Akit érdekel az elolvashatja ebben a cikkben pár ország SEO cégeinek árazását és stratégiáját. A cikk egyébként azért is érdekes, mert nagyon sokféleképpen lehet megállapítani az SEO munka értékelését, valamint, hogy miket is foglal magába egy SEO ügynökség tevékenysége.
Alapvetően mi kétféle rendszert használunk. Az egyik a projekt alapú, ami egy egyszeri feladatra szól és x munkaórát tartalmaz. A másik a havi szintű munkaórák száma. A legtöbb esetben egy SEO projekt azzal indul, hogy rendbe rakjuk az oldalt és más relatíve ritkábban változtatott dolgot, valamint mindenféle stratégiák kidolgozása. Oldal méretétől függően erre elmegy mondjuk 50-100 vagy több munkaóra és utána elindul a havi optimalizálás. Ez utóbbi mondjuk havi 20-30 óra és magába foglalja az oldal figyelését, javítgatását, a linképítést, social media, és minden más havi szinten történő változtatásokat.
Ezt a rendszert alkalmazom a magán klienseimnél is, bár az óra díjazás alacsonyabb. Egy x összeg indulásnak és utána havi szinten y összeg, attól függően, hogy mennyit szándékoznak befektetni.
Hallottam más díjazási megoldásokról is, némelyik pl. elég fura (rangsoroláson alapuló), de az érdekelne, hogy ti milyen megoldásokat használtok.
Ezen kívül érdekelne az is, hogy Magyarországon kb. milyen óradíjakkal dolgoznak a cégek. A cikkben linkelt infografikában lehet látni, hogy Indiában pl. $25 / óra alatt, az USA-ban $76-100, Angliában $76-200 körül vannak az árak.
Hasonló témák:
Könyvjelzők