Jó sok meta tagot volt szerencsém ezidáig összeállítani, és kgc kérésének megfelelően megpróbálom azokat összegyűjteni, amiket érdemes használni.
A title tag információt ad a látogatóknak és a keresőrobotoknak egyaránt az adott oldal tartalmáról. A kulcsszókutatás során a legértékesebb szavakból próbálj meg egy kifejezést formálni a kezdőlapon. Természetesen ez verseny függő, de törekedj 3 szónál nem hoszabb cím írására, mert minden egyes szóval a korábbiak relatív súlyából faragsz.Idézet:
<title>Lap címe</title>
Fontos, hogy minden oldaladnak egyedi címe legyen, ezzel tartva őket a Google fő indexében.
A decription tagot én a title tag bővebb verziójának tartom. Pár kulcsszóval érdemes megtoldani a title tag-ot és egy egész -marketing szempontból is átgondolt- mondattá formálni. Azért fontos a marketinges megközelítés, hiszen gyakran visszaköszön a description tag tartalma a keresési találatoknál.Idézet:
<meta name="Description" content="Oldalad leírása egy mondatban" />
A keyword meta tagba általában 6 szónál kevesebbet írok, vesszővel elválasztva. Nagyon fontos, hogy csak olyan szavak kerüljenek bele, amelyek a tartalomban is előfordulnak, mert az algoritmusok nagyon okosak, és nagyon nem mindegy az, hogy hogyan építjük fel a márkánkat a szemükben. A description és a keyword tagok is tartalomhoz illesztettek legyenek, minden egyes lapon egyediek.Idézet:
<meta name="keywords" content="kulcsszavaid" />
Bár meggyőződésem szerint a robotok képesek felismerni egy honlap nyelvét, ezzel nem árthatunk. Fontosabb szerepet akkor játszik, ha egy konkrét ország lakosainak szánjuk a honlapunkat. Minden lokális kereső pl. (google.de, google.com) eltérően rangsorolja a lapokat, és a language meta tag szolgál egy adott országhoz kötődő relevancia erősítésére.Idézet:
<meta name="language" content="hu" />
Ebből leginkább a karakter kódolásra utaló információ lehet érdekes. Nem baj, ha tudatjuk a robotokkal, hogy melyik szemüvegüket vegyék fel.Idézet:
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-2">
Egy-két gondolat még a végére:
- a meta tagok záró eleme lehet >, illetve /> is a deklarált html nyelvnek megfelelően,
- meta robotot csak akkor használj, ha valamit el akarsz rejteni az indexelés elől, vagy nem szeretnéd, hogy a robotok kövessék a linkeidet,
- lehetőleg kerüljétek a szuper meta tag generáló alkalmazásokat. Elég durva esetekkel volt már szerencsém találkozni, mert a nofollow,noindex alapbeállításban nem olyan ritka.
Várom a kiegészítéseiteket:)