Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy az ügyfeleimet, ha nem írtunk szerződést ennek kapcsán, akkor feltüntethetem referenciaként (pl. cégnevet, honlapot?)
Vagy ehhez külön engedélyt kellett volna tőlük kérnem?
Köszönöm a véleményeket.
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy az ügyfeleimet, ha nem írtunk szerződést ennek kapcsán, akkor feltüntethetem referenciaként (pl. cégnevet, honlapot?)
Vagy ehhez külön engedélyt kellett volna tőlük kérnem?
Köszönöm a véleményeket.
Szia! Ezeket alapból szerződés szabályozza, ami ha nincs vagy erre nem tér ki akkor nem javasolt nevet és különösen logót kitenni. Megkockáztathatod, ebből viszont rosszul is kijöhetsz (Ő nem szerette volna, reklamál, megromlik a viszony, esetleg felszólító levelet küld, stb). Összességében jobb az ilyesmit előre megbeszélni.
esotanc (2016-10-18)
Sajnos én ha egy mód van rá kerülöm a papírmunkát, az eddigi szerződésekbe pedig sose írtam bele, szóval SEO terén 0 referenciával rendelkezem ezek szerint
Köszi a tanácsot!
esotanc (2016-10-18)
Sőt a legjobb ha te kérsz tőlük ajánlást. Az ajánlás akkor a legjobb, ha hiteles. A hitelességi sorrend a következő:
- Videón elmondja
- Facebook posztban leírja
- Kiteszed a véleményét fotóval
- Kiteszed a véleményét és aláírod a nevét és a honlapja címét
Az is jó, ha telefonban elmondja és abból csinálsz egy videót.
BTW.: az ügyfél úgy sem hiszi el, hogy a visszajelzés valós, ezért kell a maximális hitelességre törekedni.
Stabil növekedési pályára állítanád a vállalkozásod?
Tartalommarketing a Gyakorlatban Könyv
esotanc (2016-10-18)
Első az üzleti titok. Enélkül mit sem ér az egész...
Kezeld bizalmasan az üzletet, és kommunikálj az ügyfeleiddel, mielőtt bármit is írsz róluk.
Most kérd ki az engedélyüket mindenképp, és így tedd fel a kérdést: Írd meg kérlek pár sorban, hogy hogyan tette jobbá a szolgáltatásunk a céged/vállalkozásod/weboldalad életét? És arra is válaszolj kérlek, hogy mit szeretsz bennünk!
Ugyanakkor egy érdekesség: én nem tenném ki a fotót és a nevet, csak a vállalkozást és a weboldalt.
Ugyanis a név és a személyes képmás - videó is - személyes adatoknak minősülnek, amik egy esetleges jövőbeli vitás helyzetben be fogják hozni a személyességi jogokkal kapcsolatos törvényt is a buliba, és ha mondjuk nem veszed le 5 percen belül az ő véleményét, akkor sérelemdíjat kérhet, mert jogtalanul használod a nevét.
Míg ha csak a vállalkozás neve és weboldala van kinn, akkor vitás helyzetben sem kell sérelemdíjra számítanod, perre meg pláne nem az miatt, hogy valaha jó volt a viszony, de mondjuk megromlott. (Bár Attila, veled kapcsolatban nem tudom elképzelni, hogy valakinek megromolna veled a viszonya ).
Ezt csak az elmúlt 10 évben látott-hallott cifra történetek miatt írtam le , hogy ha valaki esetleg nagyon körültekintő akarna lenni, akkor ilyenekkel is számolnia kell a vélemények kihelyezésénél.
Azok akik a csapból is azt folyatják, hogy igen, tedd ki névvel, képpel, videóval... pont azoknak túl sokszor kellett már ügyvédi leveleket küldözgetniük egymásnak ezzel kapcsolatos ügyekben az évek során.
esotanc (2016-10-18)
Ha ő kéri az ügyfél véleményt és az ügyfél rögzíti magáról a videót illetve ő ír a Facebook oldalára, akkor nem életszerű a jogokkal kapcsolatos problémák felmerülése.
Régóta használjuk és senkinek nincs vele problémája.
Amikor azt kérdezi tőlünk az ügyfél:
"Annyira hálás vagyok, hogy ilyen sok segítséget kaptam, most már értem és átlátom. Mennyivel tartozom?"
Akkor mindig azt mondom nekik:
"Pénzben nem kifejezhető, de ha ír egy elégedett ügyfél visszajelzést a Facebook oldalunkra, akkor kvittek vagyunk "
Régebben e-mailben kértük és kitakartuk az e-mail címeket és képernyő fotókat raktunk ki. Abból is látszik, hogy hiteles visszajelzések.
ez pont annyira életszerű, hogy nem vagy köteles tűrni, hogy a képmásodat akármeddig felhasználják mások, és ha megtiltod - előtte engedted, de ha meggondolod magad, megteheted -, le kell venniük. Ha nem veszik le, perelsz, nyersz. Ezt onnan tudom, hogy volt ilyen per a látókörömben, gyakorlatilag egy tárgyalás alatt le lett rendezve sérelemdíjjal a dolog.
Ha a titokszobában lenne a topik, további részleteket is írnék.
Ne is legyen senkinek problémája ezzel, csak megosztottam a tapasztalatomat
Szóval akkor a te tanácsod az, hogy kérjen nyugodtan ügyfél visszajelzést, akár fényképpel is és ha meggondolja magát az ügyfél, akkor vegye le.
Ez teljesen életszagú. Nálunk ilyen nem volt, de ha valaki kérné, simán levenném. Minek maradjon ki? Teljesen mindegy, hogy 78 vagy 77 visszajelzés van.
vidirita (2016-10-19)
Könyvjelzők