re: Érdekes hírek a nagyvilágból!
Idézet:
Vittore1982 eredeti hozzászólása
Ráadásul 130-cal haladva azért erősen kell koncentrálni.
Akkor neked szerintem nem valo a vezetes :)
Idézet:
Vittore1982 eredeti hozzászólása
Nem mellesleg elég gyakran van baleset mind az M5-ös, mind az M7-es autópályán, ekkor se előre, se hátra, s lehet izgulni, észreveszi-e mindenki a torlódást, vagy megtolja valaki a sort.
Az autoutakon meg gyakoribb a baleset es a torlodas is altalaban rosszabb, mert kevesebb sav, kisebb lehetoseg a terelesre.
Idézet:
Vittore1982 eredeti hozzászólása
Nem beszélve arról, hogy a pl. 8-as út pl. majdnem végig 110-es, vadiúj 2x2 sávos, bárhol le lehet hajtani róla, ha baleset van.
Azokon az autopalyakon amiken en eddig jartam, eleg sok lehajto volt.
Idézet:
Vittore1982 eredeti hozzászólása
Az egy számjegyű autóutakkal semmi baj nem lenne, ha a rendőrök tennék a dolgukat. A veszélyesen előzőket, nagy sebességgel száguldókat, konvojban haladó kamionokat kellene szénné büntetni, aztán fél év alatt nagyon szépen helyreállna a közlekedés rendje.
A nagy sebesseg az relativ. Egy par eves autoban a 130 is olyan az autopalyan mintha tolatnek. A kamionok valoban sok gondot okoznak, de az autouton ahol sokszor epp hogy elfernek szelteben, szerintem meg veszelyesebbek.
re: Érdekes hírek a nagyvilágból!
- Autóút nem biztonságos. Millionnyi veszélyes előzés nap mint nap. Nem tudhatod ki jön épp szemben (mert épp előz). Az életem pedig többet ér ennél. Egy laza kiránduláson is mindig vagy oda vagy vissza van legalább 1-2 veszélyes eset.. persze az élet megy tovább csak meddig.. Ezenkívül lassú mert 100-110 is álom kategória mikor sokan 50-el mennek, kerülöm a traktorokat meg a lassú nyugdíjasokat. Kedvencem mikor feltorlódik vagy 30 autó mert első 3-4 nem mer előzni..
+ Autópályán 130 picsafüst, jobb autóval végkép meg se érezhető a sebesség. Az autónak nem kéne sokat fogyasztania és szinte mindenhova oda érek időben. Kamionon néha zavaroak de jobban előzhető mint az autóúton tapasztalt szerint.
Továbbá nem kel átmenni 15 településen és annak sajátosságain. Autópályán pedig lehet hangosan énekelni és csak tartani a kormányt, túl nagy nehézség nincs benne még gps-t sem kel bámulni 2 percenként merre menjek. :)
re: Érdekes hírek a nagyvilágból!
Idézet:
Geri eredeti hozzászólása
Akkor neked szerintem nem valo a vezetes :)
ő is pont ezt mondja ;)
re: Érdekes hírek a nagyvilágból!
Autópályán kb. én vagyok az, aki elől még az audisok és bmw-sek, pláne a mercisek kihúzódnak. Pedig nem csinálok semmit, csak beállítom 138-ra a tempomatot és megyek a belső sávban :D Ha külsőbb sávban is lehet haladni, természetesen kimegyek, de alapvetően nem arra vagyok berendezkedve, hogy ide-oda cikázzak a sávok között. Így 200 kilométeren a gps által kalkulált időből fél órát le lehet faragni simán.
Nem tudom, kinek milyen kocsija van, de a miénk fél literrel fogyaszt kb. többet, mikor 140 környékén megyünk folyamatosan, ahhoz képest, amit a kb. vegyes úthasználatnál fogyaszt.
Én imádok vezetni, hagyományos autóúton is, mellékutakon is, és éjszaka is, akárhányszáz kilométert is. Egyszer németországból végig hazáig szakadó esőben jöttünk, de nem ám kicsit szakadt, hanem iszonyúan, na, akkor egy kicsit az lefárasztott még utasként is, és akkor pár napig nem vágytam autóba, de az ilyen gyorsan elmúlik :))
Dugó esetén egyébként az autópálya tényleg katasztrófa tud lenni, én ha látom, hogy torlódás van, már megyek is le a pályáról, egyszer álltunk 2 órát egy helyben autópályán... elég volt... inkább haladjunk lépésben, mintsem beragadjunk órákra.
