Közösségi hálózat hatékonyan és eredményesen
Azt hiszem vagyunk itt néhányan, :-) akik szeretnék a weboldaluk látogatottságát megnövelni, pontosabban oda sok fizető ügyfelet hozni. Megtaláljuk a jó kulcsszavakat, optimalizáljuk az oldalt és a linképítés is zajlik, de szeretnénk az egészet a közösségi hálóról is megtámogatni.
Mivel a célunk a fizető ügyfél és nem csak a "neten lógás", és korlátozott időnk jut erre, ezért a lehető leghatékonyabbnak kell lenni ezen területen.
Ez a szekció a seo.fórumon erről a témáról szól, de nagyon jó lenne összegezni a legfontosabb tudnivalókat, tapasztalatokat, hogy egy topicban benne legyenek az alapok, a legfontosabb tudnivalók.
Blog
Tegyük fel, hogy az embereket érdeklő, érdekes és hasznos témáim vannak, amikről szépen tudok írni, így képes vagyok egy értelmes szakmai blogot működtetni, és azt folytatni is fogom hosszabb időn keresztül.
Mindezt azzal a tudattal, hogy nem csak írok "valami kulcsszavas szöveget", hanem az olvasóknak hasznos információt szeretnék adni.
A kérdés az, hogy mi az előnyösebb, a saját oldalamon egy blog részt kialakítani vagy pedig létrehozni egy accountot a blogger vagy más oldalakon?
Van-e arról tapasztalat, hogy melyik oldalt előnyösebb választani: pl. blog.hu, blogger, blogol, freeblog, stb ?
Mi az a gyakoriság, amit érdemes megcélozni, amit hosszabb távon érdekes témákkal fenn lehet tartani (pl. heti 2 új írás), hogy a Google és az olvasók számára "képben legyünk"?
Facebook
Nem ezen múlik egy üzlet sikere, de előnyösebb ott lenni, mint lemaradni róla, de ha már időt és energiát fektetünk a jelenlétbe, akkor azt érdemes eredményesen csinálni.
Tudjuk, hogy más formát, tartalmat és stílust igényel itt a megjelenés, de mit érdemes róla tudni, hogyan lehet itt eredményesnek lenni? Pl. rövidebb, könnyedebb stílusú szövegekkel, sok képpel, ... ?
Milyen előnyei lehetnek SEO szempontból a FB oldalunknak és hogyan lehet annak hatását megnövelni?
Tudom, hogy ez egy nagy téma, de néhány hasznos tudnivalót jó lenne erről is ide gyűjteni.
Twitter, tumblr, iwiw, stb
A több jobb? Megéri-e a befektetett idő, hogy időnként twitteljünk, vagy más oldalakon is megjelenjen pl. a blog témánk átírt szövege? Pl. a tumblr oldalon fenn lenne a blogunk tartalmának rövid, "étvágygerjesztő" kivonata, így onnan is látogatókat, linkeket kaphatunk?
Melyek az "erősebb" oldalak (SEO, olvasottság, ...), ahol érdemes fenn lenni?
Egyéb
A közösségi hálón nem a tartalom a legfontosabb, hanem fontos tényező a "körítés" is, tehát mennyi ismerősünk van, milyen stílusban írunk, mihez és milyen gyakran szólunk hozzá, stb, mert ez is befolyásolja a sikert.
Erről is érdemes volna összegyűjteni a hasznos ötleteket, tapasztalatokat.
Köszönöm!
re: Közösségi hálózat hatékonyan és eredményesen
Idézet:
Luigi eredeti hozzászólása
Blog
A kérdés az, hogy mi az előnyösebb, a saját oldalamon egy blog részt kialakítani vagy pedig létrehozni egy accountot a blogger vagy más oldalakon?
Van-e arról tapasztalat, hogy melyik oldalt előnyösebb választani: pl. blog.hu, blogger, blogol, freeblog, stb ?
Mi az a gyakoriság, amit érdemes megcélozni, amit hosszabb távon érdekes témákkal fenn lehet tartani (pl. heti 2 új írás), hogy a Google és az olvasók számára "képben legyünk"?
Én a saját oldalt preferálom. Ha valakinek nagyon sok ideje és energiája van, akkor fenntarthat még mellette egy blog.hu vagy hasonló oldalt is, ahol mondjuk más szövegezéssel, egy részletet közöl a saját cikkéből és elhelyez benne egy hivatkozást az oldalára. Az ilyen blog.hu féle oldalak felett eljárt az idő. Természetesen vannak sikeres oldalak (pl.: homár, mondjuk azt a botrány viszi előre) közöttük jócskán, de most már nem igazán érdemes belevágni főleg, hogy a legjobb aldomianek már évek óta foglaltak.
