Van egy asztalos ügyfelem és
SEO szempontból nagyon jó lenne linkeket cserélnem (neki). Az ügyfelem viszont nem olvasgatja napi szinten a
SEO forumot ;-) ezért Ő merőben más szempontokból közelíti meg a kérdést mint én. Ő azt gondolja, hogy konkurenciát ne reklámozzunk, mert az neki nem jó. Mivel Ő a megrendelő nem szeretném lehurogni, sőt kicsit mérlegelni szeretném az ő szempontjait is, hiszen a
SEO nagyon jó dolog, de neki munkából van pénze, nem pedig találati lista helyezésből. Ha őszinte vagyok, akkor engem viszont, mint webfejlesztőt a találati lista érdekel elsősorban.
Kíváncsi vagyok egyrészt a véleményetekre, tapasztalatotokra, hogy milyen következményei vannak, voltak, olyan eseteknek, hogy amikor a webfejlesztők boronálták össze a konkurens cégeket linkcserére. Mennyire kattintanak át a látogatók, mennyi az esélye, hogy a konkurensnek szerzünk üzletet? Persze oda-vissza működik, szóval nem gáz. De mivan, ha nincs egyensúly és inkább a kisebb még a kevés leendő ügyfelét is átpasszolja a nagyobbnak?
A másik amire kíváncsi vagyok, hogy Ti mennyire komplikáltan tanítjátok az ügyfeleiteknek ezt a fajta gondolkodásmódot, hogy segítsük kölcsönösen a konkurenciát is, és valószínű jól járunk.
DaveeD: Én szeretnék linket cserélni, de még nincs rá engedélyem.
Könyvjelzők