A net bugyrából szedtem össze az alábbi pontokat, amit még kiegészítettem a saját meglátásaimmal. A fórumon nem találtam ilyen jellegű összefoglalót, remélem a kezdő keresőoptimalizálóknak hasznos kis gyűjtemény lesz. A felsorolás nem fontossági sorrendet takar! Akkor jöjjön a SEO gyorstalpaló:
1. vizsgáld meg az adott kulcsszavakra a konkurenciát, végezz el elsőként egy mélyreható konkurenciaelemzést
2. találd meg a legmegfelelőbb kulcsszavakat, akár az Adwords Keywords Tools segítsége által, amelyekre a weboldalt majd optimalizálni fogod
3. a keresőoptimalizálás megkezdése előtt állíts fel reális célokat, és ennek fényében kezd meg a weboldal népszerűsítését
4. lehetőleg kerüld a flash tartalmat a weboldalon, a keresőrobotok nehezen térképezik fel
5. a weboldal kategóriafáját lehetőleg 2-3-nál mélyebben ne építsd fel, tartsd szem előtt, hogy az oldalon minden tartalmat a látogatóknak néhány kattintásból el kell érniük
6. ne csak a főoldalt linkeld, hanem a weboldaladat mélylinkeléssel (deeplink) is népszerűsítsd, linkeld az oldalakat, a kategóriákat és bejegyzéseket, de akár a címke oldalakat is
7. használj keresőbarát url-t, lehetőleg kötőjelest
8. használj oldaltérképet (sitemap xml) a könnyebb feltérképezés érdekében, nem mellesleg a látogatóknak is hasznos lehet a weboldalon elhelyezett oldaltérkép
9. használj keresőbarát tartalomkezelő rendszereket (CMS), mint pl.: a WordPress
10. írj egyéni releváns meta leírásokat (title, description, keywords) az oldalakhoz és a bejegyzésekhez, és akár a kategóriákhoz is
11. a meta leírásokat figyelmesen töltsd ki a karakter számok betartásával, és azokat aztán később lehetőleg ne is nagyon változtasd
12. a kulcsszavakat használd a meta leírásokban, és a szövegezésben is, de csak természetes sűrűsséggel
13. a meta leírások legyenek változatosak, ne csak kulcsszavak felsorolásából álljanak
14. használj a szövegezésben címsorokat (H1-H6), de ezt is csak a természetesség jegyében, és helyezd el bennük a kulcsszavakat
15. a szövegben emeld ki (dőlt, félkövér) a fontosabb szavakat és kulcsszavakat, de úgy, hogy annak mértéke ne legyen a szemnek zavaró
16. az oldalon helyezz el belső linkeket, ennek sűrűsége se legyen zavaró, lehetőleg ne minden 3. szón legyen belső link
17. lehetőleg a belső linkek esetében szöveges linkeket használj és ne Javascript-es linkeket
18. az oldalon található szöveges linkekben használd a kulcsszavakat, és lehetőleg töltsd ki a link title részét is
19. alkalmaz morzsamenüt (breadcrumbs), ami nem csak a belső linkek számát növeli, hanem a látogatóknak is nagy segítségére szolgálhat
20. a weboldalon használj képeket, lehetőleg 300px-nél nagyobbakat, amiknek ügyelj a fájlnevére (sajat-kep.jpg), és töltsd ki a leírás (alt), és buborékszöveg (title) részét is
21. a weboldalon használj videókat (akár beágyazva a Youtube oldaláról), és azoknak töltsd ki a megfelelő adatait, hogy a keresőrobotok is megfelelően tudják értelmezni
22. az oldalon belüli kulcsszósűrűséget lehetőleg ne méricskéld, írj természetesen, a kulcsszavaknak használd a többesszámos alakját és egyéb toldalékos formáit is
23. használj 301-es átirányítást a kedvezményezett oldal fel (www-vel vagy anélkül használd az oldaladat, elkerülve ezzel a duplikálást)
24. írj egyedi hasznos tartalmat, amit majd a látogatók is szívesen megosztanak, és kerüld a duplikálást, még akkor is, ha az a másolt szöveg a saját oldaladon belül található
25. az új tartalmat oszd meg a legnépszerűbb közösség oldalak (Facebook, Twitter) űzenőfalain
26. a weboldalon használd a népszerű közösségi oldalak ikonjait (Facebook - Tetszik vagy Ajánlom, Google +1)
27. ha van rá módod, akkor tölts fel videókat a nagyobb videómegosztó oldalakra (Youtube) is, különösen figyelve a videó címének és egyéb paramétereinek megadására
28. ügyelj a folytonos tartalomépítésre, és vele együtt a linképítésére is
29. ne légy a PageRank megszállottja, ami csupán egyetlen egy algoritmus a rangsorban
30. kerüld a rossz tartalmú oldalakon való linkszerzést
31. a külső linkek esetében a relevanciát tartsd szem előtt, katalógusoknál a legrelevánsabb kategóriába ajánld az oldaladat, és linkajánlásodat is a leghasznosabb címkékkel (kulcsszavakkal) lásd el
32. linkajánlásaid során különösen fordíts figyelmet a horgonyszöveg (anchor text) helyes megadására, a linkek szövegeit a hozzájuk tartozó leírással egyetemben változatosan cserélgessd
33. a horgonyszövegben (anchor text) ne csak a fő kulcsszót (repülőjegy) használd, hanem azok többesszámos (repülőjegyek), toldalékos (repülőjegyeink) és legfőképpen long tail (olcsó fapados repülőjegyek) változatait is
34. ne használj képi menüelemeket a weboldalon, helyette a Java script legördülő menüjét alkalmazd
35. kerüld a feketelistás tárhely szolgáltatókat
36. figyelj oda a weboldal betöltődésének sebességére is, ez is egy rangsorolási tényező
37. lehetőleg minőségi weboldalakra mutassanak a kimenő linkjeid, és azok az oldal tartalmához relevánsak legyenek, különösen figyelve a horgonyszövegére is
38. a weboldalt lehetőleg eleinte csak néhány kulcsszóra optimalizáld, a nagyobb hatékonyság érdekében
39. lehetőleg kerüld a cselekvésre buzdító felhívásokat az oldalon
40. a weboldalon a navigáció során használj szöveges linkeket
41. a weboldal lehetőleg okostelefonokkal is böngészhető legyen
42. vizsgáltasd meg a weboldalt nem szakavatottakkal, hogy számukra mennyire hasznos, és annak fényében javítsd az oldalt, ha az módosításra kényszerül
43. a keresőoptimalizálás alap esetben egy folyamatos munkavégzést jelent, ennek megfelelően időközönként helyezd el a weboldal linkjeit különböző katalógusokban, cikkmegosztó oldalakon, és a közösségi oldalak üzenőfalán
44. időközönként kutasd fel hova linkel a konkurencia
45. folyamatosan ellenőrizd, és vizsgáld meg a Google Analytics és a Webmaster Tools adatait
Véleményem szerint a felsorolt pontok átlátása, kivitelezése, elég komoly munkát, és főleg tapasztalatot igényel. Ha valaki úgy érzi, egy-két pont nem teljesen világos a számára, akkor írjon vagy olvasson utána a fórumba, vagy kérje szakértő segítségét!
Hasonló témák:
Könyvjelzők