Nézegettem az elektronikus számlázási rendszert, (szamlazz.hu) és az a kérdésem, hogy milyen procedúra szükséges ahhoz hogy a cégem átálljon a számlázó programról erre a rendszerre. a NAV felé jelezni kell? stb...
Printable View
Nézegettem az elektronikus számlázási rendszert, (szamlazz.hu) és az a kérdésem, hogy milyen procedúra szükséges ahhoz hogy a cégem átálljon a számlázó programról erre a rendszerre. a NAV felé jelezni kell? stb...
Nem, önmagában ezt a tényt nem kell bejelentened. Jövő évtől ez is módosul (az elektronikus számlázás szabályozása), még nincs végleges, elfogadott törvény. Amit eddig tudni lehet, és fontos: elektronikus számlázásra is ugyanúgy kiterjed az adatmegőrzési kötelezettség, mint a papír-alapúra, illetve biztosítanod kell, hogy az elektronikusan kiállított számla adattartalma a tárolás során ne változhasson meg. Továbbá ha elektronikus számlát akarsz kiállítani, egyeztetned kell a számla befogadójával is, hogy a kiállítás milyen módon történjen, annak érdekében, hogy ezeknek a kötelezettségeknek ő is eleget tudjon tenni (hiszen a számla megőrzésének kötelezettsége, ha cég az illető, vevőként rá is kiterjed).
Tudtommal 2013-ban változik a szabályozása az elektronikus számlázásnak (megengedőbb lesz). Érdemes megvárni, illetőleg addig is utánajárhatsz. Keress rá adóváltozások 2013-ra (pl.kormany.hu)
Az elektronikus számlázással jelenleg az a legnagyobb probléma, hogy a legtöbb cég nem fogadja még be, mert kinyomtatva nem érvényes és nincsenek felkészülve az ilyen típusú számlákra.
Ezért kérhetik a papír alapú számlát és te köteles vagy kiállítani. Vagyis nem tudod megúszni a papírozást, de csökkenthető.
Hát igen. Kicsit még fejlődni kell a magyar vállalkozásoknak ehhez a rendszerhez.
Domainflotta: pont ez lesz (várhatóan) megváltoztatva. Pl. elfogadható lesz a pdf-ben küldött számla, ami nyomtatható. Más kérdés, hogy a törvény mit ír elő a számla eredeti példányának megtartásáról, ergo muszáj lesz e elektronikus formában tárolni vagy pedig megteszi a nyomtatott verzió is. A webáruház számlázó topicban futottunk pár kört ezügyben, én nagyon remélem hogy végre épkézláb szabályozás alá kerül a számlakiállítás.
Várjuk meg, amíg rábólintanak :wink: Mellesleg ezzel rögtön csorbul a számlázóprogramokkal szemben támasztott követelmény, hogy eredeti példányt csak egyszer lehessen nyomtatni. Ha ezt is módosítják (ha nem, akkor a két rendelet üti majd egymást), "bármivel" lehet majd számlázni.
Igen, ez nekem is gyanus...
Hiszen az elektronikus számlát alá kell írni digitálisan és ha már kinyomtatom, akkor az eredetiségét nem lehet ellenőrizni. Ez pedig sok problémát von maga után
Itt az elektronikus számla fogalma fog szerintem változni. Az időbélyeggel ellátott tisztán elektronikus formában létező számlák mellé fog bejönni a lehetőség, hogy pdf-ben is küldhető legyen a számla. Legalábbis remélem :biggrin: