Sziasztok!
Véleményeteket szeretném kérni.
Elég sokan igényelnek PR cikkes linket, most a katalóguskorszak után., Arról ne nyissunk vitát, hogy ez jó-e avagy sem, vagy hogy mennyire kockázatos. Most egy dologra szeretnék koncentrálni ez pedig az árazás!
Ugye a mai napig a legtöbben PageRank érték alapon áraznak, de az utolsó PageRank export 2013 végén volt. Nyilván ez egy kényelmes megoldás, de valljuk be őszintén egyre kevésbé tükrözi egy oldal valódi erejét.
A másik megközelítés, amit néhányan már elkezdtek használni, az a Domain Authority értéken történő árazás. Ez már jobb, de itt is vannak problémáim. Egyrészt a Moz köztudottan vacakul találja meg a hazai linkeket. Ami ennél nagyobb gond, hogy a DA elég komolyan ingadozik, van úgy, hogy egyik hónapról a másikra 6-7 pontot is. És ugye, ha az ügyfél vesz 20 feletti DA-s PR cikket, ami a következő hónapban már csak 15 az elég gáz.
A másik ennél nagyobb gondom, hogy a katalóguslinkek eléggé felnyomják a DA-t, és a minőségi link ebben alig jelenik meg mint érték.
Az merült fel bennem, hogy jó lenne egy kicsit komplexebb mutató, olyasmi, mint az ITE Rang, ami súlyozva veszi figyelembe a DA, a hivatkozó linkek száma, a MozTrust, Trust Flow, Citation Flow, esetleg Alexa vagy más adatokat is. Így lenne egy mutató, ami kevésbé ingadozik, és több tényezőn alapszik, így az ügyfél számára is pontosabb adatot mutat egy domain linkerejéről.
Nyilván ahhoz, hogy ez működjön jó lenne, ha együtt dolgoznánk ki, vagy legalábbis többen alkalmaznánk, hogy idővel elterjedjen. Mit gondoltok róla? Ha kár ilyesmivel tölteni az időt azt is nyugodtan megírhatjátok, vagy ha van valakinek tuti módszere azt is szívesen fogadom.
Én szeretném újraárazni a PR cikkes oldalaimat (nincs sok) és ennek kapcsán gondolkodtam el a témán, jó lenne, ha ti is beleraknátok a véleményeteket, és esetleg kisülne belőle valami közösen használható.
Könyvjelzők