re: Ma ezek a rossz dolgok történtek velem .......
Idézet:
DomainFlotta eredeti hozzászólása
Én azért írtam állomásnak, mert egy gondolkozásbeli váltás szükséges hozzá.
Sok vállalkozónál látom és magamon is tapasztaltam, hogy a fizetett hirdetések egy minőségi ugrást hoznak és egy másfajta vállalkozói gondolkodást igényel.
Sokkal inkább a befektetés és megtérülésben kell gondolkodni, nem abban, hogy kevés pénzem van, de sok időm.
Amennyiben nulla / kis büdzsével indult valaki - valóban az ingyenesség a fő fókusz. Sokan még vaskosabb tárcával sem tudják elengedni azt a gondolatot, hogy a "reklám rossz", és "csak akkor jó valami, ha én csinálom".
Idézet:
DomainFlotta eredeti hozzászólása
Amúgy ma már azt látom, hogy a seo nem DIY. Régebben sokkal inkább az volt.
Valóban sokkal kevésbé. Szerintem nem is annyira a Google, hanem a sokkal erősebb verseny és érettebb / fejlettebb internet miatt. Ahol nincs verseny, DIY SEO-val is lehet még hasítani :)
Idézet:
DomainFlotta eredeti hozzászólása
A fő problémám vele, hogy nem én kontrolálom. Nem tudom eldönteni, hogy mennyi és milyen látogató érkezzen az oldalamra és mikorra.
Mivel nem tudom irányítani, így nincs lehetőségem tervezni vele. Nem tudom használni határidős kampányoknál és nem tudok vele terméket sem tesztelni.
Lehet évekig ki sem derül, hogy rossz az irány, csak azt látom, hogy sok a látogató, de nincs vásárlás.
Véleményem szerint a SEO kb. az egyetlen csatorna, ami leginkább rákényszerít a hosszú távú és stratégiai gondolkodásra. Emellett erősen jutalmazza a minőségi webes jelenlétet. Ezeket mind Te kontrollálod és mind gyülömcsöző a vállalkozás számára.
Ettől függetlenül lehet, hogy egy darab látogatót nem kapsz a Google-től - kevésbé tervezhető és kockázatosabb. De ha sikeres a kampány, akkor lehet hogy évekig meg se kell piszkálni és hozza a profitot külön reklámköltség nélkül.
re: Ma ezek a rossz dolgok történtek velem .......
Idézet:
Baross Ferenc eredeti hozzászólása
Valóban sokkal kevésbé. Szerintem nem is annyira a Google, hanem a sokkal erősebb verseny és érettebb / fejlettebb internet miatt. Ahol nincs verseny, DIY SEO-val is lehet még hasítani :)
Ebben teljesen igazat adok. Ha én választom ki, hogy mibe ugrok bele, mert ott kicsi a SEO verseny akkor ez tökéletes. Ha abból akarok megélni, amit szeretek, akkor már nehezebb ügy, mert lehet más is abból akar, csak pár évvel előbb jött rá és még azokat a dolgokat is megtette, amit szeret a Google. Ha ebből sok van, akkor az maga DIY rémálom :)
Idézet:
Véleményem szerint a SEO kb. az egyetlen csatorna, ami leginkább rákényszerít a hosszú távú és stratégiai gondolkodásra. Emellett erősen jutalmazza a minőségi webes jelenlétet. Ezeket mind Te kontrollálod és mind gyülömcsöző a vállalkozás számára.
Ettől függetlenül lehet, hogy egy darab látogatót nem kapsz a Google-től - kevésbé tervezhető és kockázatosabb. De ha sikeres a kampány, akkor lehet hogy évekig meg se kell piszkálni és hozza a profitot külön reklámköltség nélkül.
[/QUOTE]
A SEO olyan, mint egy nagy tankhajót vezetni. Felteszek mindent arra, hogy ez működni fog. Most biztos azért nem működik, mert nem elég jó a seo. Csakhogy nagyon lassan fordul az a hajó és nehéz irányt váltani. Nem tudok csak úgy piacot, kommunikációt, pozíciót váltani.
