Szerintem közülünk majdnem mindenki használja az Analytics-et (ha nem akkor gondolkozz el rajta). Mérjük mennyi forgalom jön a keresőkből, mennyi forgalom jön a linkekből, mennyi forgalom a reklámjainkból. Az email-es kampányokat viszont elég nehéz mérni. Ha kiküldetsz valakivel egy reklámlevelet, akkor az úgy jelenik meg, hogy a freemail, gmail, citromail stb oldalakról nagyobb lesz egy kicsit a bejövő forgalom.
Találtam egy megoldást arra hogy ezt is lehessen mérni. Gondolom több embernek itt ez ugyanúgy újdonság mint nekem. Ezt egyszerűen Analytics kampánykövetésnek hívják.
A lényeg az, hogy meg kell címkézni a hivatkozott oldal linkjét és a címkékben szereplő adatokat az analytics feldolgozza. Erről további infó található itt: http://www.google.com/support/google...er=55518&hl=hu valamint az url összeállításra van egy tool itt: http://www.google.com/support/google...er=55578&hl=hu
Tehát a példánknál maradva egy ilyen link így néz ki: hxxp://www.valami.hu/?utm_source=hirlevel&utm_medium=email&utm_campaign =kampany1
És akkor az Analytics forgalom forrásaiban a kampányok alatt meg fog jelenni kampany1 néven az így kiküldött email-ekre történő kattintás.
Az egésszel csak az a problémám, hogy ez generált URL elég hosszú. Nincs erre valami trükk, hogy ez ne látszódjon? Az AdWords-ben bekapcsolva az automatikus címkézést, ezt az egészet elintézi helyettünk a Google. Tehát az AdWords kampányok adatai ugyanitt megjelennek, de az AdWords-ös hirdetéseknek nem látszik a linkjében ez a hosszú URL. Tehát valami megoldás lehet, de hogyan működik?
Hírlevelek atyja Netallica, esetleg tudod?
Persze más is válaszolhat.
Hasonló témák:
Könyvjelzők