Oldal: 1 / 2 12 UtolsóUtolsó
Eredmény: 1 - 10 (18) összesen

Téma: Email reklám hatékonyság mérése Analytics-szel

  1. #1
    Törzsvendég zsibvasar logója
    Csatlakozott
    09-04-30
    Hozzászólás
    146
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás Email reklám hatékonyság mérése Analytics-szel

    Szerintem közülünk majdnem mindenki használja az Analytics-et (ha nem akkor gondolkozz el rajta). Mérjük mennyi forgalom jön a keresőkből, mennyi forgalom jön a linkekből, mennyi forgalom a reklámjainkból. Az email-es kampányokat viszont elég nehéz mérni. Ha kiküldetsz valakivel egy reklámlevelet, akkor az úgy jelenik meg, hogy a freemail, gmail, citromail stb oldalakról nagyobb lesz egy kicsit a bejövő forgalom.
    Találtam egy megoldást arra hogy ezt is lehessen mérni. Gondolom több embernek itt ez ugyanúgy újdonság mint nekem. Ezt egyszerűen Analytics kampánykövetésnek hívják.

    A lényeg az, hogy meg kell címkézni a hivatkozott oldal linkjét és a címkékben szereplő adatokat az analytics feldolgozza. Erről további infó található itt: http://www.google.com/support/google...er=55518&hl=hu valamint az url összeállításra van egy tool itt: http://www.google.com/support/google...er=55578&hl=hu

    Tehát a példánknál maradva egy ilyen link így néz ki: hxxp://www.valami.hu/?utm_source=hirlevel&utm_medium=email&utm_campaign =kampany1

    És akkor az Analytics forgalom forrásaiban a kampányok alatt meg fog jelenni kampany1 néven az így kiküldött email-ekre történő kattintás.

    Az egésszel csak az a problémám, hogy ez generált URL elég hosszú. Nincs erre valami trükk, hogy ez ne látszódjon? Az AdWords-ben bekapcsolva az automatikus címkézést, ezt az egészet elintézi helyettünk a Google. Tehát az AdWords kampányok adatai ugyanitt megjelennek, de az AdWords-ös hirdetéseknek nem látszik a linkjében ez a hosszú URL. Tehát valami megoldás lehet, de hogyan működik?

    Hírlevelek atyja Netallica, esetleg tudod?
    Persze más is válaszolhat.



  2. #2
    Chrome Ball Netallica logója
    Csatlakozott
    07-10-10
    Hely
    Győr
    Hozzászólás
    1.503
    Begyűjtött 44 köszönetet
    21 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Email reklám hatékonyság mérése Analytics-szel

    Ennél van egyszerűbb és gyorsabb, pontosabb megoldás is, mi úgy neveztük el a szoftverben, hogy akció linkek. A levélben elhelyezett linkekhez mindenféle funkciókat rendelhetsz (adatátírás, csoportban áthelyezés, stb.) s pontosan méri a kattintások számát is. Szóval azonnal látod, hogy mennyien és kik kattintottak a linkre. Nem kell hozzá egyedi azonosító a weboldalon.



  3. #3
    Törzsvendég zsibvasar logója
    Csatlakozott
    09-04-30
    Hozzászólás
    146
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Email reklám hatékonyság mérése Analytics-szel

    Ez most reklámszagú válasz volt. Természetesen jó az, ha tudom mérni a hirlevélküldő szoftverből a kattintásokat. De mi van akkor, ha:
    - nem én küldöm a leveleket
    - Nem használok hírlevél eszközt
    - konverziót akarok mérni.

    A konverzió mérésére ad megoldást egy hírlevél küldő alkalmazás?

    Az analytics nyilván ezernyi más kérdésre ad még választ, ezért ez a módszer jó kiegészítője lehet a hírlevél küldésnek. Netallica, írjak róla neked blogbejegyzést? Na jó átengedem a témát...



  4. #4
    Chrome Ball Netallica logója
    Csatlakozott
    07-10-10
    Hely
    Győr
    Hozzászólás
    1.503
    Begyűjtött 44 köszönetet
    21 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Email reklám hatékonyság mérése Analytics-szel

    Hát igen, lehet, hogy reklámszagú volt, de megoldás a problémára.

    Amúgy ha csak a hosszú url-el van gondod akkor .htaccess-el át tudod irányítani, de mivel ezek az url-ek linkként szerepelnek felesleges lenne, hiszen bármilyen rövid szöveget tehetsz hozzá.

    Olyan módszert is szoktak alkalmazni, hogy erre a célra létrehoznak egy oldalt (landing page) amire csak a hírlevélből jöhetnek látogatók. S így már mérhető könnyen akkor is ha nem te küldöd ki a hírlevelet.

    Szeretem én is az analytics-et, de hírlevél kampányoknál maga a küldő szoftver az ami pontos és részletes statisztikát tud adni, olyanokat amiket egy külső statisztikai rendszer nem képes, még az analitics sem. Kiegészítésnek jó lehet az analytics, de igazából semmi olyat nem tud nyújtani amit magából a hírlevél szoftverből ne tudnál meg.

    Konverzió mérése alatt nem tudom pontosan mire gondolsz, ezt kifejted?



