-
Szövegírás tippek
Szövegírás tippek
Néhány topicban kérdezgették, hogy mitől jó egy szövegírás, mitől hatékony igazán, kell-e mérni benne egyáltalán a kulcsszósűrűséget?
Gondoltam ezért nyitok neki egy külön topicot, ahol a saját tapasztalatomat leírom, és azt hogy én milyen eljárásokat alkalmazok.
A legfontosabb talán, hogy a Szövegírás ne menjen át görcsös akarásba. Még ha kényszerből írunk (nem éppen a hobbink), akkor se. Én személy szerint kulcsszósűrűséget sohasem mérek (előfordulási arány) a cikkekben, viszont a Webmestereszközökben az oldalon való előfordulását természetesen mindig figyelem.
Tippek a szövegíráshoz:
- kutatómunka, konkurenciaelemzés
Nézzük meg a konkurenciát, mit írt az adott témáról előttünk, és nézzük meg azt, hogyan tálalta. Vizsgáljuk meg, mit hagyhatott ki belőle.
- információgyűjtés, képek keresése
Gyűjtsünk plusz információkat, amit mondjuk a konkurencia nem tüntetett fel (lehet ez GPS koordináták vagy éppen a legaktuálisabb belépőjegy árak egy múzeumba). Keressünk hozzá lehetőleg nem jogvédett képeket, majd ezeket a képeket jelentessük is meg a cikkben, a kép adatait (alt, title) is feltüntetve. Sokan félreértik a képek jelentőségét, és azért nem tesznek mert azt hiszik, hogy az csak a kereső Képek menüpontja alatt szerepelhet.
- a cikk címének kiválasztása
A cikk címét jól válasszuk meg. A kulcsszó lehetőleg szerepeljen benne, mondjuk az első felében, ami egy keresőbarát url kialakításakor, fontos tényező lehet. Ha van módunk, akkor az url-ből távolítsuk el a salangot, a kötőszavakat például.
- egyedi szöveg, kulcsszavak, tagolások, helyesírás
Írjunk egyedi szöveget. Ha esetleg megkapott anyagból dolgozunk, ami már máshol is szerepel, akkor a szövegezést variáljuk át benne. A kulcsszavak természetesen szerepeljenek benne, ne mindegyik 5. szó legyen az. A kulcsszavak esetében használjuk azok többesszámos, és egyéb formáit. Ha a cikk hosszú, akkor tagoljuk az átláthatóság kedvéért, ha felsorolást is tartalmaz, akkor azt valamilyen formában (rendezett és rendezetlen lista és hasonlók) rendezzük. A helyesírásra kiemelt hangsúlyt fektessünk, használjunk a cikk megírásához valamilyen szövegszerkesztőt. A cikket viszont ne a szövegszerkesztőből másoljuk be, hanem mondjuk egy editor programból.
Alkalmazzunk címsorokat (H1-H6). Ne túlozzuk el azért a használatukat. Vegyük úgy őket, mint a fogalmazásban a bekezdéseket, amik kiemelésként funkcionálnak. A kulcsszó is szerepeljen lehetőleg a címsoros kiemelésben. A H1 kiemelés elméletileg nagyobb jelentőséggel bír, mint a többi.
A szövegben használjunk kiemeléseket (félkövér, dőlt, aláhúzást lehetőleg ne mert az könnyen összetéveszthető a linkkel), de ezeket is csak természetesen, hogy ne szúrja a szemet. Ne csak a kulcsszót emeljük ki a szövegben lehetőleg.
Ha van rá módunk, akkor a cikket lássuk el címkékkel (4-6 bőven elegendő).
Ha van rá módunk (nem másnak írjuk a cikket), akkor a cikkbe rakjunk belső linkeket, amik mutathatnak oldalakra, kategóriákra, vagy éppen más cikkekre is. Itt is érdemes a természetességet szem előtt tartani. A szöveg terjedelme határozhatja meg a belső linkek számát is. A belső linkeken lehetőleg legyen buborékszöveg (title) is.
Írjunk egyedi meta leírást (title, description, keywords) a cikkhez, ha lehet akkor a kulcsszót többször szerepeltessük benne. A keywords megadását sokan feleslegesnek tartják, de szerintem az a plusz 1 perc annak kitöltéséhez nem eget rengető.
Osszuk meg a legnépszerűbb közösségi oldalak üzenőfalán a cikket. De ez már az utómunkálatok egyike.
Utóirat:
A szövegírás hatékonysága természetesen a további munkálatoktól is függ. Milyen oldalakra kerül ki, külső linkként milyen horgonyszöveggel (anchor text) szerepel és a többi. Viszont egy jól megírt szöveg akár még linképítés nélkül is jól szerepelhet a keresőkben.
