re: Eyetracking, usability
Idézet:
arth2o eredeti hozzászólása
Ma találkoztam ezzel az oldallal, a téma ismerős volt előttem. Nagyon hasznos bejegyzések vannak az oldalon, ezért osztom meg veletek ezt a linket:
XXXX://eye-tracking.hu/
Ti használjátok a gyakorlatban ezeket? Ha igen, mire figyeltek a legjobban?
Mert én amilyen weblapgrafikákkal találkozok manapság, nem igen látom az ilyen irányú elmozdulást.
Jaja, engem érdekel. Egyébként itt a blog szerzőjének postja:
webergonómia
re: Eyetracking, usability
Érdekel engem is, egy ideje követem is őket RSS-en keresztül. Anno sokat "bohóckodtam" click tracking cucokkal (sajnos eye tracking technológia nem állt a rendelkezésemre), igencsak tanulságos volt 1-1 eredmény a lapjaimon (hova kattintanak legtöbbször stb.)
re: Eyetracking, usability
A webkungfut mikor készítettem amellett hogy írtam egy JS, PHP, SQLite alapú kattintás naplózó rendszert, én is kipróbáltam a ClickHeat nevűt.
Cikk a ClickHeat-ról:
XXXX://arth2o.com/blog/clickheat-kattintas-naplozasa
Egy sajátos megvalósítása dolognak (letölthető):
XXXX://opendir.hu/?freedom=/tartalom/jquery/kattintas_naplozasa_jquery,_php5,_sqlite_alapokon
Ez is futott pár napig, de nagyon növesztette az adatbázis fájl méretét, és mivel hajlamos vagyok elfeledkezni ilyenekről :); hamar felfuthat a mérete. Meg a nagytesó nehogy azt gondolja, hogy kattintásra ösztönzök.
A lényeg az, hogy a Clickheat-nak köszönhetően észrevettem, hogy a felhasználók olyan területeket tolnak (kattintgatnak rajta), ahol nincs is link. Hogy ne unatkozzanak a látogatók tettem oda is hivatkozást :).
Szóval hasznos, de az igaz az volna, ha a web-designerek is használnák és ismernék ezeket a technikákat.
Amióta ilyet láttam, azóta betépős vagyok a nagy fejlécképekre, hasznos területek nélkül.
re: Eyetracking, usability
Én úgy látom, hogy manapság az ergonómiai kérdések adnak egy kis ellenszelet SEO-nak.
Az emberek már nem olvassák el rendesen a weboldalakat, hanem csak átfutják őket. Éppen ezért napjaink trendjét meghatározzák a letisztult, tömör és lényegretörő weboldalak. Ugyanakkor SEO-s szempontból ez nem túl előnyös, hiszen kevés lehetőség van a contenttel és a belső linkekkel játszani.
Amugy sztem a fent említett dolgok miatt lettek felkapottak az eye-tracking féle technológiák is újabban.
re: Eyetracking, usability
Ez a clickheat működik? Úgy látom a perl-es feldolgozója nagyon nem akar menni... (php-s ment)
re: Eyetracking, usability
Idézet:
mallee eredeti hozzászólása
Ez a clickheat működik? Úgy látom a perl-es feldolgozója nagyon nem akar menni... (php-s ment)
Szerintem nem kell hozzá perl és még adatbázis sem.
re: Eyetracking, usability
Erre gondoltam perl alatt (mivel perlben írt feldolgozója van):
Idézet:
Avoid loading PHP engine for each tracked click:
Every time a click is logged, PHP engine is loaded. This makes a little load as the script is light, but the server is really slow in send PHP answers compared to static files, as some benchmarks show: Lighttpd/mod_cml - PHP : 150 req/s, Static : 4900 req/s
A solution is to move ClickHeat calls (GET click.php?x=123&y=456) to a static file (GET clickempty.html?x=123&y=456), then parse the logfile of those static calls. This solution is brought to experienced users of Apache/Perl by wat.tv (partage de vidéos, musique et photos)
Use a static file as clickHeatServer:
clickHeatGroup = 'page';
clickHeatServer = '/clickheat/clickempty.html';
initClickHeat();
Then add a special log to your Apache's configuration (you can adapt this part to your needs, using cronolog or similar tool, a dedicated sub domain, etc...):
SetEnvIf Request_URI clickempty.html clickheat
CustomLog "clickheat.%Y-%m-%d-%H" "%r" env=clickheat
Finally you'll have to run the parseClickLogs.pl script included in the downloaded archive (located in /scripts/)
re: Eyetracking, usability
Erre gondolsz? hXXp://sourceforge.net/projects/clickheat/files/
ClickHeat is a visual heatmap of clicks on a HTML page, showing hot and cold click zones. Requires Javascript on the client to track clicks, PHP and GD on the server to log clicks and generate the heatmap.
re: Eyetracking, usability
Idézet:
andrew eredeti hozzászólása
Én úgy látom, hogy manapság az ergonómiai kérdések adnak egy kis ellenszelet SEO-nak.
Az emberek már nem olvassák el rendesen a weboldalakat, hanem csak átfutják őket. Éppen ezért napjaink trendjét meghatározzák a letisztult, tömör és lényegretörő weboldalak. Ugyanakkor SEO-s szempontból ez nem túl előnyös, hiszen kevés lehetőség van a contenttel és a belső linkekkel játszani.
Amugy sztem a fent említett dolgok miatt lettek felkapottak az eye-tracking féle technológiák is újabban.
Igen, a SEO és a usability szempontok néha kicsit szemben állnak egymással, ilyenkor kompromisszumos megoldásokat célszerű keresni.
Ha tele van folyó szöveggel az oldalad, az jó a SEO-nak, de nem jó a látogatónak, mert nem fogja elolvasni.
Ha röviden, tömören fogalmazol, akkor a látogató könnyen átfutja, megtalálja amit keres, de nehezebb a keresőket meggyőzni hogy Hozzád irányítsák a találatokat.
Az eye tracking jó megoldás lehet, de nem a legegyszerűbben, legkönnyebben kivitelezhető.
Az alapvető felhasználói viselkedés jól monitorozható pl. a ClickTale nevű szolgáltatással, ehhez szerver oldalon nem kell semmi, kb. úgy működik mint a Google Analytics, egy mérőkódot kell elhelyezni az oldalon. Monitorozza az egérmozgást, a kattintásokat és még videó szerű lejátszást is csinál a felvett sessionökből.
Ezen felül pedig egy jól megtervezett élő felhasználós használhatósági tesztelés, vagy egy-két split tesztelés is nagyon hatékony eredményeket képes produkálni.