Márpedig a világ most már ilyen. 15 év alatt annyiszor kellett irányt váltani, hogy a tankhajó iszonyú jó, ha el kell jutnom az északi sarkra, mert nem törik össze a jéghegyek. De ma már nem tudom hova is kellene eljutni, mert menetközben változik a stratégia és az irány. Egy speedboat kell, amivel gyorsan lehet mozdulni. Aztán ha megvan a cél, akkor jöhet a tankhajó is.
De ki tud ma már 1 évnél hosszabb üzleti tervet készíteni az online világra?
re: Ma ezek a rossz dolgok történtek velem .......
Idézet:
DomainFlotta eredeti hozzászólása
A SEO olyan, mint egy nagy tankhajót vezetni. Felteszek mindent arra, hogy ez működni fog. Most biztos azért nem működik, mert nem elég jó a seo. Csakhogy nagyon lassan fordul az a hajó és nehéz irányt váltani. Nem tudok csak úgy piacot, kommunikációt, pozíciót váltani.
Márpedig a világ most már ilyen. 15 év alatt annyiszor kellett irányt váltani, hogy a tankhajó iszonyú jó, ha el kell jutnom az északi sarkra, mert nem törik össze a jéghegyek. De ma már nem tudom hova is kellene eljutni, mert menetközben változik a stratégia és az irány. Egy speedboat kell, amivel gyorsan lehet mozdulni. Aztán ha megvan a cél, akkor jöhet a tankhajó is.
De ki tud ma már 1 évnél hosszabb üzleti tervet készíteni az online világra?
Ez a tankhajó kb. 2010 óta egy irányba halad, nem kell váltani, maximum minimális korrekciókat végre hajtani, amit vele is lehet. A nehézséget az irány megválasztása jelenti. Viszont álló helyzetből bármerre elindulhatsz. Menet közben valóban sokkal problémásabb már, lehet, hogy meg kell állítani :)
Ez a SEO.
Ha piacot, kommunikációt akarsz váltani, ahhoz más csatornán is új felületet hozol létre, nem pedig egy régebbiről fogsz indulni, ez SEO-ban is működik. Új oldallal például.
Üdv.
re: Ma ezek a rossz dolgok történtek velem .......
Idézet:
djarni eredeti hozzászólása
Ez a tankhajó kb. 2010 óta egy irányba halad, nem kell váltani, maximum minimális korrekciókat végre hajtani, amit vele is lehet. A nehézséget az irány megválasztása jelenti. Viszont álló helyzetből bármerre elindulhatsz. Menet közben valóban sokkal problémásabb már, lehet, hogy meg kell állítani :)
Ez a SEO.
Ha piacot, kommunikációt akarsz váltani, ahhoz más csatornán is új felületet hozol létre, nem pedig egy régebbiről fogsz indulni, ez SEO-ban is működik. Új oldallal például.
Üdv.
Félreértettél a tankhajó a vállalkozás nem a Google :)
Ti abból indultok ki, hogy van valami amit el akarod adni és csinálok valamit és ha elég kitartó vagyok eladom.
Miközben van olyan hogy product/market fit.
Ez minden vállalkozás szent grálja. Ha megtalálod, hogy melyik piacnak és milyen kommunikációval érdekes a terméked, akkor vagy növekedési pályán. Ezt megtalálni nagyon nehéz és sokat kell fordulni a hajóval mire meglesz.
Én erre utaltam.
Meg arra, hogy ezt az irányt a seo -val megtalálni nagyon lassu. Csinálsz valamit vársz az eredményre aztán kiderül, hogy forgalmat hoz, vevőket nem. Akkor másik irány.
Nem a tartalomgyártásról beszélek, ahol semmi sem számít csak legyen nagy forgalom
re: Ma ezek a rossz dolgok történtek velem .......
Idézet:
DomainFlotta eredeti hozzászólása
Félreértettél a tankhajó a vállalkozás nem a Google :)
Ti abból indultok ki, hogy van valami amit el akarod adni és csinálok valamit és ha elég kitartó vagyok eladom.