-
re: Szövegírás tippek
Konkrét karakterszámot nem írok, mert az a témától is függ.
De:
Ha honlapod koncepciója és a cikk tartalma engedi, akkor egy hosszabb cikket inkább darabolj fel és különálló cikkenként publikáld, akár sorozatként.
Példa:
Egyik oldalamon van például egy 30ezer karakteres cikk, de ennek az egy cikknek az átírásával csináltam egy önálló kerek weboldalt is több, 1000-1500 karakteres cikkel. Gondolom nem kell a SEO fórumon magyarázni ennek előnyét :)
-
re: Szövegírás tippek
+ A szöveg céljának meghatározása: nagyon fontos, hogy tudjuk, mi a célunk az adott szöveggel. Ha az, hogy rendeljenek tőlünk egy rozsdás talicskát, akkor ebbe az irányba kell terelnie a szövegnek a látogatót. Ha az, hogy minél többen feliratkozzanak a hírlevelünkre, mert majd a következő körben szeretnénk eladni, akkor pedig az, hogy adják meg az email címüket.
-
re: Szövegírás tippek
Köszönöm a leírást, most kezdtem foglalkozni a seo-val, sokat segít :)
-
re: Szövegírás tippek
Ha elég hosszú a szöveg, akkor érdemes lehet tartalomjegyzéket tenni az elejére anchor linkekkel (oldalon belüli ugrás, url-ben: #akarmi). A siteon belüli linkelést is el lehet látni ilyen anchorokkal.
-
re: Szövegírás tippek
Köszi!
Tényleg eléggé hasznos az írásod, szerintem az utómunka (gondolok itt Facebook, Twitter) megléte is nagyon-nagyon fontos - ahogyan írtad is nekünk -, érdemes "dinamikusra" készíteni a közösségi oldalakat, mondjuk naponta többször írni oda.
-
re: Szövegírás tippek
Bocsi hogy ide, de nem akartam topikot nyitni, és azért illik a témába. :)
Azt figyeltem meg, hogy hiába tesz valaki Hx-akármennyibe egy szöveget, vagy hiába ír nagy karakterekkel, ha az nem hangsúlyos a képernyőn, mert a többi szöveg is nagy, vagy vastag. Így az lesz látványos a keresőnek, ami a többihez képest látványos.
Ha az oldalamon árakat is jelenítek meg, sőt alap árat meg akciós árat, akkor vajon az árat a releváns terméknévhez, és az "akciós ár" kifejezéshez képest hogyan kell írnom? Első megközelítésben kisebbnek írnám, de nagyobbnak, mint a folyószöveg.
Szerintetek? :)
Hiszen nem arra keres az ember, hogy "Sanyó Erikszon 999 Ft", hanem hogy "Sanyó Erikszon akciós ár".
-
re: Szövegírás tippek
Jól gondolom, hogy te már az organikus listában, a leírásban szeretnéd látni az árat? Ha jól értem, akkor az egész leírásnak célszerű úgy megjelennie, mint ahogy a meta desc-ben szerepel. Azt meg tudjuk hogyan kell. Viszont így egy külön oldalt kell felhoznod a terméknek, külön meta descriptoinnel, mely tartalmazza az akciós árat.
Ha rosszul értettem, akkor bocsi. Ha van más módszer is, akkor is bocsi. Mindenképp bocsi : D
-
re: Szövegírás tippek
HAL,
köszi, igen, nagyon jól látod, hogy a listázáskori rövid leírás a megjelenítő oldali description lesz. :)
Viszont ha belegondolok, hiába kulcsfontosságú egy akciós ár, az organikus listában a description-ben jobb ha nem szerepel, mert arra úgysem keresnek, hogy "akciós fotonteleportáló kézikészülék 999 Ft-ért", hanem "akciós fotonteleportáló", és ha a description-ből kihagyom az árat, akkor a többi szó értéke nő. (Persze nem sokat.)
Üdv:
kagabor
-
re: Szövegírás tippek
Ugyanakkor egyre jobban szelektálnak a kereső felhasználók a találati listában. Sok oldalon ugyanis nincsenek feltüntetve az árak, vagy rossz usability miatt el vannak dugva. Egyre jobban számít a meta desc jelentősége, és a megfelelő tartalomépítés, illetve a longtail mélylinkek.
Ha nincs gyakori árváltozás (pl valutaárfolyam-ingadozás miatt), akkor simán megérne egy próbát. Vizsgálni kell... A pénz sok munkát megér.