Oldal: 1 / 2 12 UtolsóUtolsó
Eredmény: 1 - 10 (12) összesen

Téma: Átlagos átkattintási arány

  1. #1
    lexxx7
    Vendég

    Alapbeállítás Átlagos átkattintási arány

    Az átkattintási arány kérdése többször előjött már a fórumon, de vagy arról volt szó, hány százalék kattint az első helyre, vagy pedig valaki konkrét segítséget kért (amiből egész hasznos téma lett egyébként).

    De kezdjük az elején... A SEO jó, mert rövidtávon 10-20-30 százalékkal meg lehet növelni az organikus keresési forgalmat, kissé hosszabb időtartam alatt pedig folyamatosan lehet növelni a Google felől érkező látogatók számát. Tételezzük fel, hogy egy versenyképes webshop forgalmát megkétszerezzük... Ez jó.

    Viszont... Tolhatjuk a kontentot, gyűjthetjük a jobbnál jobb külső hivatkozásokat, ha a Google találati listán az átlagos kattintási arány pocsék. Persze most fordított a megközelítés, de mindenki érti. Egyáltalán nem mindegy, hogy 50.000 ezer megjelenésből 5 százalékos átlagos átkattintási aránnyal 2500 látogatót valósítunk meg, vagy pedig 15 százalékos átlagos átkattintási aránnyal 7500-at. Érezhető a különbség.

    Ugyanez a mese a konverzió esetében is, amikor konverzió optimalizálással (+ UI/UX, stb.) a konverziós rátát 1 százalékról feltoljuk 2-re... De térjünk vissza az átkattintási arányhoz!

    Hozzáférek egy rakás statisztikához, amelyek közül soknak dolgoztunk az ilyen jellegű javításán. A gond az, hogy azokat mind mi csináltuk, így nincs reprezentatív mintám.

    Arra vagyok kíváncsi, eredményesen növelitek-e, mennyi figyelmet fordítatok erre... És ha nem titok, akkor százalékos arányok is hasznosak lennének. Az úgysem mutat semmit a látogatottságról.



  2. #2
    Bölcs DomainFlotta logója
    Csatlakozott
    12-05-20
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.859
    Begyűjtött 1.167 köszönetet
    673 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Átlagos átkattintási arány

    Nem igazán értem a kérdést

    Amúgy egy honlap Ui/Ux optmalizálása, hogyan javítja az átkattintási arányt ? :P

    Adwords ctr-re gondolsz? 1% alatt leállítjuk a hirdetést, de van olyan kulcsszó, ahol több mint 60% tartósan


    Stabil növekedési pályára állítanád a vállalkozásod?
    Tartalommarketing a Gyakorlatban Könyv

  3. #3
    lexxx7
    Vendég

    Alapbeállítás re: Átlagos átkattintási arány

    Idézet DomainFlotta eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Amúgy egy honlap Uu/Ux optmalizálása, hogyan javítja az átkattintási arányt ? :P
    Sehogy. Az csak egy példa volt, hogy a technikai SEO mellett milyen jelentőséggel bírnak más területek.

    A kérdés tulajdonképpen annyi: akik foglalkoznak az átkattintási arány javításával, ők egy webhely esetében hány százalékot érnek el.

    Egyébként tudom, hogy hülye kérdés, mert sok minden befolyásolja (tartalom típusa, tematika, brand erőssége), de a nagy számok törvénye alapján mutathat ezt-azt.

    Nálunk kétszeres különbség van azok az oldalak között, amelyekkel nem foglalkoztunk ilyen téren (vagy csak felületesen és pocsékul sikerültek), illetve azok között, amire rászántunk sok munkaórát, mérést és javítgatást... De nálunk sem fehér és fekete a kép, ezért lenne jó konkrét tapasztalatokat olvasni.



  4. #4
    Bölcs yatoo logója
    Csatlakozott
    09-02-18
    Hozzászólás
    1.842
    Begyűjtött 524 köszönetet
    302 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Átlagos átkattintási arány

    Akkor pontosítsunk és csinálunk neked egy listát.

    Nálunk elég sok kis cég van akiknek megcsináltunk egy alap adwords kampányt és aztán nem fizettek tovább, tehát nem foglalkoztunk többet velük, illetve vannak olyanok is akik rendesen fizetik a munkánkat és ezért folyamatosan optimalizáljuk a kampányokat.

    Fiókonként kérsz egy átlag ctr-t, vagy kulcsszavanként szeretnéd látni a különbségeket?



  5. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:


  6. #5
    lexxx7
    Vendég

    Alapbeállítás re: Átlagos átkattintási arány

    Nem, nem, elég webhelyenként, köszönöm!

    Na szóval van egy rakás webhely befűzve WMT-ban, ahol az átlagos átkattintási arány 90 napra visszamenőleg 5-6%. Gondolom, ez elég pocsék.

    Vannak olyanok is, amikkel nem is foglalkoztunk, de önmaguktól 10% körüliek. És vannak olyanok, amelyeket teszteltünk, javítottunk, mértünk, kreatívkodtunk, strukturált adadoztunk, így 14-15 százalékig felmentünk.

