Social Media - Stratégia beillesztése a céges marketingbe
Azért készítettem egy külön topicot, mert bár hasonlók vannak, egy konkrét helyzetben kérném segítségeteket.
Van egy cég, aminek van 3 webshopja (2 mikrofon témájú és 1 általános hangtechnikás). Elég "tech" orientáltak vagyunk, így minden, még kibontakozóban lévő lehetőséget tesztelgetek, és beillesztek a marketingbe, működésbe.
Így jött elő a Social Media jelenlét ötlete, melyre első körben a Youtube, Facebook és Twitter használatát jelöltem ki (ez egy szubjektív döntés volt alig-alig észérvekkel támogatva).
Az elmúlt 1-2 hétben rengeteg - elsősorban angol - cikket olvastam ezekről az oldalakról hogy fel tudjak állítani egy komolyabb tervet az oldalak, lehetőségek kihasználására, megbecsüljem a várható munkaigényt és kitaláljam, melyik infó milyen helyre milyen formában kerüljön.
Az az igazság, hogy nem vagyok képes átlátni, és priorizálni! :(
Eddig ezeket csináltam (több iterációval):
- Létrehoztam 1db Facebook profilt és hozzá 3db FB oldalt (rajongói oldalt) a 3db webshophoz
- Az egyik webshop egy márka hivatalos hazai oldala, így az eddigi Vevőket egyesével megkerestem és meghívtam a Fan Site-ra (nem egyszerű, mert előbb ugye a felhasználói profilban kell, hogy ismerős legyen, csak azután lehet meghívni a Fan oldalra)
- Betoltam néhány tartalmat a Fan Site-okra: szavazás, Youtube videó, visszajelzés kérés termékfejlesztéssel kapcsolatban, stb...
- Twitter regelés, pár frissítés
- A Youtube channel már volt, de ez összevonva, a teljes céghez kapcsolódó videókat listázza...
- Beregeltem a ping.fm-be, amit már egy angol nyelvű WP alapú oldallal sikeresen használok. Ez tudna frissíteni több, mint 100 Social oldalt, de kétségeim vannak, hogy érdemes-e egyáltalán így kezelni őket... :(
Amit még tervezek:
- Bookmarkolási gomb elhelyezés a webshopokban
- FB, Twitter, stb. "Jelölj be", "Kövess" elhelyezése a webshopokban
Kérdéseim:
- tudtok-e FB-n olyan módot, amivel közvetlenül a Fan Site-ra tudok ügyfeleket meghívni?
- hogy lene érdemes időzíteni az információk kikerülését (van, ami menne a webshopokba hírként, de sok apróság csak a hálózatokra kerülne)
- Megvalósítható-e az az elv, hogy az Ügyfeleket, Vásárlókat a vásárlás után megkeresem pl. FB-n és ott próbálom informálni az akciókról, kedvezményekről, hogy folyamatos legyen az utógondozás (ne kelljen telefonálgatni)?
Ahogy a fentiekből is látjátok, szeretek listákban összerendezni minden fontos dolgot, lépést, de valahogy mégsem látom át. Van valakinek ilyen jellegű tapasztalata?
re: Social Media - Stratégia beillesztése a céges marketingbe
Egy kis fejlesztéssel a webshopjaidhoz olyat meg tudnál valósítani, hogy az új termékeket kitolja Twitterre, így 1-2 dolgot tudnál automatizálni.
A 3. kérdésedre én olyan választ adnék, hogy érdemes FB-n keresztül megkeresed vásárlás után az ügyfeleidet, majd ott tartod velük a kapcsolatot.
re: Social Media - Stratégia beillesztése a céges marketingbe
Köszönöm tlsoft! A twitteren még nem sokat gondolkodtam, a 140 karakter miatt elég tömör infókat kellene ott közölni, ami valóban lehet új termék infó. Hogy ezt hogyan tudom automatizálni az már más kérdés, de lehet, hogy első körben szépen manuálisan fogom kezdeni.