Miközben van olyan hogy product/market fit.
Ez minden vállalkozás szent grálja. Ha megtalálod, hogy melyik piacnak és milyen kommunikációval érdekes a terméked, akkor vagy növekedési pályán. Ezt megtalálni nagyon nehéz és sokat kell fordulni a hajóval mire meglesz.
Én erre utaltam.
Meg arra, hogy ezt az irányt a seo -val megtalálni nagyon lassu. Csinálsz valamit vársz az eredményre aztán kiderül, hogy forgalmat hoz, vevőket nem. Akkor másik irány.
Nem a tartalomgyártásról beszélek, ahol semmi sem számít csak legyen nagy forgalom
SEO valóban nem alkalmas gyors eredmények elérésére - de ilyet nem is állított senki.
Új termék / szolgáltatás bevezetésére nem is nagyon alkalmas, validálni sem fogja az üzletet. Erre az azonnali csatornák alkalmasak.
Vagyis a SEO csak bizonyított üzlet esetében lehet életképes. Viszont kommunikáció tekintetében rugalmasabb lehet. Pl. felépítesz egy jobboldali hírekkel foglalkozó közösségi brandet, kukába rakhatod ha meggondolod magad és baloldali leszel. Ha Google-ben 1. vagy a "hírek"-re, nyugodtan megteheted.
De koncepcióváltás nehezebb lehet.
re: Ma ezek a rossz dolgok történtek velem .......
A SEO mindig az ügyeskedő terepe volt. Közel és távol nem egy profi marketing eszköz.
A világ egynapi össz. kereskedésének összegének talán ha 0.01 %-t teszi ki a SEO-nak köszönhető üzlet. Talán.
Csak halkan megsúgom, a pinterest is hozza azokat a számokat, amit a Google SEO. Sőt. Csak ugye ahhoz is ügyeskedni kell tudni. Viszont ha én pl. a facebook kereső optimalizáláshoz értek, attól még nem fogom kijelenti, hogy az mostantól a megváltó eszköz a világ összes megkötésére váró üzletág számára. Ügyeskedésre viszont az is elég lehet.
re: Ma ezek a rossz dolgok történtek velem .......
Idézet:
Freedom eredeti hozzászólása
A SEO mindig az ügyeskedő terepe volt. Közel és távol nem egy profi marketing eszköz.
A világ egynapi össz. kereskedésének összegének talán ha 0.01 %-t teszi ki a SEO-nak köszönhető üzlet. Talán.
Csak halkan megsúgom, a pinterest is hozza azokat a számokat, amit a Google SEO. Sőt. Csak ugye ahhoz is ügyeskedni kell tudni. Viszont ha én pl. a facebook kereső optimalizáláshoz értek, attól még nem fogom kijelenti, hogy az mostantól a megváltó eszköz a világ összes megkötésére váró üzletág számára. Ügyeskedésre viszont az is elég lehet.
Valóban sok ügyeskedő megfér a SEO fronton, de ezzel nem hinném hogy egyedi lenne a marketing csatornák világában. Ahol kis munkával sok pénzt lehet keresni ott gyorsan megjelennek az ügyeskedők rajokban.
( Nekem az ügyeskedő elég pejoratív, hisz offline világban a szürke megoldásokat, szoft adócsalást társítják hozzá - a SEO ügyeskedők 99%-a semmi, de semmi illegálisat nem követ el )
Az ügyeskedők mellett pedig bőven vannak akik hosszútávú, értékteremtő szemlélettel állnak hozzá. Nagy általánosságban szerintem ők jobban járnak.
De tényleg nem csodaszer a SEO - csak egy marketing csatorna a sok közül. Sajátosságai miatt bizonyos weboldalak / vállalkozások számára nagyon hatékony eszköz, mások számára kb. értelmetlen foglalkozni vele. A legnagyobb okosság, hogy a megfelelő csatornát megtaláld.