Webáruházban feltüntetett ár
Ma futottam bele az alábbi problémába:
egy vevő rendelt 5 düznit, nekünk volt 4 raktáron. Viszont a beszállítónk a legutóbbi rendelés óta megemelte a düznik árát, úgyhogy az ötödiket drágábban tudom beszerezni.
Írtam a vevőnek, hogy ez van, aki visszaírt, hogy nekem törvényileg kötelességem azon az áron szállítani, amin kiírtam a webáruházban.
Ezt a törvényt hol találom meg?
Meg persze elég sok kérdést felvet a dolog, csakúgy, mint a 30 napos visszavételi garancia. Ha esetleg vannak itt érintettek, akkor szívesen olvasnék best practice gyűjteményt a kereskedők részéről.
re: Webáruházban feltüntetett ár
Igaza van. Ez a te kockázatod, amennyiért eladtad (kiírtad, hogy annyiért adod) annyiért kell adni neki. Ha több ár is fel van tüntetve, akkor a legolcsóbban kell adnod.
A dologgal több EU direktíva és így magyar törvény is foglalkozik, jó kiindulási alap az 1997-es fogyasztóvédelmi törvény: Árak, címkézés - EUvonal
(egyszer így vettem 3 ezer Ft-ért egy windowst, mert lehagyták a nullát az árfeltöltéskor)
re: Webáruházban feltüntetett ár
Idézet:
rudolf a rénszarvas eredeti hozzászólása
Ma futottam bele az alábbi problémába:
egy vevő rendelt 5 düznit, nekünk volt 4 raktáron. Viszont a beszállítónk a legutóbbi rendelés óta megemelte a düznik árát, úgyhogy az ötödiket drágábban tudom beszerezni.
Írtam a vevőnek, hogy ez van, aki visszaírt, hogy nekem törvényileg kötelességem azon az áron szállítani, amin kiírtam a webáruházban.
Ezt a törvényt hol találom meg?
Meg persze elég sok kérdést felvet a dolog, csakúgy, mint a 30 napos visszavételi garancia. Ha esetleg vannak itt érintettek, akkor szívesen olvasnék best practice gyűjteményt a kereskedők részéről.
Ha nem fogadja el, és te nem akarsz bukni, akkor vagy törlöd a rendelését, nem tudod teljesíteni, vagy adsz neki 4-et
ennyi
re: Webáruházban feltüntetett ár
Idézet:
Ábrahám Péter eredeti hozzászólása
Ha nem fogadja el, és te nem akarsz bukni, akkor vagy törlöd a rendelését, nem tudod teljesíteni, vagy adsz neki 4-et
ennyi
Azért ez nem ilyen egyszerű, főleg ha ki van fizetve, nem úgy megy, hogy törli a rendelését.
Ilyennel oltári nagyot lehet bukni a fogyasztóvédelemnél.
re: Webáruházban feltüntetett ár
Idézet:
rudolf a rénszarvas eredeti hozzászólása
egy vevő rendelt 5 düznit, nekünk volt 4 raktáron. Viszont a beszállítónk a legutóbbi rendelés óta megemelte a düznik árát, úgyhogy az ötödiket drágábban tudom beszerezni.
Ezt a békát azonnal le kellett volna nyelni, odaadni az ötödik drágább dűznit is alap áron. Talán még úgy is pozitív mérleggel jöttél volna ki belőle, csak kisebb haszonnal. Mindegy is, az arányokat Te ismered.
Így pedig valószínűleg elveszítettél egy olyan vevőt, akiben van potenciál.
Ok, ez nem a jogi, hanem a cégvezetői megközelítés.
re: Webáruházban feltüntetett ár
Azt nem tudom pontosan, hol van leírva, de biztos, hogy le van írva. Én tecsó, madaras tecsó, ahol élni szoktam vele. Néha előfordul, hogy benn még akciós ár van kirakva, a pénztárgépben pedig már más ár van.
Kötees vagy azon a (legolcsóbb) áron adni, amit feltüntettél. Ez van.
re: Webáruházban feltüntetett ár
Minden egyes ilyen rendelésnél mérlegelni kell. Mindig más a szitu. Volt már, hogy adtam haszon nélkül, vagy kis ráfizetéssel, volt, hogy írtam a szállítónak, hogy adja még oda a régi árért ha lehet - lehetett-, volt hogy töröltem a rendelést. Azt mondtam, már nem szállítható. Ha átutalta, akkor visszautaltam..
Nálam hisztizhetne akárki, ha 30.000 Ft-os cuccot elírás miatt 3000Ft-ért akarna megvenni.
re: Webáruházban feltüntetett ár
Idézet:
Ha az árun két árat találunk, nem árt tudnunk, hogy a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény mellett a fogyasztóvédelmi törvény is kimondja: ha egy kereskedő, vagy szolgáltató egy időben két árat alkalmaz, akkor a fogyasztónak jogában áll azt az olcsóbb (vagy legolcsóbb) feltüntetett áron megkapni.
szóval nem csak foygasztóvédelmi hanem a "tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény" is tiltja a drágább árat
re: Webáruházban feltüntetett ár
Idézet:
rudolf a rénszarvas eredeti hozzászólása
Írtam a vevőnek, hogy ez van, aki visszaírt, hogy nekem törvényileg kötelességem azon az áron szállítani, amin kiírtam a webáruházban.
Igen, de csak annyit amennyi neked van készleten. Ergo vagy benyeled az ötödiket kis bukóval és neki az egészről semmit nem kellett volna tudni, vagy azt mondod, hogy 4db van, nincs több. Aztán majd a következő beszerzésnél megemeled az árát.
"Az akció a készlet erejéig érvényes...."
re: Webáruházban feltüntetett ár
Ez sajnos a kereskedő kockázata az én véleményem szerint. A vevőnek az én gyakorlatomban nem is kell és nem is szabad tudni mi mikor hogyan merre változik a nagykerben. Semmi köze hozzá. Nem is örülnék neki, ha elkezdene a zsebemben turkálni fordított esetben, hogy hé ez a nagykerben olcsóbb lett... Végül is azért vagyok a felhasználó és a nagyker között, hogy a vevőt "pátyolgassam", vagyis megszabadítsam azoktól a nyűgöktől amivel az importőröktől és nagykereskedőktől való vásárlás jár (árváltozás, garancia ügyintézés, kis tétel kiszolgálása, esetenként kávé fogyasztás, stb.). Számomra ez a kiskereskedelem.
Nálunk ilyenkor az van, hogy odaadom kisebb árréssel, ha már így jártam, de még akkor is ha veszteséggel jár számomra és a vevő erről semmit se fog tudni. Legfeljebb elújságolja fűnek-fának, hogy milyen jól járt és olcsón vásárolt akkor amikor mindenhol már drágább az a cikk. Ha akarom felfogom marketingnek.
Egyébként a beszerzési ár alatt értékesítés is tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat :laugh:
Olyan viszont előfordult már, hogy valamit túlrendeltek és az egész országban nem volt fellelhető az adott mennyiség, ilyenkor elmondom, hogy mennyit tudok szállítani, kell-vagy nem kell, általában megértik, nem is tehetnek mást, én se tehetek mást. Ha már semmiképp nem akarod odaadni azon az áron akkor inkább mondd vissza azt az ominózus darabot, csak ne azután, hogy már elárultad az árváltozás dilemmáját.