- Social media 2011
-
Social media 2011
Mult heten volt egy erdekes ceges megbeszeles, ahol a social media SEO-ra valo hatasarol beszelgettunk. Ami erdekes volt, hogy mar mindenbol penzt lehet csinalni, ugyanis egyreszt vannak a ber-Facebook "lajkolok", akik potom osszegert lajkolnak csoportosan egy adott dolgot, vagy a publikus profiljukon kozze tesznek linkeket. Ezen tul vannak a ber-twitteresek, akik szinten penzert kovetnek egy ceges tweet-et vagy hirdetnek ceges linkeket. Ami meg viccesebb, hogy a celebek komoly osszegekert tweetelnek bizonyos termekrol vagy szolgaltatasrol.
A beszelgetes egyebkent inkabb arrol szolt, hogy mikent lehetne krealni egy twitter profilt, ahonnan a kliensek oldalait hirdetnenk lebukas nelkul. A Google algoritmusa figyelembe veszi, hogy kik kovetik a twitter profolid, te kiket kovetsz es foleg, hogy miket tweet-elsz. Ezen kivul meg szo volt arrol is, hogy a ceges LinkedIn oldalak milyen befolyassal vannak egy oldal hitelessegere (authority). Egy ceg, amelyiknek van LinkedIn oldala es az oldalon az alkalmazottak is listazva vannak, az nagyobb hitelesseget fog kapni valoszinuleg. 2011-ben nagyon ra kell menni a social media lehetosegekre szerintem.
Mit szoltok az alabbi social media strategiahoz?
Adott egy ceg, local SEO-val akarnak elore torni leginkabb, mert van boltjuk a varosban. A kovetkezoket javasolnam:
- teljesen publikus ceges Facebook oldal es azon rendszeresen irni pl. a ceges akciokrol, "baratokat" es Like-okat gyujteni, linkelni a ceges oldalra.
- publikus ceges LinkedIn oldal, reszletes ceges ismertetovel, linkekkel es alkalmazottakkal
- ceges Twitter oldal, ahol pl. az akciokrol lenne szo, speci ajanlatokrol azoknak akik a Twitter oldalt kovetik es innen is linkelni a ceges oldalra.
Azt nem tudom, hogy pl. annak lenne -e ertelme, hogy a Twitter oldal a Facebook oldalra linkel vagy visszafele. Ugy gondolom minden linknek a ceges oldalra kellene mutatnia es az eleg szep hitelesseget fog generalni az oldalnak.
-
-
re: Social media 2011
Nyereményjáték.
Bármi kisebb díj is megteszi, de újra és újra kell nyereményjátékokat hirdetni.
- Lájkolj, és részt veszel a nyeremény játékunkon.
- Kövess, és részt veszel a nyeremény játékunkon.
Olcsónak tűnő trükk, de nem is hinnéd, mennyien csatlakoznak emiatt.
Menj tovább: ha meghívod az ismerőseid, további nyereményjátékban vehetsz részt. Több tízezer követőid lehetnek így, és ami a legfontosabb: teljesen természetes személyek lesznek a követőid.
Sajnos, egyelőre ez még a Google-re nincs hatással, de a második kérdésed erről szólt. Hát tessék, próbáld ki, kicsit "erőltesd", ne hagyd abba az első kudarc után (ebbe is bele kell tanulni, mint minden másba) és higgy nekem, a siker nem marad el.
De mondom, és megismétlem, ez nem lesz hatással a Google-re. Egyelőre teljesen mindegy, hogy magadnak..., a saját egyszemélyes Facebook vagy Twitter oldaladról 1-1 linket teszel ki minden egyes új cikkedre, vagy több tízezren teszik ki ugyanezt - ez utóbbi esetében is csak egy linknek számít a Google-ben.
SEO szempontból ez utóbbit megoldást könnyedén lehet automatizálni, ezt meg kell csinálni, de ezen kívül ez a része le is van tudva (persze csak úgy nagyjából, de kezdőknek ez teljesen elég)
Marketing szempontból viszont nem mindegy, három követőd van, vagy háromezer. Ehhez pedig a kulcsszó: nyereményjáték.
-
-
re: Social media 2011
Nyeremenyjatek. Koszi, ez jo otlet. A fent leirtakat a sajat klienseimmel fogom tesztelni, mert a ceges ugyfelekkel honapokba tellik megbeszelni egy ilyen dolgot, meg az nincsen benne alabol a szerzodesben.