  5. #5
    Törzsvendég zsibvasar logója
    Csatlakozott
    09-04-30
    Hozzászólás
    146
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Email reklám hatékonyság mérése Analytics-szel

    Minden weboldalnak van valamilyen célja. Több út is vezethet ehhez a cél eléréséhez. Például regisztráció, hirlevél feliratkozás, ingyenes ebook letöltés vagy maga a termék megvásárlása. Az analytics-ben több ilyen célt is be tudsz állítani. Ezek mindegyike lehet konverzió ez rajtad áll melyiket akarod mérni.
    A reklámkampányoknál nem elég a látogatókat számolni (persze ez is lényeges) hanem lényegesebb az, hogy hány konverziót tudsz elérni. Ez mutatja milyen hatékony az adott reklám.
    Például, ha az adwords hirdetésbe beleírom, hogy ingyen ez vagy ingyen az, akkor sokan fognak kattintani és ezért sokat is fogok fizetni. Ha pedig egy jó leírást adok a termékemre, akkor lehet hogy kevesebben kattintanak, de többen fognak konvertálni. (regisztrálni, vásárolni stb. éppen amit mérek) Nyilván a kevesebb kattintás, de több konverzió nekem jobban megéri.

    Ezért lényeges a konverzió követés.



  6. #6
    Chrome Ball Netallica logója
    Csatlakozott
    07-10-10
    Hely
    Győr
    Hozzászólás
    1.503
    Begyűjtött 44 köszönetet
    21 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Email reklám hatékonyság mérése Analytics-szel

    Köszi, de azt tudom mi a konverzió, csak azt hittem van valami konkrét kérdésed, amikor kérdezted, hogy hírlevélküldő szoftverből lehet-e koverziót mérni.

    Általában a levélben maga az ajánlat található és a link a vásárláshoz vezet ezért ez már maga a konverzió. Tehát amit fentebb írtam azzal tökéletesen lehet mérni. Mivel ez már a második lépés a kampányban. De előforudlhat olyan is, hogy a reklámodban egy másik reklámra lehet kattintani, akkor nyilván a kattintáskor megnyíló oldalnak kell mérnie a konverziót.


    Utoljára módosítva: Netallica által : 2009-11-15 20:01

  7. #7
    Törzsvendég zsibvasar logója
    Csatlakozott
    09-04-30
    Hozzászólás
    146
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Email reklám hatékonyság mérése Analytics-szel

    A kattintást is felfoghatjuk konverziónak, de legtöbbször ennél érdemesebb tovább menni.

    Idézet Netallica eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    De előforudlhat olyan is, hogy a reklámodban egy másik reklámra lehet kattintani, akkor nyilván a kattintáskor megnyíló oldalnak kell mérnie a konverziót.
    Én is pont erről beszélek. A téma nyitómban pont egy ilyen mérést írtam le. Előfordulhat, hogy kétféle forrásból tudsz hirlevélbe reklámmegjelenést szerezni. A kétféle forrás viszont teljesen más célcsoportot takarhat. Ha meg akarod állapítani, hogy melyik a hatékonyabb (honnan vesznek arányosan több terméket mondjuk), akkor mérned kell a konverziót. A kattintás nem elég jó. Legközelebb pedig tudni fogod melyik kampányt érdemes megismételni.

    Na most a fenti kampány követő URL-ekkel a weboldalad bármely oldalából tudsz egy speciális mérhető Landing Page-et csinálni. Nem kell hozzá semmi programozás. Persze ez nem zárja ki, hogy csinálj egy hirdetéshez egy külön Landing page-et. De akkor ezt fel lehet használni különböző kampányokhoz is.

    Arról nem is beszélve, hogy így a mérés a te oldaladon van. A különböző kampányok egymás mellett vannak és ugyanazzal mérési módszerrel hasonlíthatók össze.



  8. #8
    Törzsvendég zsibvasar logója
    Csatlakozott
    09-04-30
    Hozzászólás
    146
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Email reklám hatékonyság mérése Analytics-szel

    Az előző okfejtéshez egy kiegészítés. A kattintás mérés akkor lehet különösen pontatlan, ha mondjuk olyan szöveget teszel egy hírlevélbe ami eleve magas kattintási arányt generál. Például akció, játék, ajándék. Ilyenkor lehet fontos, hogy az egyik kampányból (célcsoportból) ténylegesen mennyien konvertálnak (például vásárolnak) a másikhoz képest.



  9. #9
    Chrome Ball Netallica logója
    Csatlakozott
    07-10-10
    Hely
    Győr
    Hozzászólás
    1.503
    Begyűjtött 44 köszönetet
    21 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Email reklám hatékonyság mérése Analytics-szel

    Az ügyfeleink és a mi kampányainkban a kattintás már a cél oldalra visz ezért tökéletesen pontos. A lényeg az, hogy attól függően ki miképp reklámoz úgy kell a rendszert is felépíteni, nincs általánosan jobb vagy rosszabb módszer, egyszerűen olyanok vannak amik megfelelnek a célnak és olyanok amik nem.

    Ugyanúgy mérhető az is, hogy bizonyos szavara több kattintás jön-e. De alapvetően két megközelítésből nézzük a dolgot (tehát igaz mind a kettő), a te példáid olyan e-mail marketingről szólnak amikor nem saját listára küldöd a levelet hanem vásárolt hirdetésre más címlistájában (ez inkább fizetett hirdetés kategória, nem email marketing), míg az enyémek a saját címlistával rendelkezőkre igaz.



  10. #10
    Törzsvendég zsibvasar logója
    Csatlakozott
    09-04-30
    Hozzászólás
    146
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Email reklám hatékonyság mérése Analytics-szel

    Igen a saját levélnél úgy van ahogy mondod. De én az elejétől fogva nem erről írok, vagy legalább is az volt a célom.
    Idézet zsibvasar eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ha kiküldetsz valakivel egy reklámlevelet...
    Ezek szerint nem voltam világos.

    Szóval áll az eredeti kérdésem. A Google vajon hogyan tudja eltüntetni a kéréses URL címkéket?



Oldal: 1 / 2 12 UtolsóUtolsó

A téma címkéi:

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •