Oldal: 2 / 2 ElsőElső 12
Eredmény: 11 - 18 (18) összesen

Téma: Email reklám hatékonyság mérése Analytics-szel

  1. #11
    Új tag
    Csatlakozott
    09-11-01
    Hely
    Salgótarján, Budapest és igény szerint.
    Hozzászólás
    36
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Email reklám hatékonyság mérése Analytics-szel

    bocs az oktalankodásért, de mi a gond azzal, hogy hosszú egy url?



  2. #12
    Törzsvendég zsibvasar logója
    Csatlakozott
    09-04-30
    Hozzászólás
    146
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Email reklám hatékonyság mérése Analytics-szel

    Nem olyan hatalmas gond a hosszú URL csupán szerintem csúnya. Mondjuk a rövid domain neved helyett, egy elég hosszú URL-en találja magát a látogató de ugyanúgy a főoldalt látja.
    Persze okozhat is gondot a statisztikában, mert 1-2 ember mondjuk elküldi a kampány URL-t email-ben vagy bookmark-ba teszi, de nyilván nem túl jelentős ez a hiba.

    Ami inkább zavar, hogy a Google az adwords és az analytics között meg tudja oldani úgy ugyanezt a címkézést, hogy a látogató csak a domain URL-edet látja. Ez zavar, hogy hogy a pékben csinálják és én miért nem tudom...

    Persze ők azt is megtehetik, hogy a hívó oldal URL-je tartalmazza az infókat. És azt olvassa ki az analytics script valahogy. Ezt nyilván nem könnyű utánuk csinálni.
    De elképzelhető az is, hogy scriptből módosítják a saját URL-t és így eltűnik a kampány információ. És akkor lehet hogy csak egy plusz kapcsolót kéne megtalálni ehhez.

    Minden esetre talán nem baj hogy feldobtam a témát. Hátha valakinek jól jön.



  3. #13
    TZ.
    TZ. nem elérhető
    Mentor TZ. logója
    Csatlakozott
    09-11-06
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    454
    Begyűjtött 11 köszönetet
    6 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Email reklám hatékonyság mérése Analytics-szel

    Nem gondoltam végig, de igazából Te is jó helyen kapisgálsz. Ebben körben a Google van mind a két oldalon. Ha jól vizsgáltam az adwords egy google iframe, tehát a sáját oldaláról megy a látogató a tiedhez, ahol a saját maga scriptje várja. Érdemes lenne tanulság képpen kifejteni, hogyan működik, de lemásolni nem tudjuk, mert más környezetből szeretnénk ugyanezt elérni.



  4. #14
    Hekker 0xFF logója
    Csatlakozott
    09-08-21
    Hozzászólás
    1.079
    Begyűjtött 168 köszönetet
    118 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Email reklám hatékonyság mérése Analytics-szel

    Én itt nem értem a problémát pedig 2x is elolvastam, mondjuk van egy áruházad, és órát árulsz, és 4 fajata e-mail valmit használsz, és le akarod mérni melyik a hatékonyabb,
    www.oldalad.hu/index.php?=1 , 2 , 3, 4. itt mindegyiken rekaksz egy cookiet pl "kamp" = 1 v 2 v 3 v 4 jó hosszú időre pl 1 hónap, majd a checkout.php nál megnézed honan jött az a látogató, kiolvasod a cookie ból majd huzol egy strigulát. Vagy ezután át is kuldheted egy másik kapra oldalad.hu/camp1.html és itt méred amivel akarod, aki látogatta ezt az oldlalt az tuti vásárolt is nálad.

    Vagy rosszul látom a problémát?