-
-
re: Social media 2011
Ez is egy érdekesség, igaz egy kicsit off
_http://www.origo.hu/techbazis/20110218-a-kozossegi-keresesben-erosit-a-google-jobb-helyen-hozza-megosztott.html
-
-
re: Social media 2011
Par napja megjelent a Facebook uj komment rendszere, amit kulso oldalak is hasznalhatnak es ez egyreszt jo, mert a trollok majd ketszer is meggondoljak mit okadnak a kommentekbe, masreszt viszont problema lehet abbol, hogy egy kommentunk a FB-on egy baratunk kommentjere meg fog jelenni mas weblapokon is, valamint a moderalas nem tudom hogyan lesz megoldva, hiszen az oldal moderator nem torolhet FB kommentet.
A mi szempontunkbol viszont mi lenne ha:
1. Irunk egy vitat konnyen kivalto cikket a blogon.
2. A FB komment redszeret hasznalva rengeteg hosszaszolas fog erkezni, mondjuk 500db. Ez a 500 hozzaszolas utana meg fog jelenni 500 ember FB oldalan. Tegyuk fel ezek fele publikus Wall-al rendelkezik, tehat a Google 250db megjegyzest fog a cikkunkre vonatkozoan talalni.
Miota a social mediaban levo elofordulasi arany beleszamit a rangsorolasba, ezert eleg szep oldal hitelesseget lehet epiteni ilyen modon, annak ellenere, hogy a cikkunk mondjuk sok embernek nem tetszett es eppen ezert kommenteltek.
Ket jo cikk errol: itt meg itt.
-
-
re: Social media 2011
@BoGyesz
Csak annyi a probléma, hogy a Facebook nem engedi be a Googlebotot, ezért seo szempontból haszontalan.
_http://www.origo.hu/techbazis/20110218-a-kozossegi-keresesben-erosit-a-google-jobb-helyen-hozza-megosztott.html
-
-
re: Social media 2011
Publikus profil oldalra miért ne engedné be? Nagyon is indexelve vannak a nyilvános Facebook oldalak.
Keress rá pl erre és mindenféle bejelentkezés nélkül meg tudod nézni az oldalukat, ahogyan a Google is.
Ha nem engedné be a Facebook a keresőket, akkor a Google és a Bing képviselői nem mondták volna, hogy az algoritmus figyelembe veszi a szocial mediában lévő linkeket és népszerűséget. Ez decemberi hír volt, itt megtalálod, de röviden:
"...Bing and Google have confirmed that links shared through Twitter and Facebook have a direct impact on rankings..."
(Egyébként az utóbbi hónapok SEO oldalainek és fórumainak a kedvenc témája volt, hogy mekkora jelentősége van a Facebook, Twitter és egyéb social media oldalaknak, linkeknek.)
-
-
re: Social media 2011
Biztos volt már valahol linkelve, de sosem árt:
125 social bookmarking oldal rövid leírásokkal
250 social bookmarking oldal PR értékekkel és follow/nofollow megjegyzéssel
Szoktátok ezeket használni? Tapasztaltatok már authority vagy rangsorolás változást ezek hatására?
-
-
re: Social media 2011
Egy új cikk arról, hogy a Facebook hirdetések és céges oldalak egyre népszerűbbek a kis- és középvállalatok körében.
The main reasons that the companies would use Facebook Ads again:
Facebook Ads are easy to use (ez igaz, de sok esetben már-már túl egyszerű)
Businesses can pause according to their budget (ezt nem értem. Az AdWords kampányt nem lehet leállítani?!)
Some of the reasons that the local SMBs stopped using Facebook ads:
They didn’t acquire new customers
It was too expensive (AdWords $10-os CPC sem olcsó)
-
-
re: Social media 2011
Ma jelent meg egy új SEOmoz cikk arról, hogy a Facebook share mennyiben befolyásolja a Google rangsorolást. A cikk itt.
Nem akarom egy mondatban szummázni az egész cikket, érdemes elolvasni.
-
A téma címkéi:
Hozzászólás szabályai
- Új témákat nem hozhatsz létre
- Válaszokat nem küldhetsz
- Fájlokat nem csatolhatsz
- A hozzászólásaidat nem módosíthatod
-
Fórum szabályzat
Könyvjelzők