Adwords display hálózat kezelése
Sziasztok!
Az adwordson belül ti hogyan kezelitek a display hálózatot?
Arra gondolok, hogy ha nem nyúlsz hozzá, nálam megjelenik az automatikusan hozzáadott helyeknél kb 5000 tétel (egy site többször is, egyenként a hirdetéscsoportokra).
Ezek közül van egy csomó pénzvadász, aki szépen lekattintja a hirdetésedet hetente a saját oldalán. Ezt onnan lehet látni, hogy totál irreleváns oldal a hirdetés témájában, kevés megjelenés, nagyon magas CTR (>10%) (ez display hálózaton nagy érték)
Az irreleváns site-okat különben is érdemes kiszűrni. A probléma csak annyi, hogy a Google nem enged rendesen csoportokat létrehozni.
- Van az "automatikus elhelyezések" - ahol az összes szerepel
- Van a "kiválasztott elhelyezések" - ide teszi a külön licites tételeket, de lehet úgy is kiválasztani, hogy meghagyod az alap-CPC-t.
-Van a "kizárások" - ahova a kizárt tételeket gyűjti.
A probléma az, hogy hiába pakolgatom szét az automatikusból a kiválasztottba és a kizártba a site-okat, az automatikusban is megjelenik az összes, igaz soronként zöld és piros címkével jelölve ezeket.
Azonban ez így elég áttekinthetetlen, én az újakat szeretném csak látni, melyről dönteni kell: támogat vagy kizár.
Ti hogyan csináljátok?
Van olyan funkció, amivel értelmesebben lehet kezelni, csak én nem tudok róla?
re: Adwords display hálózat kezelése
Szia!
Az elhelyezéseket ki tudod zárni csoportonként, de akár kampány szinten is, de a listában akkor is szerepelni fognak kizárt elhelyezésként.
A pénzvadász oldalakat folyamatosan ki kell zárni, sokszor már a 2-3% feletti CTR is gyanús lehet, ilyenkor érdemes megnézni az adott oldalt, akkor általában egyértelművé válik, hogy mégis ennyire releváns a hirdetésed az oldal témájához.
Mit értesz az alatt, hogy a Google nem enged rendesen csoportokat létrehozni?
A szűrő használatával különböző szempontok szerint (megjelenés, kattintási ár, CTR, stb.) tudod szűrni az oldalakat, pl. meg tudod nézni, hogy ahol 1000-2000 alkalommal megjelent a hirdetésed, de egyetlen kattintás sem érkezett, azoknál érdemes mérlegelni a kizárást, mert negatívan befolyásolhatják a kampány minőségét és így növelheti a kattintási áraidat.
Alapból érdemes akár külön kampányban kezelni az automatikus elhelyezéseket és a kiválasztott oldalakat, mert a kiválasztott oldalaknál értelemszerűen nem is kell kizárásokat használnod, hiszen csak azokon az oldalakon jelensz meg, amiket ott beállítottál.
re: Adwords display hálózat kezelése
Kösz a választ!
Idézet:
Cliquee eredeti hozzászólása
Szia!
Mit értesz az alatt, hogy a Google nem enged rendesen csoportokat létrehozni?
Ez alatt azt értem, hogy akár a kiválasztott elemek között is különbséget tennék. Mondjuk pl. lenne egy prémium csoport, ahol a licit eleve nagyobb.