredeti hozzászólása
Sziasztok!
Vállalkozásunk egyik fő oldalát a hosting szolgáltató minősíthetetlen hozzáállása miatt folyamatos hátrány éri. Az utóbbi hetekben 94-95%-os rendelkezésre állás (ezt pingdommal, uptime robottal kimértem.) mellett "dolgoznak". Sem vezetékes, sem mobiltelefonon nem elérhetőek (van megadott elérhetőség, de ki sem cseng, hangposta, stb.)
Az ÁSZF-jük szerint 99.9% havi rendelkezésre állást vállalnak (az általuk mért adatok szerint), viszont teljesen világos hogy ez az elmúlt 1-2 hónapban ez messze nincs meg. Korábban sem volt problémamentes a szolgáltatás, de az elmúlt 1-2 hónapban totálisan vállalhatatlan lett, több órás leállások, stb. Világossá vált, hogy költözni kell, mihamarabb. A cél az lenne, hogy minél gyorsabban és problémamentesebben lezavarjuk ezt, viszont ehhez kell jelen szolgáltató is. Pl. az adatbázishoz phpmyadminon kívül nem tudok hozzáférni. Mivel igen nagy db-ről van szó, phpmyadminon le sem tudom tölteni.
Érdeklődnék, hogy kerültetek-e hasonló szituációba? Mi a teendő ilyenkor? Elsősorban nem az a cél, hogy kompenzáljanak, hanem azt kikényszeríteni, hogy az adatbázisainkat, fájljainkat elérhetővé tegyék az új szolgáltató felé olyan formában, hogy azok közvetlen át tudják migrálni magukhoz, minimális kieséssel.
Válaszaitokat előre is megköszönöm....