Heti 1-2 cikk publikálása teljesen megfelelő. A lényeg a folytonosságon van. Ne maradjon ki mondjuk 2-3 hónap. Szépen el kell osztani a cikkek időzítését.
Idézet:
Luigi eredeti hozzászólása
Facebook
Tudjuk, hogy más formát, tartalmat és stílust igényel itt a megjelenés, de mit érdemes róla tudni, hogyan lehet itt eredményesnek lenni? Pl. rövidebb, könnyedebb stílusú szövegekkel, sok képpel, ... ?
Milyen előnyei lehetnek SEO szempontból a FB oldalunknak és hogyan lehet annak hatását megnövelni?
Tudom, hogy ez egy nagy téma, de néhány hasznos tudnivalót jó lenne erről is ide gyűjteni.
A Facebook rajongói oldal linkjeit látja a Webmestereszközök, már ez egy jó pont. A Facebook hasznát sokan többféleképpen látják. Én speciel a pesszimisták közé tartozom, nem bízom benne. Egy egyedi oldalt egy iframe alkalmazással azért mindenképpen érdemes csinálni. A lényeg itt is a megosztáson van. A Facebook üzenőfalát időközönként új információkkal kell ellátni, ami lehet akár egy feltöltött fényképalbum is. Valamint érdemes a Twitter alkalmazását beüzemelni, amivel automatikusan a megosztott információ átkerül a Twitter üzenőfalára is. Az összekapcsolás mindkét írányba oda-vissza működik.
Idézet:
Luigi eredeti hozzászólása
Twitter, tumblr, iwiw, stb
A több jobb? Megéri-e a befektetett idő, hogy időnként twitteljünk, vagy más oldalakon is megjelenjen pl. a blog témánk átírt szövege? Pl. a tumblr oldalon fenn lenne a blogunk tartalmának rövid, "étvágygerjesztő" kivonata, így onnan is látogatókat, linkeket kaphatunk?
Melyek az "erősebb" oldalak (SEO, olvasottság, ...), ahol érdemes fenn lenni?
Én ezekbe sok energiát nem ölök. Természetesen minden oldalamnak van külön Twitter accountja. Azon csak megcsinálom a kötelezőt (adatok kitöltése, egyedi háttérkép, kategóriák létrehozása a listához), és összekötöm egy pluginnal a WordPress oldalammal. Ezen kívül a Facebook oldalam és a Twitter üzenőfala között kapcsolatot teremtek, hogy egyik-másikra a megosztott adatok átmenjenek. Az Iwiw-el és a Thumbr-al személy szerint nem foglalkozok.
Idézet:
Luigi eredeti hozzászólása
Egyéb
A közösségi hálón nem a tartalom a legfontosabb, hanem fontos tényező a "körítés" is, tehát mennyi ismerősünk van, milyen stílusban írunk, mihez és milyen gyakran szólunk hozzá, stb, mert ez is befolyásolja a sikert.
Én speciel az utazási portálomat akarom a közeljövőben a Flickr és a Youtube oldalán népszerűsíteni. A tapasztalataimat mindenképpen majd megosztom.
Üdv,
re: Közösségi hálózat hatékonyan és eredményesen
A YouTube-bal kapcsolatban egy megjegyzésem lenne, hátha valakinek segít. Érdemes gondolkodni a használatán, de én nem erőltetném: igényes, tartalmas és valóban releváns videoanyagok készítése mindig erőforrásigényes. Nálunk legalább három ember kell egy videoriporthoz (riporter, operatőr, narráció, de ehhez jöhet még a vágás és egyéb feladatok, például rejtett kamerás munkák), tehát drága, lassan készül és nem hoz be pénzt.
Én elkövettem egy hibát, pontosabban nem értékelem hibának, de jobb ezt előre mérlegelni: mivel csak járulékos haszna volt oknyomozó filmeket forgatni (a portál nevét tolja), de az árát aligha hozza vissza, ezért igyekeztünk a videólejátszóban is hirdetéseket megjeleníteni. Ezt akként lehetett megoldani, hogy egy videolejátszó lelopta az általunk föltöltött flasht a YouTube-ról, a lejátszóban pedig megjelenhetett diszkrét reklám. A hátránya, hogy így a nézettséget a YouTube nem számolta, és egyáltalán nem hitelességnövelő 200-300 nézettségű videókkal rendelkező fiókot üzemeltetni. Érdemes tehát (ha fontos a nézőszám mint mérőeszköz) rendes beágyazással a dolgozni.