    A kis honlapok e tekintetben nem mérvadók szerintem.

    Tehát arra vagyok kíváncsi, hogy a fórumtársak foglalkoznak-e ezzel és milyen hatékonyak. Pontosabban mi számít hatékonynak.



  7. #6
    Bölcs DomainFlotta logója
    Csatlakozott
    12-05-20
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.859
    Begyűjtött 1.167 köszönetet
    673 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Átlagos átkattintási arány

    Te most a serpből történő átkattintási arányról beszélsz?
    Vagyis arról, hogy különböző kulcsszavakra milyen title és meta adat jelenik meg?

    Vagy arról, hogy milyen releváns a hirdetési szöveg a kulcsszóra és mennyire megnyerő a hirdetés szövege?
    Adwordsben a 4-5% egészen remek átkattintási arány

    De mint mindig mit sem ér az egész a megjelenések számának ismerete nélkül



  8. #7
    lexxx7
    Vendég

    Alapbeállítás re: Átlagos átkattintási arány

    Idézet DomainFlotta eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Te most a serpből történő átkattintási arányról beszélsz?
    Pontosan.

    Idézet DomainFlotta eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    De mint mindig mit sem ér az egész a megjelenések számának ismerete nélkül
    Hát dehogynem. Nem a látogatók száma érdekel. Mondok számokat, hogy világosabb legyen.

    "A" honlap: kezdetekben 5%-os átkattintási arány, majd rich spippets, ascii karakterek, tesztek, javítások, újabb javítások, felmegy 14%-ra
    "B" honlap: kezdetekben 5%-os átkattintási arány, majd rich spippets, ascii karakterek, tesztek, javítások, újabb javítások, felmegy kemény 6%-ra
    "C" honlap: kezdetekben 9%-os átkattintási arány, majd rich spippets, ascii karakterek, tesztek, javítások, újabb javítások, felmegy 12%-ra
    "D" honlap: kezdetekben 10%-os átkattintási arány, majd rich spippets, ascii karakterek, tesztek, javítások, újabb javítások, felmegy 12%-ra

    Tehát van, amikor jól sikerül és van, amikor nem...

    Az teljesen világos, hogy 1 százalékos (netán tizedes) változásokat nem lehet reprezentatívnak tekinteni, mert vannak különböző befolyásoló tényezők, de ha egy webhely esetén sikerül megkétszerezni a kattintási arányt (mondjuk 5-ről 10%-ra), az a keresési forgalom megduplázását jelenti. Szóval ez egy elég érdekes téma szerintem, pláne a minapi fórumtéma apropójára, miszerint a title és desc metákat elég automat kitölteni.



  9. #8
    Bölcs yatoo logója
    Csatlakozott
    09-02-18
    Hozzászólás
    1.842
    Begyűjtött 524 köszönetet
    302 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Átlagos átkattintási arány

    Én azt értettem, hogy az adwords hirdetésekre gondolsz.

    A WMT-t nem szoktuk külön figyelni, mert akinek optimalizáljuk a hirdetését. annak gyakorlatilag jó lesz a természetes elérése is.

    De akkor adok pár számot a wmt-ből abc sorban:
    6,61
    14,46
    4,85
    1,04
    14,31
    7,75
    3,68

    egyértelmű a különbség :-)

    én a wmt-t ritkán használom, ezért alig van benne oldal :-)



  10. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:


  11. #9
    Törzsvendég
    Csatlakozott
    08-01-09
    Hely
    Hungary
    Hozzászólás
    187
    Begyűjtött 47 köszönetet
    38 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Átlagos átkattintási arány

    Ez az arány nagyban függ a serpben elért helyezéstől is.
    Ha neked csupa top 3-ad van, nekem pedig nincs jobb 9-.iknél, akkor tuti a te számaid lesznek a jobbak.
    Alapjáraton helyezés és niche függő.

    Ezért az átlag számoknak sok értelmük nincs szeritem.
    Ha a számaid a jó helyezésű kifejezésekre vonatkoznak, akkor az nem jó.

    Ha átlag, akkor lehet, hogy jó, csak nem sokat mond.

    Bontsd őket tovább és akkor beszédesebbek.



  12. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:


  13. #10
    lexxx7
    Vendég

    Alapbeállítás re: Átlagos átkattintási arány

    Idézet builder eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ez az arány nagyban függ a serpben elért helyezéstől is.
    Ez így van, de szerencsére követhető az "Elhelyezkedés", vagyis a megjelenések átlagos pozíciója. Ennek figyelembevétele mellett már lehet kalkulálni, még ha változik is.

    Ahogy írtam is, a közepes vagy nagyobb webáruházak és honlapok esetében látjuk értelmét ezzel foglalkozni, ahol van legalább havi 500.000 megjelenés. Ezeknél a webshopoknál sokszor már nem babra megy a játék, szóval nagyon nem mindgy, hogy 500 ezerből hányan kattintanak át.



Oldal: 1 / 2 12 UtolsóUtolsó

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •