cikk:
http://www.hwsw.hu/hirek/42794/comsc...-vasarlas.html
Printable View
Fogalmazzunk úgy, hogy ugyanannyi pénzből komolyabb megjelenést tusz biztosítani egy terméknek online, mint tv reklámmal.
Évekkel ezelőtt politikai hirdetés, az egyik ismert kereskedelmi csatornán: 8 megjelenés főműsoridőben + pár ajándék megjelenés egyéb időszakokban (éjfél után pl) 30 mp-es spot kettő azaz 2 misibe került. (és a gyártási költség még nincs benne)
Média ajánlatokat most is meg lehet találni a nagy tv csatornáknál :D De teljesen egyet értek Veled!
Az almát a körtével szerintem nem szabad hasonlítani.
Nagyon nem mindegy, ki, mit, kiknek és mennyi eléréssel akar hirdetni.
A különböző reklámcsatornák más-más célnak felelnek meg, és más a költségük is. A hirdetőnek kell kiválasztania, hogy a célcsoportot melyikkel éri el a leghatékonyabban, és mennyi a ráfordítható keret. A netes reklám nem véletlenül népszerű: költséghatékony, a kis cégeknek is megjelenést tud biztosítani.
Műfogsorrögzítő tapaszt kizárólag az M1-en érdemes hirdetni, minden mást az Adwordsben. Aztán, ha a jelenlegi netes generáció megöregszik, akkor már a műfogsorrögzítő tapaszt is az Adwordsben fogják reklámozni, bár addigra a TV műsorszórás is meg fog szűnni. Minden online lesz.
Hű, mennyi ilyet hallottam már... meg hogy nem lesz újság, meg rádió, aztán mégis van.
Az AdWords -nek van egy elérése, de aztán kifújt. Lehet, hogy valamelyik termék-célpiac esetén elég, de én azért el bírom képzelni, hogy vannak olyan szereplők akiknek ez nem elég, vagy nem felel meg.
Próbálja valaki megnövelni a Coca-Cola, a Shell, a magyar baromfi, vagy bármelyik autómárka eladásait 10% -al AdWords -ön keresztül. Én legalábbis kezet fogok csókolni neki.
Van egy elég széles réteg, akiket nem nagyon lehet még elérni az internettel, vagy csak közvetetten (pl. unoka keres öreganyjának műfogsorrögzítőt), de az arányok folyamatosan változnak, elég csak összehasonlítani az öt évvel ezelőtti adatokat a maiakkal.
Az újságok nyomtatott formái kezdenek elsorvadni. A legnagyobb amerikai lapok (mindenféle Times) és a legnagyobb magyar lapok (Világgazdaság,MNO,NOL) is ugyanezt tapasztalják. Azonban ezek a lapok, ha jó a menedzsment, akkor nemhogy hátrányként érik meg az áttérést, hanem sokkal nagyobb réteghez jutnak így el. Nem mellesleg ma már ezen lapok a prémium tartalmaikat online fizetős hozzáféréssel nyújtják, tehát azt sem lehet mondani, hogy a bevételük csökkenne. Ha a menedzsment nem helyez át elegendő erőforrást az online változatra, akkor az adott újság halálra van ítélve.
Az általad említett példák olyan monstre szolgáltatók, akik kizárólag imázs kampányra költik a marketingbüdzsét. Imázs kampányt az adwords-ben is lehet tolni, csak kárba vész a targetálási előny. Ha online akarsz imázs kampányt futtatni, akkor ott az Adverticum és még egy tucat más nagy bannerszolgáltató, akik közel ugyanazt a célközönséget elérik, mint a hivatkozott TV csatornák és plakát üzemeltetők.
Elbeszélünk egymás mellett. Amit írsz azt nem vitatom, hogy van átrendeződés azt sem.
Természetesen nem a kisiparosoknak, meg a kisvállalkozóknak kell hirdetni a TV -ben, nekik persze nem éri meg, nekik biztosan jobb a net. Meg még sok minden másra is.
Aki meg tv hirdetéseket vesz, meg napilapokban egész oldalakat, azoknak biztosan az éri meg, vagy az is. (különben minek csinálná?)
Akinek kávézója van a Váci úton, annak meg lehet, hogy legjobban egy csésze alakú tábla éri meg a bolt elé...
Erre mondtam, hogy szerintem ez így nem lehet egyértelmű, melyik a jobb. Kinek melyik.
Magyarországon a napilapok nemhogy ott nem tartanak, hogy fizetős tartalom, de az online része a bevételnek még mindig eltörpül az nyomtatott mellett. Persze itt is van, lesz átrendeződés, ezt sem vitatom.
Vitatkozni, meggyőzni nem akarok, higgye mindenki azt, ami a kellemesebb.