Lassan 4 éve értékesítünk a neten. Jövedelmező üzletág ez, csak tudni kell jól tervezni (ha tetszik üzleti tervet készíteni) és meg kell találni a piacon a legjobb lehetőségeket. Általánosságban elmondható, hogy ha nem teszel rá 100 % hasznot, akkor hagy a fenébe. 30-40 % haszonkulccsal csak az igazán nagyok tudnak működni, de azok is csak azért, mert a forgalom meg van hozzá. Nem utolsó sorban az emberek imádják az akciókat, van, aki csak arra indul be (black friday ugye ). Szóval egy 40 % haszonból mit akciózol le? Miből adsz forgalomnövelő mennyiségi kedvezményt akár?
Szállítás: Itt egy elég nagy piaci rés van, mert a futárcégek havi 100 db alatt nem igazán adnak kedvezőbb ajánlatot, mintha simán szerződés nélkül küldenéd. Használd a vaterafutárt, az még mindig a legolcsóbb egy felfutóban lévő cégnek, ha még nem tud közvetlenül fejlődni. Látom, mikor mivel éri meg szállíttatni. Mindenütt felfutóban van a csomagautomata, több ok miatt. (Ezt most nem részletezem.) Most ami megy a posta (500 Ft) csomagautomata és a Foxpost (400 Ft). A Foxpost elindította a címre küldést is. Nézd szét ezek között.
Adózás. Könyvelő vagyok több, mint 20 éve, ebből indult mellékszálként az online kereskedelem. A KATA összeghatára jövőre emelkedik 12M-ra, ÁFA határ 8M-ra. Érdemes ebben maradni. Számold ki, ha ÁFÁ-s vagy, akkor a haszon után is ÁFÁ-t kell fizetned. Az, hogy kinek mi éri meg jobban, nem lehet általánosan egyenértékesen megmondni, mindenkinek a saját körülményeire lehet igazán testreszabott tanácsot adni. Nemrég beharangozták, hogy el fogják törölni márciustól a cégalapítás illetékét, ami nagy része az alakulás költségeinek, kb 50K. Még persze nem szavaták meg, de ennek tudatában érdemes várni, ha megéri addig várni.
Látogatottság: FB-ból indult az értékesítés, ma sok csatornán dolgozunk. Az, hogy FB, vagy google vagy máshonnan jön több vásárló, nem csak elérés van, ez nem ettól függ. Releváns és jó tartalom kell. Blogolni, szórakoztatni, mindegy mit, de érd el a célcsoportot, hogy szívesen olvassanak. A lényeg, hogy olyan tartalmat adj, ami miatt keresni fogják az oldalt, a kulcsó, hogy RÁSZOKJANAK. Egy webshopban nem biztos, hogy az első látogatás után vásárol, sőt..... De neked kell lennie az agyában, ha azt a terméket akarja majd megvenni. Igen sok piaci rész van még egyébként, gerilla módszerrel nagyon szépen fel lehet építeni egy jó webshopot még most is. A kezdeti költségek pedig csak annak drága, aki nem ért hozzá. Szóval először tudást kell megszereni. Ezt nem lehet megúszni, csak ha sok pénzed van
Baross Ferenc (2016-12-01), DomainFlotta (2016-12-01), esotanc (2016-12-01), ferrari27 (2016-12-01), Sanyi49 (2016-12-01), Vittore1982 (2016-12-01), yatoo (2016-12-01)
Köszi hasznos volt. De azért azt gondolom a 100%-os haszonkulcs elég ritka.
Nem, nem ritka. Nagyon sok webshopot ismerek, ahol látom a beszerzési forrásokat és simán meg van. Ékszerek teiktetében pl van, aki annyira elszáll, hogy akár 3-4x-es haszonkulcsot rátesz (3-400 %), de ezt azért a vevők gyomra sem veszi be. Vásárolnak a vevők is ugyanúgy alin, ebayen. Most bejön az amazon az ingyenes szállítással. De van a vevőknek egy rétege, aki pont azért nem akar külföldről vásárolni, mert kockázatos, meg azért, mert nem tud angolul. Ezek még mindig potenciális vevők. Aki leltárkészletet tart fenn, az bizony törekszik a 100 % haszonra. Ha nincs leltárkészlet, csak a megrendeléskor adod le a nagyker felé, akkor talán lehet ez alá menni.
esotanc (2016-12-01)
Kiskereskedelemben pár százalék haszonnal csak akkor lehet dolgozni ha hatalmas a napi forgalom és a bevétel a nap végén kézzel fogható... Bár ha a készlet része vagy egésze bizományos akkor az igazi.
Tapasztalatból mondom, hogy 10-20% haszonból egy webshop nem igazán tud megélni. Mert ugye bele kell számítani a beszerzési költséget, ha az árut nem veszik át vagy visszaküldik, termékek ügyintézése, reklám, emberek, stb.
Ha a tulaj viszi fel a termékeket és ír róluk néhány egyedi mondatot, ezt az időt is számolni kell. Vagy mondja a tulaj, hogy nem költ reklámra mert vannak neki jól látogatott honlapjai ahol ajánlja a shopját. Ez működhet is, da azoknak is csak van költségük, meg azt a reklám helyet pénzért ki is lehet adni, tehát ezt mind költségként számolni kell.
Teljesen igazad van. Jövedelmező a vállalkozásod? | Kiszámoló - egy blog a pénzügyekről
Ez kb az affiliate jutalék szokott lenni és akkor neked csak reklámoznod kell.
Én a helyedben mondjuk amazon viszonteladó lennék és akkor nem kell sem a logisztikával sem a számlázással bajlódnod. Fixen kapod a százalékot és havonta kiállítod az amazon felé a számlát. Így elég a kata és mivel külföldre számlázol, azt mondták, nem számít bele az alanyi adómentes korlátba.
Stabil növekedési pályára állítanád a vállalkozásod?
Tartalommarketing a Gyakorlatban Könyv
esotanc (2016-12-01)
Könyvjelzők