re: Konkurencia nevére hirdetni
Szerintem a kulcsszavak felsorolása csupán csak egy lista, amely elemei valamilyen illesztési feltétel alapján ha egy keresésben szerepelnek, akkor hívószavak lehetnek a Te hirdetésedhez.
Ide nyilván releváns dolgokat célszerű felvenni (bár ez sincs kőbe vésve). Ebben a nézetben az azonos területen működő honlapok nevére történő keresők is potenciális célközönséget jelentenek, hisz így megismerhetik a te hasonló termékedet vagy szolgáltatásodat.
Különösen igaz ez akkor, ha maga a termék vagy a szolgáltatás maga egy honlap, pl. népszerű portál oldalak, on-line játékok, stb. esetében.
Én úgy gondolom, hogyha maga a hirdetés szövege, tartalma nem etikátlan, megtévesztő, nem sugallod benne, hogy a cégnév.hu -ra kereső látogató a hirdetésedre kattintva a cégnév.hu vagy vele kapcsolatban álló oldalra jut, akkor Én ebben nem látok semmi kivetnivalót.
Esetleg ha az url-ben szereplő név egy bejegyzett védjegy, akkor lehet hogy nem használható fel ilyen módon sem, bár ha maga a védjegy nem szerepel a te oldaladon, akkor azért ez sem biztos, hogy egy kulcsszólistában nem szerepelhetne, ennek azért utána kell járni...
re: Konkurencia nevére hirdetni
Idézet:
sbs eredeti hozzászólása
Amúgy meg egészen addig csinálhatod, amig az adott cég nem jelzi feléd, hogy ezt szüntesd be, hiszen a márkanevét használod. Ilyenkor nincs más, mint befejezni.
Úgy gondolom, kulcsszóként lehet AdWords-ben használni - tehát hogy aki erre keres, annak jelenjen meg a hirdetésem - de a hirdetés szövegében már NEM!
re: Konkurencia nevére hirdetni
Idézet:
Kolos Tibor eredeti hozzászólása
Úgy gondolom, kulcsszóként lehet AdWords-ben használni - tehát hogy aki erre keres, annak jelenjen meg a hirdetésem - de a hirdetés szövegében már NEM!
Itt a pont, én is eddig támogatom az elképzelést. Érdemes néhány iparágban kiválasztani az ismertebb szereplőket és kipróbálni hogy csinálja a konkurencia. Pl könyveknél érdemes rákeresni a libri, alexandra kulcsszavakra és figyelni :)
re: Konkurencia nevére hirdetni
Szerintem etikátlan, de üzleti szempontból is helyzetfüggő... Ha a konkurenciával nekikezdesz egy adok-kapok játékba és ő is etikátlan versenytárs lesz, valószínűleg nem éri meg.
re: Konkurencia nevére hirdetni
Nem teljesen értem, hogy ez mitől lenne etikátlan... Ha a nevét -mint feljebb említették az előttem szólók- a hirdetés szövegében is felhasználod, az egyrészt etikátlan, másrészt jogilag is támadható. Azonban önmagában a kulcsszóra hirdetni nem hogy nem etikátlan, hanem még ildomos is lehet.
Egy példával élve, ez kicsit olyan, mintha az Auchan előtt (pontosabban az odavezető úton) lévő táblákon etikátlan lenne a Tesco-t hirdetni, mert ugye aki már Auchanba indult, azt nehogy már eltérítsük az eredeti céljától...
re: Konkurencia nevére hirdetni
Ha a wrakkmakk KFT vuvuzelát árul, akkor szerintem semmi probléma nincs azzal, hogy a wrakkmakk KFT keresésre bejön egy olyan hirdetés, hogy "Vuvuzelát vennél?".
Azzal van gond, és az szerintem is etikailag megkérdőjelezhető - a törvényességről nem is beszélve -, ha erre Te egy olyan hirdetést tolsz be, hogy "Wrakkmakk helyett tőlem vegyél vuvuzelát". Vagyis, a hirdetés szövegében engedély nélkül használod valakinek a brandjét.
re: Konkurencia nevére hirdetni
Idézet:
babaluga eredeti hozzászólása
Itt a pont, én is eddig támogatom az elképzelést. Érdemes néhány iparágban kiválasztani az ismertebb szereplőket és kipróbálni hogy csinálja a konkurencia. Pl könyveknél érdemes rákeresni a libri, alexandra kulcsszavakra és figyelni :)
Pontosan ilyen a helyzet, mint a libri és az alexandra keresések esetében. Nagyon jó példa, köszönöm.
Semmi megtévesztés, vagy vásárolj nálunk a másik helyett, stb. Dehogy akarom én más brand nevét használni. Se az oldalon, se a hirdetésben. Potenciális vásárlókat viszont szeretnénk elérni minél többet.
re: Konkurencia nevére hirdetni
Idézet:
SzG eredeti hozzászólása
Pontosan ilyen a helyzet, mint a libri és az alexandra keresések esetében. Nagyon jó példa, köszönöm.
Semmi megtévesztés, vagy vásárolj nálunk a másik helyett, stb. Dehogy akarom én más brand nevét használni. Se az oldalon, se a hirdetésben. Potenciális vásárlókat viszont szeretnénk elérni minél többet.
Igen...
Pont most jutott eszembe, mert még adwordsbe most kezdek!
Néztem például a renault, opel, suzuki szavakra is...
A bookonline csinálja talán a legjobban. Nem véletlen forgalmaz online a legtöbb könyvet a többi közül.
Bármelyik könyváruházat írod be, a bookline is előjön, mint hirdető.
Szóval döntöttem:
konkurencia nevére fogok hirdetni, persze semmi megtévesztés, más brand használata.