És tényleg, figyelmetlen voltam, elnézést.
És tényleg, figyelmetlen voltam, elnézést.
Ha várnak ajánlatokat, akkor nem hiszem, hogy fárasztani kellene őket a marketingguruk által javasolt (egyébként néha hatásos) felvezető emailekkel, inkább egy jól összefoglalt emailben el is lehetne nekik küldeni, hogy mivel foglalkoztok, miért Titeket válasszanak. Szvsz.
Csak a tisztánlátás kedvéért: a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. tv. ("spamtörvény") alapján ma Magyarországon csak a nem természetes címekre küldhető tömeges reklámlevél és a legutóbbi törvényváltozás után is csupán ezek használhatók szabadon és legálisan - vagyis olyan e-mail címekre, melyek nem tartalmaznak személynevet, például:
ILYEN CÍMEDRE KÜLDHETNEK (más kérdés, hogy örülsz-e neki):
stb.Kód:info@ceg.hu ceg@ceg.hu office@ceg.hu iroda@ceg.hu kapcsolat@ceg.hu web@ceg.hu webmaster@ceg.hu marketing@ceg.hu hirdetes@ceg.hu cegnev@freemail.hu
Ha ilyen címedre kapsz spamet, sajnos nem tudsz tenni semmit, a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) vizsgálódni sem fog.
Ha levél küldője és a hirdetés tartalma (hogy kihez kötődik, kit hirdet) egyértelműen beazonosítható, és biztosítva van az egy kattintással történő leiratkozás, akkor a spam gyakorlatilag nem spam az új szabályozás értelemében.
Ha ilyen címed van, akkor már tudsz valamit tenni:
Az ilyen és nyilvánvalóan magánszemélyek címére pl.Kód:bela.nagy@ceg.hu bela@ceg.hu
történő küldés után (bejelentésre) az NHH vizsgálódni kezdhet, 100 000 - 500 000 Ft-os bírságot szabhat ki. Először általában csak figyelmeztetés van, utána enyhébb pénzbüntetés, többszörös visszaesőknél szabják ki a legmagasabb összeget (vannak, akik beépítik a marketingköltségvetésbe a bírságot).Kód:kiss.margit@freemail.hu
A törvény az uniós iránymutatásoknak megfelelően szétválasztja egymástól a vállalkozásokat és a magánszemélyeket. A bejelentés módját eléggé megnehezítették, ez jópár bejelentő kedvét elvette, ennek köszönhetően az elmúlt időszakban csökkent a spamek száma (nyilván csak statisztikailag, mert a nagy részét legalizálták, illetve elvették az emberek kedvét a bejelentéstől - pl. ahhoz, hogy az NHH biztosan kivizsgáljon egy ügyet, már fizetni is kell (ennél ugye jóval egyszerűbb lenne megnyomni a leiratkozás-gombot).
Ha cég kap "spamet", és bejelentést tesz, akkor az NHH nem indít eljárást, legfeljebb azt vizsgálja, hogy az egyéb előírásoknak megfelel-e az elektronikus üzenet. Eszerint nézik, hogy le lehet-e iratkozni a hírlevélről, egyértelműen azonosítható-e a küldő, illetve - ez már a fogyasztóvédelem, vagy a versenyhivatal hatásköre -, hogy a hirdetés egyebekben megfelel-e a gazdasági reklámtevékenységről szóló törvény feltételeinek.
Utoljára módosítva: ducard által : 2009-12-07 16:40
A célzott emailküldés hatásos lehet. Én már kötöttem úgy üzletet, hogy a céges postafiókba jött egy ajánlat. Persze ez csak az ajánlatok kis %-ra igaz, és hozzá kell tenni, hogy én nem vagyok ennyire elutasító az ismeretlen feladóktól jövő levelekkel. (persze a klasszikus spamek mennek a levesbe..)
Ami fontos az a célcsoport helyes kiválasztása és a rövid, de lényegre törő ajánlat.
Elnézést, hogy tulajdonképpen off a hozzászólásom, csak már nagyon kikívánkozik belőlem. Ha szóba jön az email küldés, mint marketing eszköz, akkor rendszerint egy-két hozzászólás alatt kiderül, hogy a többség a körülményektől függetlenül a módszert fekete vagy fehér alapon spam-nek tekinti, a tevékenységet elitéi és a kérdőzővel szemben fenntartásokkal él már a kérdés felvetés miatt is.
Szó sincs róla, hogy érvelni mernék a „spam” mellett, csak azt nem értem, hogy miért pont ez az eszköz lett kiemelve, mint kerülendő és elitélendő lehetőség. Személy szerint engem a legkevésbé ez zavar. Havonta egyszer megnézem a spamgyűjtő mappámat, ami pedig nem akad fent rajta, azzal sem idegesítem magam, nagyon nem tud felzaklatni. Megy a kukába és kész, le van a gond.
Sokkal jobban zavar, az a virtuális környezetszennyezés, hogy boldog boldogtalan weboldalt készít, linket épít (!), optimalizál és a tartalmatlan tartalmukkal, rengeteg felesleges honlap elárasztja a találati listákat, katalógusokat, egyszóval az internetet. És nap, mint nap, kerülgetni kell őket, szelektálni, versenyezni a sok felesleges öncélú weboldallal. Ez pl sokkal kártékonyabb, maradandóbb, orvosolhatatlanabb szemetelés, mint elküldeni egy emailt, ami valahány százalékos eséllyel nem is érkezik meg a címzetthez. :-)
Szerintem.
Szerintetek?
<off>Ha valaki tud esetleg asztalos témában ilyen céges címlistát, akkor küldjön egy privit. Nem megvásárlásra, csak egy levél kiküldésére. Az is jó, ha valaki tudja hol lehet ilyen lehetőségeket találni Köszi!</off>
Utoljára módosítva: DaveeD által : 2009-12-07 17:25
@TZ: nem hinném, hogy csak ez lenne kiemelve. ha körülnézel a fórumon, van számos topik, ami az általad virtuális környezetszennyezésnek nevezett jelenség különféle megnyilvánulásaival foglalkozik, viszont természetes, ha egy mailküldéses topikban nem a "felesleges" weboldalakról értekeznek, hanem a spamről.
részemről azt mondom, hogy először mutatkozz be, mondd el ki vagy és hogy honnan van meg neked az ő e-mail címe 1 mondatban, aztán mutasd be, hogy milyen ajánlatot fogsz kiküldeni neki a közeljövőben - s add meg a lehetőséget, hogy ha nem érdekli akkor iratkozzon le.
Aztán pár nap múlva mehet az első lecsós ajánlat.
A közösségi oldalak email címével az a baj, hogy nincs mérhető és megfelelően kiválasztott és célzott közönség. Küld az ember nekik egy hátvakaró ajánlatot, aztán 10.000 emailból semmi konverzió nem lesz. Ellenben ha úgy küldi ki az ember, hogy tudja ezen emberek között az érdeklődés a vakaró iránt 100%-os, akkor a konverzió lehetősége növekedik.
stef
Könyvjelzők