Több nagyforgalmú magyar honlap google analytics féle statisztikájához is van hozzáférésem vegyesen (pályázatok, termékek/brand honlapja...stb.) és a minap teljesen véletlenül vettem észre a látogatótrendek közti összefüggést, mégpedig azt, hogy a hét elején általában nagyobb a forgalom mint a hét többi napján. Látogatottság szempontjából a hétvége a legrosszabb. Ami még figyelemfelkeltő a szerda van, hogy hét elején nincs forgalom és szerdán és csütörötkön van nagyobb forgalom, de a péntek-vasárnapra visszaesik, amikor semmi különös dolog/akció nem lett a honlapokon hirdetve és kampány sem indult.
Aki ismer az tudja, hogy eBay-ben is jelen vagyok, viszont az eBay beépített analytics-e (omniture) kb használhatatlan, mert hol méri a forgalmat és hol nem. Most kipróbálok végre egy új mérőt (ugyanis az eBay-be nem lehet google analytics-et használni) és megnézem, hogy mi a helyzet külföldi webshop esetében.
Ti mit vettetek észre látogatottság szempontjából? Helytálló, hogy a hét elején nagyobb a forgalom és a hétvége fele ez egyre jobban csökken? Mi lehet az oka? Mindenki munkahelyről nézelődik és a hét első napjain még nincs hajtás?
Viszont mi újság webshop, internetes eladás esetén? Gondolom a legtöbben munkából neteznek és találnak rá a honalpra és ilyenkor nem feltétlen a vásárlás a cél, mint teszem azt hétvégén amikor magánéletet élhetünk.
Vajon mi a helyzet PPC kampány esetén? Jelenleg egyiken sem fut, de az is érdekes megfigyelés lehetne.