    Utoljára módosítva: 0xFF által : 2009-11-19 05:09

  5. #15
    Törzsvendég zsibvasar logója
    Csatlakozott
    09-04-30
    Hozzászólás
    146
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Email reklám hatékonyság mérése Analytics-szel

    Igen eléggé elkanyarodtunk Netallicával az eredeti kérdéstől.
    Jó a megoldásod. Pont ugyanezt teszi meg az Analytics is szerintem a kampány URL-ekkel. Tehát lerak egy sütit az adott URL-re jövő látogatóhoz.
    A vásárlás utáni köszönő lapot beállíthatod egy cél teljesülésének. És ezáltal az egyes kampányokról jövő látogatóknál azt is láthatod hány százalék vásárolt. Még akkor is, ha 1 hét múlva jött vissza.
    Mondjuk én inkább az Analytics-et használom. Tulajdonképp csak örömködtem hogy megtaláltam ezt a funkciót. Csak a spec. URL-t szerettem volna elrejteni valahogy.



  6. #16
    Törzsvendég zsibvasar logója
    Csatlakozott
    09-04-30
    Hozzászólás
    146
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Email reklám hatékonyság mérése Analytics-szel

    Azóta használom ezt a funkciót. Különböző bannerek hatékonyságát mérem vele. Néhány nap alatt már kicsit félrement a statisztika. Mert valamelyik URL-t sikerült bebookmarkolnia valakinek. Ettől függetlenül nagyon jó. Az eddig leghatékonyabbnak vélt banneremről most úgy tűnik alig van regisztráció, csak kattintanak.



  7. #17
    Új tag
    Csatlakozott
    11-01-19
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    32
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Email reklám hatékonyság mérése Analytics-szel

    Idézet zsibvasar eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Az egésszel csak az a problémám, hogy ez generált URL elég hosszú. Nincs erre valami trükk, hogy ez ne látszódjon? Az AdWords-ben bekapcsolva az automatikus címkézést, ezt az egészet elintézi helyettünk a Google. Tehát az AdWords kampányok adatai ugyanitt megjelennek, de az AdWords-ös hirdetéseknek nem látszik a linkjében ez a hosszú URL. Tehát valami megoldás lehet, de hogyan működik?
    Html-es leveleknél ez elvileg nem kell hogy gondot jelentsen, mert az anchor text amit a user lát lehet bármi kultúrált szöveg, a mögöttes hosszú url link meg sztem már nem zavaró. Az Analytics is szépen lecsippenti az utm paramétereket, tehát az ottani tartalom riport statisztikákat sem teszi nehezen átláthatóvá.

    Ha text formátumú e-mailekről van szó, akkor már valóban problémás a dolog, mert csúnya hosszú url-ket lát a levél olvasója, sőt ha sortörés is megtöri a linket, mert nem fér ki, akkor lehet, hogy működni sem fog kattintásra és lehet becopyzni a böngészőbe manuális a url címet.
    Én erre problémára a bit.ly url shortener megoldást javasolnám mint wörköraundot, mert analytics szempontból sem okoz mérési gubancot (szemben egy-két más tipusú url shortener megoldással) és ha a pro accountra regsiztrál valaki a bit.ly oldalán, akkor lehetősége van az ún. custom short domain használatára is, ami azt jelenti, hogy maga kreálhat valami a domain nevéhez némileg passzoló rövid nevet pl. vate.ra/hjfghjg vagy ori.go/jhfdkjhkj ami elég cool. A poén az, hogy a pro account ugyanúgy ingyenes a bitly-nél, mint a mezei és csak a következő szintért az enterprise-ért kérnek el pénzt.



  8. #18
    Mentor arth2o logója
    Csatlakozott
    10-03-11
    Hely
    Győr
    Hozzászólás
    408
    Begyűjtött 7 köszönetet
    2 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Email reklám hatékonyság mérése Analytics-szel

    Linkrövidítő szolgáltatás használata szerintem simán megoldja a hosszú hivatkozásokat. pl.: twitt.hu és itt most nem haza beszélek

    Ha pl.: egy image elemre teszel egy hivatkozást, ami a levél megnyitását ellenőrzöd. Ha tiltva van az image betöltés mi a pálya?



Oldal: 2 / 2 ElsőElső 12

A téma címkéi:

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •