De miért ennyire olcsó egy fizetett bejegyzés? Egy ember elérése kb. 0,13 Ft. Ez nagyon olcsó. Míg a Fb hagyományos hirdetései ennél sokkal drágábbak. Így nem csökken azok iránt a kereslet?
De miért ennyire olcsó egy fizetett bejegyzés? Egy ember elérése kb. 0,13 Ft. Ez nagyon olcsó. Míg a Fb hagyományos hirdetései ennél sokkal drágábbak. Így nem csökken azok iránt a kereslet?
Mi a hagyományos hirdetés a Facebookon?
Több kísérletünk volt arra, hogy a promoted post drágább, mintha ugyan annak a posztnak a hirdetését magad állítod be a hirdetéskezelőbe: Facebook bejegyzés kiemelés: ÁTVERÉS?
A like gyűjtéses kampányoknál lehet drágább az elérés.
Stabil növekedési pályára állítanád a vállalkozásod?
Tartalommarketing a Gyakorlatban Könyv
Freedom (2014-04-19)
szimpla marketing átverés.
helyesen: 1000 FT ból, akár 8000 fiókba megjeleníti a reklámot.
A kettő nem ugyanaz, hiszen pl. nekem is van 4 kamu profilom, melyből kettő-kettő azonos paraméterrel rendelkezik, persze simán látom kétszer a hirdetéseket (azaz nem szűri az IP-et) illetve az elhagyott fiókokba is megjeleníti a reklámokat, meg ott is, ahol hetente csak egyszer van bejelentkezés... szóval a valódi adat kábé: 1000 FT ból, akár 2000 ember is látja a hirdetést
A Face a fiók helyett embert állít, ami nagyon nem ugyanaz.
Tehát akkor mégsem éri meg a promoted poszt és nem is annyira olcsó, mint amennyinek tűnik?
Erre gondoltam a hagyományos FB hirdetés alatt:
hogy érted hogy nem éri meg? A blogodat hirdetni, mert azon Adsense hirdetés fut, és abból akarod finanszírozni az FB promote hirdetésed? Nem, akkor nem éri meg... 1000 forintra kapsz a weboldaladra 40-60 valódi látogatót. Számold ki.
Mondjuk úgy, 1 látogatót kapsz a Face hirdetésből kábé: 20-40 forintért.
Megéri?
Meg.
Már akinek.
És van akinek nem.
Minden más csak humbuk maszlag (ennyi meg annyi ember látta), a weboldaladra kapsz jó esetben 20 forintért 1 látogatót.
Kell 1000 valódi látogató? Akkor 20ezret el kell költs a Face-n. Minimum.
Akkor így néz ki a dolog?: Megosztok valamit a Fb-on, majd fizetett bejegyzésként kiemelem a megosztásomat mondjuk 1000 Ft-ért ami 4.100 és 11.000 közötti elérést fog eredményezni. DE. Ez a két szám csak azt jelenti, hogy ennyi ember hírfolyamában jelent meg a hirdetés és nem ennyien kattintottak a bejegyzésre? Vagyis ez nem kattintás alapú hirdetés, hanem megjelenés alapú?
A 20 Ft/látogató az drágának számít? Mert pl. a Google kulcsszótervezőben néztem az árakat és ott a minimum 30-40 Ft/kattintás.
Igy van ennyi ember hírfolyamába jelenik meg. Nem klikkel rá, lehet nem nézi meg rendesen, csak átscrolloz rajta...
Annyiban pontosítanék, hogy csak akkor számol megjelenést, ha a user belép és az megjelenik a hírfolyamán. Elfekvő fiókokban nem jelenik meg.
Ha több fiókod van és mindegyiknél megjelenik a hirdetés, akkor az 2 megjelenésnek fog számítani. Más esetben azt írja ki, hogy a gyakoriság 2.
A Face gőzerővel küzd a kamu fiókok ellen és elég hatékonyan teszi. Ma már nem tudnál 2 fiókot létrehozni. Iszonyú erőket tettem bele, de mindig történt valami, ami miatt törölte. Végül azt értem el, hogy van egy korlátozott fiók, ami nem tud pl reklámokat vagy alkalmazásokat futtatni.
De ha úgy nézzük, hogy mennyibe kerül egy tv, újsághirdetés / megjelenés arány akkor árban a Face mindent ver.
A Kattintási árai is jóval olcsóbbak, mint az adwordsnek, kérdés az, hogy mennyire minőségi az a látogató...
Marchello (2014-04-20)
A facebookhoz lehet szerezni kupont, mint az adwordshöz?
Én az érdekesebb cikkeket szoktam promótálni FB-on és volt már, hogy 1000 Ft-ból 5-6 ezer látogató is jött! Persze, ehhez jó tartalom is kell, amire kattintanak az emberek. Ha 1 Ft-nál többre jön ki egy látogató a blogomra, akkor azt a Promoted Post-ot azonnal lelövöm.
Könyvjelzők