Az átkattintási arány kérdése többször előjött már a fórumon, de vagy arról volt szó, hány százalék kattint az első helyre, vagy pedig valaki konkrét segítséget kért (amiből egész hasznos téma lett egyébként).
De kezdjük az elején... A SEO jó, mert rövidtávon 10-20-30 százalékkal meg lehet növelni az organikus keresési forgalmat, kissé hosszabb időtartam alatt pedig folyamatosan lehet növelni a Google felől érkező látogatók számát. Tételezzük fel, hogy egy versenyképes webshop forgalmát megkétszerezzük... Ez jó.
Viszont... Tolhatjuk a kontentot, gyűjthetjük a jobbnál jobb külső hivatkozásokat, ha a Google találati listán az átlagos kattintási arány pocsék. Persze most fordított a megközelítés, de mindenki érti. Egyáltalán nem mindegy, hogy 50.000 ezer megjelenésből 5 százalékos átlagos átkattintási aránnyal 2500 látogatót valósítunk meg, vagy pedig 15 százalékos átlagos átkattintási aránnyal 7500-at. Érezhető a különbség.
Ugyanez a mese a konverzió esetében is, amikor konverzió optimalizálással (+ UI/UX, stb.) a konverziós rátát 1 százalékról feltoljuk 2-re... De térjünk vissza az átkattintási arányhoz!
Hozzáférek egy rakás statisztikához, amelyek közül soknak dolgoztunk az ilyen jellegű javításán. A gond az, hogy azokat mind mi csináltuk, így nincs reprezentatív mintám.
Arra vagyok kíváncsi, eredményesen növelitek-e, mennyi figyelmet fordítatok erre... És ha nem titok, akkor százalékos arányok is hasznosak lennének. Az úgysem mutat semmit a látogatottságról.
Könyvjelzők