Még egy dolog: mivel a Google megjelenít az organikus találatok között videotalálatokat is, nagyon is jó lehet releváns videót készíteni, szerintem ezek komoly értékkel bírnak (szívesebben kattintanak képillusztrált találatra). Mi a Vimeóra is föltoltuk a videókat, volt értelme, de kisebb, speciális témájú portáloknál a YouTube elégnek tűnik. A releváns videós ajánlat miatt itt kapod a legtöbb lehetséges ingyen reklámot. Rendesebb méretű közösségnél a Facebookon is érdemes gyűjteni a videókat (ha több van), ha már küzdött velük az ember.
A hozzászólásokat akkor érdemes bekapcsolva hagyni, ha kérsz róluk e-mail értesítőt, és tudod figyelni, hogy nem gyalázzák-e éppen az oldalad.
re: Közösségi hálózat hatékonyan és eredményesen
a közösségi média relatív nagy időt és energiát igényel, cserébe igen kicsi a mérhető haszna
érdemes alaposan mérlegelni, hogy megéri-e ilyesmire áldozni
ha eldöntötted, hogy belevágsz ebbe, akkor érdemes legalább 3 hónapot rászánni, mert annak végképp nincs értelme, hogy belerakod az időt írsz egy rakat cikket, nem történik semmi és 3 hét után befejezed
bár a külföldi szakirodalom nagyon ajánlja a sm -et, ne felejtsük, hogy angol nyelven több nagyságrenddel nagyobb az érdeklődők száma, több a pénzük, jobban bíznak az internetben és többen használják a sm -et
re: Közösségi hálózat hatékonyan és eredményesen
Idézet:
repjegyutazas eredeti hozzászólása
Én a saját oldalt preferálom. Ha valakinek nagyon sok ideje és energiája van, akkor fenntarthat még mellette egy blog.hu vagy hasonló oldalt is, ahol mondjuk más szövegezéssel, egy részletet közöl a saját cikkéből és elhelyez benne egy hivatkozást az oldalára. Az ilyen blog.hu féle oldalak felett eljárt az idő.
És a külső blog oldalról érkező releváns linkek milyen erősek? Talán nem akkora nagy munka átírni-lerövidíteni azt a kész szöveget, ami a weboldalam blogján fenn van, és így kaphatok egy + "jó" linket egy jó helyről.
A kérdés: SEO szempontból vajon megéri-e ez a plusz munka, és ha igen, akkor van-e különbség pl. a blog.hu és blogger.com (vagy más oldalak) között?
Idézet:
repjegyutazas eredeti hozzászólása
A Facebook rajongói oldal linkjeit látja a Webmestereszközök, már ez egy jó pont. A Facebook hasznát sokan többféleképpen látják. Én speciel a pesszimisták közé tartozom, nem bízom benne. ...
A Facebook üzenőfalát időközönként új információkkal kell ellátni, ami lehet akár egy feltöltött fényképalbum is. Valamint érdemes a Twitter alkalmazását beüzemelni, amivel automatikusan a megosztott információ átkerül a Twitter üzenőfalára is. Az összekapcsolás mindkét írányba oda-vissza működik.
Természetesen minden oldalamnak van külön Twitter accountja. Azon csak megcsinálom a kötelezőt (adatok kitöltése, egyedi háttérkép, kategóriák létrehozása a listához), és összekötöm egy pluginnal a WordPress oldalammal. Ezen kívül a Facebook oldalam és a Twitter üzenőfala között kapcsolatot teremtek, hogy egyik-másikra a megosztott adatok átmenjenek.
Esetleg végeztél-e erre tesztet, mérhető-e ennek a munkának (pl. twittelés) az eredménye SEO oldalról, több látogató, jobb helyezés?
Reálisan nézve, nem gondolom, hogy akkora tömegek akarják követni, amit majd írni fogok, de SEO szempontjából legalább érezhető-e a munka hatása?
"Egy egyedi oldalt egy iframe alkalmazással azért mindenképpen érdemes csinálni."
Te milyen iframe alkalmazásnak látod értemét, hasznát?
Idézet:
repjegyutazas eredeti hozzászólása
Én speciel az utazási portálomat akarom a közeljövőben a Flickr és a Youtube oldalán népszerűsíteni. A tapasztalataimat mindenképpen majd megosztom.