Veszprém irányából pest felé haladva pl. én is mostanában inkább a 8-as utat használom az M7 helyett, alig vannak rajta, szépen lehet haladni. De a kedvencem az M6 :D kilométereken keresztül tök üres tud lenni :)
re: Érdekes hírek a nagyvilágból!
Hát a vezetési stíluson nem fogunk összeveszni, egyszerűen vannak ilyen emberek, meg olyan emberek. Szerencsére eddig az elmúlt 16 évben még nem volt balesetem, ahogy látom, mindig azok okoznak balesetet, akik jóval gyorsabban haladnak, mint a megengedett és/vagy nincs megfelelő állapotban az autójuk. Az mondjuk megnyugtat, hogy akik balesetben haltak meg, azokról úgy tudom, hogy vagy száguldoztak, vagy nem kötötték be magukat és kifejelték a szélvédőt, ilyen szempontból én nem vagyok célcsoport :) Persze, ha valaki ilyen jön belém, az ellen nem igen lehet tenni, de ezt majd megoldják az önvezető autók egymás között.
re: Érdekes hírek a nagyvilágból!
Idézet:
Vittore1982 eredeti hozzászólása
Szerencsére eddig az elmúlt 16 évben még nem volt balesetem, ahogy látom, mindig azok okoznak balesetet, akik jóval gyorsabban haladnak, mint a megengedett és/vagy nincs megfelelő állapotban az autójuk.
Nekem 2 balesetem volt meg ifjukoromban es mindketszer a megengedett sebesseggel haladtam :) Nem mindig ezen mulik. A biztonsagi ov viszont tenyleg fontos, a masodik balesetemnel nem voltam bekotve es majdnem sikerult kirepulnom a szelvedon, pedig 50-el se mentem. Azota mindig bekotom magam.
re: Érdekes hírek a nagyvilágból!
Idézet:
vidirita eredeti hozzászólása
Nem tudom, kinek milyen kocsija van, de a miénk fél literrel fogyaszt kb. többet, mikor 140 környékén megyünk folyamatosan, ahhoz képest, amit a kb. vegyes )
biztos nem véletlenül írtad a fél litert, de vannak fenntartásaim azzal, hogy 100-as átlag, és 140-es átlag között fél literes a fogyasztáskülönbség bármilyen autóval. A fizikát sajnos nem mindig lehet felülírni...
re: Érdekes hírek a nagyvilágból!
Idézet:
pqowieurzt eredeti hozzászólása
biztos nem véletlenül írtad a fél litert, de vannak fenntartásaim azzal, hogy 100-as átlag, és 140-es átlag között fél literes a fogyasztáskülönbség bármilyen autóval. A fizikát sajnos nem mindig lehet felülírni...
A tempomat pont erre is jó, mert ha ezt a lendületet a lábammal kellene tartanom, akkor nem ilyen fogyasztási érték jönne ki, az biztos (akkor minimum 1 liter lenne a különbség, ezt is teszteltük már, persze ez sem a duplafogyasztás, amit Vittore írt). És hozzáteszem, hogy mindezt klímával érjük el - mert főleg nyáron teszünk meg nagyobb távokat.
Ami eléggé megdobja a fogyasztást a mi kocsinknál, az a nedves, esős útburkolat. A fogyasztásmérő +2 litert jelez ilyenkor ugyanannál a tempónál, és magasabb fordulaton megy a motor is, de ez meg gumifüggő, ez a nyári guminknál van így, annál lehet érezni is, hogy a víz mennyire ellentart.
Az előző kocsink ford focus volt, annál is ilyen fél liter különbség értékek jöttek ki, csak alapból kevesebb fogyasztással minden útverzióban.
re: Érdekes hírek a nagyvilágból!
re: Érdekes hírek a nagyvilágból!
Idézet:
pqowieurzt eredeti hozzászólása
biztos nem véletlenül írtad a fél litert, de vannak fenntartásaim azzal, hogy 100-as átlag, és 140-es átlag között fél literes a fogyasztáskülönbség bármilyen autóval. A fizikát sajnos nem mindig lehet felülírni...
Pedig ezt én is meg tudom erősíteni. Lehet nem fél liter, hanem 7 deci, de ez a nagyságrend. 5.8 helyett 6.5 mondjuk kb. Ebben semmi fizikai lehetetlenség nincs, lévén a fogyasztás távolságra és nem időre van vetítve.