-
Email késések
November 1-től megacp-n lévő presta és woocommerce webshopból a rendelések 8-24 órás késéssl jönnek. (az email értesítések, a webhoban látszanak a rendelések) Ügyfelek is panaszkodnak nem kapnak visszaigazolást. Írtam a tárhelynek semmi hibát nem látnak.
Aztán ma reggelre vártam egy csomagot, nem jött. Felhívtam a céget, ahol mondták, hogy ma reggel kapták csak meg az elmúlt nap rendeléseit. Megnéztem a dns szerint ők nem megacp. Másnak is jelentkezett ez a probléma? Véletlen egybeesés? Egyáltalán mi okozhatja?
-
re: Email késések
Igen komolyan hibának vélem, hogy egy fontos webshop egy ilyen gagyi és nem biztonságos tárhelyszolgáltatónál van. Javaslom a váltást..
Üdv.
-
re: Email késések
1. Milyen levélküldést használ?
1.a, mail()
1.b, SMTP
2. A küldő oldali késés okai
2.a, Óriási mennyiségű emailt dolgoz fel, és nem bírja.
2.b, 1 IP címet használ kifelé, és a különböző szolgáltatók rate limitjeit elérte (freemail.hu 3db/IP/perc, srb. - mindegyik ingyenes email szolgáltatónak van ilyen)
2.c, Nagy mennyiség miatt bünti időt kapott a fogadó oldaltól
2.d, Fogadó oldali hiba, vagy szűrés miatt nem tudja átadni, és nagy újraküldési próbálkozási idő van beállítva
2.e, egyéb technikai beállítás/hiba
3. Fogadó oldali késés okai
3.a, Nagy mennyiségű beérkező levél esetén feltorlódhat a kézbesítés
3.b, disk megtelt a levelezés alatt, és a queue-ban ragadt
3.c, spamszűrésen fennakad, pl. greylist, és lassan küldi újra a küldő szerver
Ezek lehetnek a leggyakoribb okok, de ezeken kívül lehet még pár ok ami miatt "késhet" a levél.