Abban vagyok még bizonytalan - de nagyon - hogy a bookmarking (digg, stb) vagy a FB, Twitter legyen a kiemeltebb út, melyik hozhat több eredmáényt? A SEO résznek sem ártana 1-2 jó kis link, de az FB,Twitter nyújtotta kapcsolattartást erősebb kényszernek érzem (most csak hírlevél van, de annak ismerjük a hatékonyságát).
re: Social Media - Stratégia beillesztése a céges marketingbe
Először is szerintem azt kellene kieszelni, hogy mi számodra a kívánt eredmény. Még több látogató vagy még több vásárló.
Magyarországon a Twittert még nem igazán használja az átlag user. Használják a hazai wannabe sztárocskák, hogy meglegyen a napi szereplés illetve használja egy sokkalta értékesebb réteg, amit bloggerek, webmesterek és egyéb a weben élő és lélegző felhasználók alkotnak. Utóbbi csoportba szerintem van jópár zenekar is és azoknak a követői - akik között bizonyára sok a szakmabeli - ezért a Twitteren őket kellene valahogy célba venni. Egyelőre azt ne várd, hogy jelentős forgalmad lesz a Twitter felől max. ha felkapják valamelyik tartalmadat.
A FB viszont már a tömegek játszótere, ott a nagyszámokra kell utazni.
Véleményem szerint egy ilyen kis réteget megmozgató webshop esetében jobb lenne, ha inkább blogolásra fordítanád az időt.
re: Social Media - Stratégia beillesztése a céges marketingbe
Köszönöm Szabi, érdekes gondolatokat vetettél fel...
Eddig elsősorban az aftersales tevékenység hatékonyságának növelésére gondoltam a Twitter, FB esetében: ne kelljen minden vásárlót 2 havonta felhívni azért, hogy törzsvásárló legyen, ismét emlékezzen ránk.
Önmagában az új látogatók, vásárlók szerzése megoldott AdWords/SEO eszközökkel, de ugye amit az ember megszerzett, azt érdemes - és takarékos - lenne meg is tartani...
re: Social Media - Stratégia beillesztése a céges marketingbe
Idézet:
Epox eredeti hozzászólása
ne kelljen minden vásárlót 2 havonta felhívni azért, hogy törzsvásárló legyen, ismét emlékezzen ránk.
Akkor én a Twitteren csinálnék egy olyat, hogy twitter.com/mikrofonok vagy twitter.com/hangtechnika és azon nyomatnám a termékek promóit. A kapcsolattartás/tájékoztatás céljából pedig maradna az FB, Iwiw. Ezeken sokkal könnyebb beazonosítani az ügyfeleket. A Twitterl sztem inkább a közlés, mint kapcsolattartás eszköze.
re: Social Media - Stratégia beillesztése a céges marketingbe
Aha... Rendben, ez lesz a kezdő stratégia. És majd beszámolok a sikerekről...
1. beszámoló: az eddigi vásárlókat elkezdtem jelölgetni FB-n. Szinte mindenki elfogadta a jelölést (kb 95%). Sajna a Fan Site-ra közvetlenül nem tudok embereket hívni, így először saját ismerőnek kell jelölnöm, hogy aztán meghívhassam rajongónak.
re: Social Media - Stratégia beillesztése a céges marketingbe
Csinálj még hozzá egy friendfeed oldalt, ami összefogja a tevékenységeidet.
re: Social Media - Stratégia beillesztése a céges marketingbe
Szia tillz!
El tudnád mondani, mit tudok csinálni a Freiendfeed-el? Az FB és Twitter tud ide post-olni, vagy fordítva? Valami olyat írt, hogy el lehet helyezni ezt a weboldal(ak)on... de erre az FB-n is van lehetőség... miért jobb ez?
Előre is nagyon köszönöm, hogy segítesz megérteni a kapcsolatot és jó felhasználási módot!