Köszönöm, arról is szívesen olvasnék. :-)
re: Közösségi hálózat hatékonyan és eredményesen
Idézet:
gazda eredeti hozzászólása
a közösségi média relatív nagy időt és energiát igényel, cserébe igen kicsi a mérhető haszna
érdemes alaposan mérlegelni, hogy megéri-e ilyesmire áldozni
bár a külföldi szakirodalom nagyon ajánlja a sm -et, ne felejtsük, hogy angol nyelven több nagyságrenddel nagyobb az érdeklődők száma, több a pénzük, jobban bíznak az internetben és többen használják a sm -et
Maximálisan egyetértek, de csak a SEO oldaláról, előnyéről van-e tapasztalatod? Dob-e az vmit a Google szerint a weboldalamon, ha FB-ről és küldő blog oldalakról is folyamatosan jönnek rá releváns linkek?
Egyébként az SM alatt social media-t érted, ugye? :-)
re: Közösségi hálózat hatékonyan és eredményesen
Idézet:
S. Zoltán eredeti hozzászólása
Még egy dolog: mivel a Google megjelenít az organikus találatok között videotalálatokat is, nagyon is jó lehet releváns videót készíteni, szerintem ezek komoly értékkel bírnak (szívesebben kattintanak képillusztrált találatra). Mi a Vimeóra is föltoltuk a videókat, volt értelme, de kisebb, speciális témájú portáloknál a YouTube elégnek tűnik. A releváns videós ajánlat miatt itt kapod a legtöbb lehetséges ingyen reklámot. Rendesebb méretű közösségnél a Facebookon is érdemes gyűjteni a videókat (ha több van), ha már küzdött velük az ember.
Youtube-ra videókat a babaúszás témájú weboldalam kapcsán töltöttem fel, de annak csak annyi haszna van, hogy a weboldalon videók nézhetők, nagy látogatottságot azok nem hoznak.
Egy másik oldalamnál népszerűbb témáról voltak fenn videók, és azok meg is jelentek a Google találatai között.
Minkét weboldalnál már előtte is készen voltak a videó anyagok, de csak emiatt elkészíteni, nem érte volna meg őket, ezért az eddigi kevéske ilyen tapasztalatom alapján ez a módszer nem tűnik túl hatékonynak.
És mi a helyzet Flickr és más képmegosztókra feltöltött képekkel? A fotókkal kevesebb a munka, mint a videóval, de annak vajon van-e haszna SEO szempontból? Van eről vkinek tapasztalata?
re: Közösségi hálózat hatékonyan és eredményesen
Idézet:
Luigi eredeti hozzászólása
Maximálisan egyetértek, de csak a SEO oldaláról, előnyéről van-e tapasztalatod? Dob-e az vmit a Google szerint a weboldalamon, ha FB-ről és küldő blog oldalakról is folyamatosan jönnek rá releváns linkek?
A kereső is szajkózza, a közösségi oldalakon való népszerűsítést, ezért amondó vagyok legalább egy weboldalnak egy Facebook oldal kialakítását be kell vállalni, de nem árt mellé egy Twitter is. Ezen két weboldalának üzenőfalán lévő kattintások aránya a borzalmas kategóriát súrolja, az egy dolog, hogy nyomnak rá egy Tetszik-et. De talán ezzel mindenki tisztában is van. Ahogy szoktam mondani, ezek a szükséges rosszak. De hát ez van, haladni kell a korral.
Idézet:
Luigi eredeti hozzászólása
És a külső blog oldalról érkező releváns linkek milyen erősek? Talán nem akkora nagy munka átírni-lerövidíteni azt a kész szöveget, ami a weboldalam blogján fenn van, és így kaphatok egy + "jó" linket egy jó helyről.
A kérdés: SEO szempontból vajon megéri-e ez a plusz munka, és ha igen, akkor van-e különbség pl. a blog.hu és blogger.com (vagy más oldalak) között?
Ilyen külsős blogszolgáltatoknál nem üzemeltetek blogot, és nem is szándékozik indítani. Rossz hatása ugye bár nem lehet, a kérdés csak az, ahogyan te is felvetetted, hogy megéri-e a pluszmunka. Az persze nem nagy ügy, hogy már a kész cikkedet átalakítsad és azt egy rövidebb átalakított formában publikáld rajta, hanem a további népszerűsítés az, ami az időt rabolja. Hogy van-e a blogszolgáltatók között különbség azt nem tudom, de tény, hogy némelyik blog.hu (Index csoport) elég jól tud szerepelni. Mondjuk ez téma függő, egy lerágott csonttal semmire se mész, de ha mondjuk a zöld energiáról kezdesz írogatni, az még nagyon is felfuthat.
