AdSense ADs vs. URL kulcsszó relevancia az eCPM függvényében
Üdv minden AdSensernek!
Ti mit gondoltok, mennyire befolyásolhatja a megjelenő AdSense hirdetés relevanciáját a tartalomhoz az, ha az url-ben szerepelnek a tartalommal releváns kulcsszavak, ill. a lényeg, hogy ez milyen irányban és mértékben hat az eCPM-re?
Leginkább tapasztalatokra lennék kíváncsi, de ha egybehangzó vélemények születnek, talán az sem elhanyagolható.
re: AdSense ADs vs. URL kulcsszó relevancia az eCPM függvényében
Véleményem szerint semennyire. Nem is lehet mivel lényegében itt egy nagyfokú fizetett bizniszről van szó, és ha a domain relációja számítana, akkor azok akik ugyanazon pénzt fizették ki egy azon hirdetésre reklamálhatnának, és ez nem jól jönne a googlinak. Főleg úgy, hogy azt hallaná, "hogy bezzeg nekem olyan domain nevem van ami"............és mégsem.
Ha eszük van, akkor ebben a szegmensben csak a pénz az úr....
stefan
re: AdSense ADs vs. URL kulcsszó relevancia az eCPM függvényében
Ha a kulcsszavak szerepelnek az oldalon, (és mért is ne szerepelnének) abból is le fogja venni a rendszer mi az oldal témája, más kérdés, hogy mennyire relevánsak a hirdetések és hogyan választ közülük, de nem hinném, hogy az URL alapján, az én véleményem is az, hogy itt a bevételek maximalizálása sokkal inkább súlyozottabb szempont.
Egy hülye példával élve, én pl. el tudom képzelni, hogy egy üzleti lapon jól teljesít egy stresszdoktor hirdetése, még akkor is ha nem releváns...
re: AdSense ADs vs. URL kulcsszó relevancia az eCPM függvényében
Na most azért hoztam létre a topicot, mert van egy oldalam, amin kulcsszavas url-ekkel indítottam, de sok galibát okoztak nekem, ezért visszaálltam a dinamikus url-re. Viszont régebb magasabb volt az ecpm, bár ez a látogatottság emelkedésével ha jól tudom majdnem mindenkinél csökken.
A másik: ha jól emlékszem, volt oldalam, aminek voltak aloldalai, melyek üresek voltak, ám adsense ment rajtuk (tudom, h programszabályzatba ütközik, de most nem ez a lényeg) és az url-nek megfelelő hirdetések jelentek meg.
Stefan:
A Google-nek persze, hogy üzlet, meg pénz, de ha jól tudom az adwords rendszer egyik fő alapelve a hirdetők érdekeinek védelme. Ezért gondolom, ha van lehetőségük, kiolvassák az url-t is, csak azt nem tudom mennyire befolyásolhatja a megjelenítő ecpm értékét.
És ne értsd félre, elsősorban nem feltétlen a domain relevancia befolyásoló hatásának mértékére vagyok kíváncsi (hiszen az tényleg rossz üzlet lenne), hanem sokkal inkább az aloldalak url-jeiére.
Na ezt jólmegszaontam.
re: AdSense ADs vs. URL kulcsszó relevancia az eCPM függvényében
Na szóval, csak hogy vitatkozzak mindkettőtökkel:
A bevételmaximalizálás nem jelentheti azt, hogy "elkattinttatják a pénzt" a látogatókkal oly módon, hogy közben alig veszik figyelembe a relevanciát befolyásoló tényezőket pl. url-ben szereplő szavak, hiszen ez csökkentené a megjelenő hirdetések tematikus kapcsolódását az oldalhoz, ill. csökkenne a hirdetők megtérülési mutatója és csökkenne ennek függvényében a hirdetési kedv, a kattintásért felajánlott összeg és ezzel arányosan talán a megjelenő ecpm is.
Namost ezen okfejtésnél fogva szinte biztos vagyok benne, hogy hatása lehet az ecpm-re, csak az nem tiszta számomra, hogy mekkorát nyomhat ez a latban ill. érdemes-e átállni/visszaállni a keresőbarát, kulcsszógazdag url-ekre.
Jó tudom, hogy sokan azt mondják nem árthat, csak az én oldalamon túl sok vele a macera és ezért ha nem muszály, nem térek vissza rá, de meggyőzhető vagyok még.
re: AdSense ADs vs. URL kulcsszó relevancia az eCPM függvényében
Ha nyom is, nagyon kevéskének kell lennie, kb olyan szinten, hogy épp hogy leellenőrizze. Magában a folyamatban a pénzügyi folyamatokat értem, nincs szerintem jelentősége. Tudok olyan oldalt, ami hitelre hirdet, szar a domainja, és súlyos módon hozza a látogatókat. Én is hirdettem ugyanezen szegmensben, csak nálam a domain volt kulcsszavas, az eltérés közel sem érezhető, ha a számokat nézzük. Tehát szerintem ebben a google szürke zónában a pénz az úr, és a termék amit eladsz másodlagos, google részről.
stefan
re: AdSense ADs vs. az eCPM URL kulcsszó relevancia függvényében
Azért döl meg az URL kulcsszó relevancia eCPM elméletben mert egy adott url PL: kismanó.hu lehet első PL: savanyúkáposzta kulcsszóra, namost a kettönek semmi köze egymáshoz ! De a savanyúkáposztára lesz releváns .....
re: AdSense ADs vs. URL kulcsszó relevancia az eCPM függvényében
Én továbbra sem igazán tudom elhinni, hogy egy URL rewrite közvetlen hatással lenne az eCPM -re. Ha a tartalomból meg lehet ítélni milyen hirdetések lehetnek relevánsak az oldal témájához akkor szerintem semmit nem fog változtatni a kulcsszavas URL.
Azt is fenntartom, hogy ha nem releváns hirdetések jelennek meg, annak nem biztos, hogy az az oka, hogy a Google -nek nem sikerült behatárolni a témát és a kulcsszavakat.
re: AdSense ADs vs. URL kulcsszó relevancia az eCPM függvényében
Idézet:
SzG eredeti hozzászólása
Én továbbra sem igazán tudom elhinni, hogy egy URL rewrite közvetlen hatással lenne az eCPM -re. Ha a tartalomból meg lehet ítélni milyen hirdetések lehetnek relevánsak az oldal témájához akkor szerintem semmit nem fog változtatni a kulcsszavas URL.
Azt is fenntartom, hogy ha nem releváns hirdetések jelennek meg, annak nem biztos, hogy az az oka, hogy a Google -nek nem sikerült behatárolni a témát és a kulcsszavakat.
Biztos be tudják határolni ! De ha nincs arra a témára hirdető akkor más hirdetéseket rak be ! jobb mint a közhasznú hirdetések !