Idézet:
Luigi eredeti hozzászólása
Esetleg végeztél-e erre tesztet, mérhető-e ennek a munkának (pl. twittelés) az eredménye SEO oldalról, több látogató, jobb helyezés?
Reálisan nézve, nem gondolom, hogy akkora tömegek akarják követni, amit majd írni fogok, de SEO szempontjából legalább érezhető-e a munka hatása?
Végeztem méréseket, pontosan csak nézegettem, és elképesztően rossz eredmények jöttek ki. Nem csak a Twitter oldaláról, hanem a Facebook és hasonlókról is. Sok energiát beleöltem a legelején, hogy kitapasztaljam őket, olvasgattam, próbálkoztam, értelme semmi nem volt. Azóta az összes ilyen oldalt fenntartásokkal kezelem, és csak megcsinálom a kötelező beállításokat és kész. Azt azért hozzá kell tennem, hogy oldalaim és az általam kezelt oldalak célközönsége nem a tizenévesek.
Idézet:
Luigi eredeti hozzászólása
"Egy egyedi oldalt egy iframe alkalmazással azért mindenképpen érdemes csinálni."
Te milyen iframe alkalmazásnak látod értemét, hasznát?
Ha a Facebook keresőjét használod, akkor kidob jópár ilyen ingyenes alkalmazást. Ennek értelme annyi, hogy egyedi érkező oldalt csinálsz, és akkor a látogatók nem az alap üzenőfalra érkeznek, hanem egyből egy hírlevél feliratkozásra, akár egy szállás keresőre, vagy éppen csak egy szép képre.
Idézet:
Luigi eredeti hozzászólása
Én speciel az utazási portálomat akarom a közeljövőben a Flickr és a Youtube oldalán népszerűsíteni. A tapasztalataimat mindenképpen majd megosztom.
A Flickr-et csak én is most fogom kipróbálni. Haszna olyan sok nem igazán lesz mivel tudtommal a Google nem dobja a képes találatok között a Flickr képeit. Szándékozok HDR képeket felrakni vízjelekkel. Ezek népszerűségét nem igazán lehet mérni. Haszna ott lehet talán, hogy ha valakinek tetszenek akkor lehet rákattolnak az adatlapra, ahol megtalálhatják a weboldalt.
Üdv,
re: Közösségi hálózat hatékonyan és eredményesen
Idézet:
gazda eredeti hozzászólása
a közösségi média relatív nagy időt és energiát igényel, cserébe igen kicsi a mérhető haszna
érdemes alaposan mérlegelni, hogy megéri-e ilyesmire áldozni
Valóban komoly munka, nem lehet rábízni a junior marketingesre, hogy majd szabadidejében csinálja, de nagyon is van értelme. Konkrétan az egyik oldalunkat a Facebook tartja életben, de egyébként is van mérhető eredménye (annyi látogatót lehet behozni egy nem lájkgyűjtő, hanem valódi tartalommal bíró oldalra Facebookról, mint Google-ből!).
Más kérdés, hogy ehhez kell community manager, de a legtöbb helyen egészen más feladatokat kell elvégeznem, mert azokra sincs még ember, így valóban csak a sokadik a listában a jó SMO-jelenlét. De itthon is van értelme komoly, nagyobb projecteknél.
re: Közösségi hálózat hatékonyan és eredményesen
Idézet:
Luigi eredeti hozzászólása
Maximálisan egyetértek, de csak a SEO oldaláról, előnyéről van-e tapasztalatod? Dob-e az vmit a Google szerint a weboldalamon, ha FB-ről és küldő blog oldalakról is folyamatosan jönnek rá releváns linkek?
Egyébként az SM alatt social media-t érted, ugye? :-)
SM = social media
a témában amiben nyomulok, viszonylag értelmetlen az SM, jószerivel nem érdekelte a twitter és fb követőket amit kipostoltam - szinte bármilyen más munkával több látogatóhoz jutok, mint SM-el
a twitter linkek elvileg igen erősen nyomnak a latban, feltéve hogy magas az authorityja a twitter felhasználódnak, sokan retweetelik - magyarországon ezt el is felejtheted, kevesen twittereznek -> kevesen követnek -> alacsony rangú lesz a usered, alig kapsz (ha kapsz) retweetet